|
| Mazdaen sætter ud??? Fra : Mrn | Vist : 2934 gange 284 point Dato : 11-10-02 10:17 |
|
Hej,
Jeg har en Mazda 323F 1,6 GLX fra 1991.
Jeg har det problem med den at den at den ikke vil accelerere og begynder at prutte. For at starte forfra, så startede det hele med at jeg kunne tage min bil fra når den var kold og køre langt uden problemer, men satte jeg bilen 30-45 min. og startede den kunne jeg køre 2 min, og så begyndte den at prutte og jeg kunne ikke accelerere derimod bremsede den istedet, og bagefter gik den ud og kunne ikke startes igen før 15 min senere. Idag, er problemet blevet mange gange værre, nu kan jeg nøjes med at starte bilen, og så begynder den på det samme, men i dette tilfælde kan jeg sidde i 30 min og prøve på at starte den. Når jeg kører og den begynder på det, så træder jeg på koblingen, mens den triller, og så går den ned på ca 500 omdrejninger og stiger op til 2000 omdrejninger uden at jeg træder på speederen, og så går bilen ud, og så lugter det af benzin(har fundet ud af at når den dør er tændrørerne våde), og jeg slipper så koblingen for at få den igang igen og så kan jeg køre lidt igen. Men jeg har både prøvet at skifte Lamdasonden, Luftmængdemåleren, Tændrør, Tændingssystemet, tændkabler, rotor, fordelerdækslet, pillet katten at.... og jeg har spurgt mange mekanikkere om problemet, men hver har deres svar. Er der nogen der har prøvet samme problem, eller ved hvad det er, for det er godt nok problem, der kan gå en på nerverne!!!
| |
|
[KLIP]
> Men jeg har både prøvet at skifte Lamdasonden,
> Luftmængdemåleren, Tændrør, Tændingssystemet, tændkabler, rotor,
> fordelerdækslet, pillet katten at.... og jeg har spurgt mange
> mekanikkere om problemet, men hver har deres svar. Er der nogen der har
> prøvet samme problem, eller ved hvad det er, for det er godt nok
> problem, der kan gå en på nerverne!!!
Snakker vi om karburator eller fuel injection? Hvis det er en karb. bil
lyder det som en defekt choker. Er det fuel injection, lyder det som en
defekt styreboks.
Med venlig hilsen
--
Jarl Olsen
RD 350
Mercedes Benz 207D / 601
og eget værksted.
www.pcman.dk
pcman@pcman.dk
| |
| Kommentar Fra : nocom |
Dato : 11-10-02 11:47 |
|
Noget lignende har jeg oplevet med en tænding, der stod forkert.
Nocom
| |
|
Kan jo ikke ligefrem sige du ikke har prøvet nogle løsninger. Vil også tilslutte mig Jarl Olsens svar, fejlen er nok der et sted. Har du haft et Mazdaværksted til at kigge på den? Den kan jo være, at de kender fejlen fra andre biler, og har løsningen. Bare et forslag...
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 11-10-02 14:20 |
|
Jeg har ikke haft mazda til at kigge på det, men jeg har snakket med 3 forskellige mazda mekanikkere, og de sagde alle sammen hver deres fejl.... Og jeg lavede de ting de sagde, men det har heller ikke hjulpet.
Forklar mig lige hvorfor det skulle være styreboksen?? for jeg har meget på fornemmelsen at sådan en boks den koster knaster!!!!
| |
|
Hej
Da du har skiftet tændkabler, kan det jo kun være karburatorsprit du skal
hælde på dytten, jeg tror du har fugt/vand i systemet !
God tur !
--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?
"Mrn" <Mrn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nEvp9.92605$Qk5.4165213@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> Jeg har en Mazda 323F 1,6 GLX fra 1991.
> Jeg har det problem med den at den at den ikke vil accelerere og
> begynder at prutte. For at starte forfra, så startede det hele med at
> jeg kunne tage min bil fra når den var kold og køre langt uden
> problemer, men satte jeg bilen 30-45 min. og startede den kunne jeg køre
> 2 min, og så begyndte den at prutte og jeg kunne ikke accelerere derimod
> bremsede den istedet, og bagefter gik den ud og kunne ikke startes igen
> før 15 min senere. Idag, er problemet blevet mange gange værre, nu kan
> jeg nøjes med at starte bilen, og så begynder den på det samme, men i
> dette tilfælde kan jeg sidde i 30 min og prøve på at starte den. Når jeg
> kører og den begynder på det, så træder jeg på koblingen, mens den
> triller, og så går den ned på ca 500 omdrejninger og stiger op til 2000
> omdrejninger uden at jeg træder på speederen, og så går bilen ud, og så
> lugter det af benzin(har fundet ud af at når den dør er tændrørerne
> våde), og jeg slipper så koblingen for at få den igang igen og så kan
> jeg køre lidt igen. Men jeg har både prøvet at skifte Lamdasonden,
> Luftmængdemåleren, Tændrør, Tændingssystemet, tændkabler, rotor,
> fordelerdækslet, pillet katten at.... og jeg har spurgt mange
> mekanikkere om problemet, men hver har deres svar. Er der nogen der har
> prøvet samme problem, eller ved hvad det er, for det er godt nok
> problem, der kan gå en på nerverne!!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 11-10-02 19:56 |
|
"Jarl Olsen" skrev d. 11-10-02 10:04 dette indlæg :
> [KLIP]
>
> > Men jeg har både prøvet at skifte Lamdasonden,
> > Luftmængdemåleren, Tændrør, Tændingssystemet, tændkabler, rotor,
> > fordelerdækslet, pillet katten at.... og jeg har spurgt mange
> > mekanikkere om problemet, men hver har deres svar. Er der nogen der har
> > prøvet samme problem, eller ved hvad det er, for det er godt nok
> > problem, der kan gå en på nerverne!!!
>
> Snakker vi om karburator eller fuel injection? Hvis det er en karb. bil
> lyder det som en defekt choker. Er det fuel injection, lyder det som en
> defekt styreboks.
> Med venlig hilsen
> --
> Jarl Olsen
> RD 350
> Mercedes Benz 207D / 601
> og eget værksted.
> www.pcman.dk
> pcman@pcman.dk
>
>
> Jeg har ikke haft mazda til at kigge på det, men jeg har snakket med 3 forskellige mazda mekanikkere, og de sagde alle sammen hver deres fejl.... Og jeg lavede de ting de sagde, men det har heller ikke hjulpet.
Forklar mig lige hvorfor det skulle være styreboksen?? for jeg har meget på fornemmelsen at sådan en boks den koster knaster!!!!
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 12-10-02 00:17 |
|
Jeg har skiftet hele strømfordeleren... både det der sidder inde i motoren og uden for motoren... rotor dåse... alt! dvs. ny dåse, ny rotor som kostede på den anden side af 300 kr. og tændingsystemet. Men vill en fejl test af bilen hjælpe hvis det er styreboksen ? den er jo fra 1991, er den "klog" nok til det på det tidspunkt?
| |
| Kommentar Fra : sortmuld |
Dato : 12-10-02 00:55 |
|
hmm det er svært at sig e hva der er så kan være galt ,men styreboksen er det ikke sådan en har vi aldrig skiftet før.
hvor kommer du fra ???
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 12-10-02 01:03 |
|
jamen hvis i ikke har skiftet sådan en, kan der jo godt være gået en chip alligevel, den er jo trodsalt 11 år gammel. Jeg er fra nordsjælland. og jeg har læst mig frem til på div. sider, at man kan lave test på dem, og hvis der er en fejl i en chip, så kan den laves. det er jo trodsalt den der bestemmer om hvormeget benzin der skal pumpes ind i motoren. for det lugter jo af benzin bag efter.
men det du sagde at det kunne være igniteren, den har jeg hørt fra en Mazda værkfører.... den holdt ikke i byretten. det virkede ikke...
| |
| Kommentar Fra : Bjarne_H |
Dato : 12-10-02 04:10 |
|
Hej Mrn!
Jeg har selv en gammel Mazda; men har ikke haft den slags problemer med den, derimod havde jeg en Toyota fra ca. 1985, der havde symtomer meget lignende dine. Der skete det, at når den var kold, havde jeg aldrig nogen problemer; men efter ca. 30-40 minutters kørsel svarende til 40 -50 km, kunne motoren lige pludselig finde på at sætte ud. Det var meget irreterende og til gene for andre end mig selv, da den flere gange satte ud , når jeg accelererede eks.v. i et kryds. Hver gang skulle jeg bare lade motoren blive kold og hvile i ca. 10-20 minutter så kunne jeg køre videre uden problemer. Fejlen kom ikke hver gang, nogle gange kunne der gå 4-5 dage inden fejlen kom og andre gange fik jeg fejlen stort set hver gang jeg kørte i mere 30-40 minutter.
Bilen kom på værksted flere gange og blev hver gang testet i hoved og r..; men lige lidt hjalp det; men endelig efter ca. 3/4 år lykkedes det min mekaniker at finde fejlen.
Det var en periodisk fejl i den elektroniske tænding (ved ikke om det er lig med styrboksen); men det var en temmelig dyr sag ca. 3.000 kr. i 1986 priser. Jeg havde bilen i ca. 3/4 år mere, og havde efter udskiftningen vedrørende den elektroniske tænding ingen unormale oplevelser.
Håber, du kan bruge det til noget; jeg tror desværre det er chip eller lignende det galt med (i styrboksen).
Mvh
Bjarne H
P.S. Jeg prøvede også med kaburatorsprit; men det hjalp ikke og kunne heller ikke forstå, at det skulle være nødvendigt når motoren og bilen kun var lidt over et år gammel.
| |
|
"Mrn" <Mrn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Forklar mig lige hvorfor det skulle være styreboksen?? for jeg har meget
> på fornemmelsen at sådan en boks den koster knaster!!!!
>
Fordi du efterh. har skiftet alle gadgets som hænger på den, og fordi den
går ned,op i omdr. + har våde rør.
Prisen ?, prøv en hugger:
http://www.dataophug.dk/autodatalager2sprog/index.asp
| |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Fordi du efterh. har skiftet alle gadgets som hænger på den, og fordi den
> går ned,op i omdr. + har våde rør.
BTW gadgets: Det at den gør det del-varm siger at det KUNNE være noget med
en termo-føler.
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 12-10-02 15:12 |
|
Kunne det også være katten? jeg fik at vide at hvis der ikke er noget modstand i katten, kan lamdasonden ikke finde ud af det, og melder fejl i styreboksen?????
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 12-10-02 15:13 |
|
Kunne det også være katten? jeg fik at vide at hvis der ikke er noget modstand i katten, kan lamdasonden ikke finde ud af det, og melder fejl i styreboksen?????
| |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 19-10-02 15:55 |
|
Jeg fandt problemet på hvorfor bilen gik ud.... man skulle simpelthen bare tjekke alle stelforbindelser fra motoren ud på vanger og andre stel dele... plus at tjekke termostatmåleren.
Men en ny ting er, bilen kører op og ned i omdrejninger (500 - 1100 omdr) hvad kan jeg gøre for at stoppe det, eller hvad er problemet?
| |
| Kommentar Fra : Bjarne_H |
Dato : 19-10-02 17:47 |
|
Til lykke Mrn!
Det med at det stelforbindelsen skulle være årsag - tja utroligt; men nu du skriver thermostaten, så har jeg også en gang haft nogle undelige problemer med min nuværende Mazda 626 og ved skift af thermostat fik jeg en hel ny bil igen.
M.h.t. omdrejninger så mener du vel ved tomgang, noget kan justeres i kaburatoren og noget anden vedr. formoder jeg aut. choker samt lufslanger der kan være utætte.
Men det kender keg ikke til og melder pas.
Håber, at du også får styr på omdrejningerne!
Mvh
Bjarne H
| |
| Accepteret svar Fra : TulleRulle | Modtaget 284 point Dato : 29-10-02 11:18 |
|
Hej MR n
jeg har haft ligende prob med omdrejninger, at den når lige pludselig går ned i omdrejninger eller stiger lidt. Der fik jeg rettet softwaren i styreboksen.
Det var "bare" en opdatering fik jeg af vide, og det kostede ikke noget som helst.
Hilsen TulleRulle
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|