|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 10-07-05 21:17 |
|
Den eneste kmgaranti du kan finde er ved at skille motoren ad.
Der "fuskes" utroligt meget i den slags og med mindre du kan få en skriftlig garanti af sælger, har du ingen garanti.
Selv et værksted kan jo ikke se om man har "fusket" inden bilen kom.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 10-07-05 21:31 |
|
I Norge kan man spørge forsikringsselskabet.Måske kan man det i Tyskland også.
alimak
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 10-07-05 21:50 |
|
Du behøver ikke være så nervøs for biler købt i Tyskland m.h.t. kilometerstand.
de har typisk ikke kørt så meget, og alligevel er mange af de biler der sælges til Danmark sådan set "skrottede" biler i Tyskland, hvor man ikke gider fuske med kilometer.
og når bilerne kom til danmark før i tiden, var det mere almindeligt at de blev skruet op, så det så ud til de havde kørt mere, fordi man så troede at kunne spare noget afgift jo flere kilometer bilen havde kørt.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 08:50 |
|
Hvis du ikke har servicebogen at rette dig efter, er du nød til at bruge din sunde fornuft. Hvor mange km står der at bilen skal have gået?
Afhængig af hvor meget km-tælleren viser, skal du lægge mærke til følgende:
- Har bilen generelt en stand der svarer til km-tælleren.
- Hvordan er sæderne at side i (i førersiden) - er der stadig fjedre i eller er de siddet helt flade.
- Hvordan er rattet - er det slidt (glat at holde på o.lign) eller er strukturen i rattet der stadig.
- mv.
Husk tillige at se efter om den har haft nogle skader - det er lettest ved at se om afstandene mellem dørerne er ens og jævne hele vejen ned. Det samme gælder for kølerhjelm og bagagerumsklap.
Endelig skal du sørge for, at den gamle ejer ikke har gæld i bilen - det skal fremgå af den tyske registreringsattest eller slutseddel (kan ikke lige huske hvilken).
Udover ovenstående, har du kun servicebogen at forholde dig til. Det er ikke ualmindeligt at tyske biler ikke har kørt lige så meget som en tilsvarende dansk. Dette skyldes at nogle tyskere har flere biler at veksle imellem. Hvis der er servicebog på bilen, er det ikke km-tælleren der skal bekymre dig, hvis du henter bilen i Tyskland. Hvis du køber en brugt bil importeret af en dansk forhandler, SKAL du altid forlange at se den tyske servicebog, da MANGE brugtbilsforhandlere spoler bilerne.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 11-07-05 09:23 |
|
der er lige en ting mere.. hvis bilen er over 5 år ( sådan husker jeg det ) så er der ikke afgift på ekstra udstyr.. så er det sq bare med at finde en med alt i el...
junior
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 11-07-05 10:08 |
|
CCjunior
Nu ved jeg ikke hvor du har det der fra med ekstraudstyr, men man beregner afgiften efter en tilsvarende model på plader her i landet, og hvis det er en speciel model med elektronisk/elektrisk/ekstra udstyr kommer du til at betale prisen uanset hvor gammel bilen er.
Og hvis f.eks. 2 ens biler fås med enten 1,6 motor med 4 gear, eller 1,6 turbomoter med 5 trins gearkasse, så kan jeg da fortælle, at , forskellen på de beløb der skulle betales på en bil fra 1985, var så meget som 14600,-.
jeg tror du tænker på den regel med betaling af afgift af ekstraudstyr på nye biler.
Der kunne man "fuske" lidt, og vente med at installere udstyr indtil bilen var få måneder gammel, og på den måde slippe for noget afgift på købsprisen.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 10:21 |
|
CCjunior - hvis man køber en bil med alt i ekstra udstyr, skal man sørge for ikke at køre til vurdering med den, men bare betale den første afgift man bliver pålagt. Ellers bliver bilen vurderet højere. Så tildels rigtigt.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 11-07-05 10:26 |
|
Dova.. en turbo bil er jo også en helt anden bil..
jeg tænker på ekstra udstyr i form af sædevarme osv..
det er blot hvad jeg har fået oplyst..
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 10:35 |
|
CC junior har ret. Vi købte selv en bil i Tyskland. Den var ikke annonceret med ekstraudstyr, men da vi kom derned var der alt i (fartpilot, alt i el, klimaanlæg mv.). Vi betalte vores registreringsafgift, som svarede til det vi havde beregnet. Desværre kørte vi den efterfølgende til vurdering, hvilket medførte en bon på 6 t.kr ekstra.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 10:35 |
|
CC junior har ret. Vi købte selv en bil i Tyskland. Den var ikke annonceret med ekstraudstyr, men da vi kom derned var der alt i (fartpilot, alt i el, klimaanlæg mv.). Vi betalte vores registreringsafgift, som svarede til det vi havde beregnet. Desværre kørte vi den efterfølgende til vurdering, hvilket medførte en bon på 6 t.kr ekstra. Regningen blev givet pga. bilens stand, km-tæller og udstyr.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 11-07-05 10:49 |
|
ampere
Så har CCjunior da ikke ret
For han påstår, at ekstraudstyr ikke koster mere i afgift, men det gør det, for ellers var du jo heller ikke kommet til at gi' ekstra ved vurderingen.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 11:01 |
|
Det koster kun ekstra, hvis man kører til vurderingen som IKKE er obligatorisk. Så CC junior har ret.
AMP
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 11-07-05 11:26 |
|
Man kan altid risikere at blive kaldt til obligatorisk vurdering i op til 3 månerder efter betaling af afgift.
og der er reglerne sådan, at hvis man så får en kæmpe ekstraregning, kan man ikke vælge at få afgiften man har betalt tilbage, hvis man først har fået plader på bilen, så der må man bare til lommerne hvis det går sådan.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 11-07-05 11:34 |
|
Ja, men der er jo ingen ide i at køre til det uden at være blevet indkaldt.
AMP
| |
| Godkendelse af svar Fra : Flash77 |
Dato : 11-09-05 00:42 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 12-09-05 16:43 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|