/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mazda 626glx 2,0 1986 elproblemer?
Fra : Bent_Gammelby
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 05-10-02 15:07

Den havde stået stille en måned og da jeg ville starte den var den fuldstændig død. Starteren roterede ikke og der var kun
ganske svagt lys i kontrollamperne. Efter gentagne startforsøg med korte pauser imellem kom der efterhånden så meget
strøm på at den kunne starte. Da jeg derefter tændte for ventilationsystemet kom der røg ud af luftkanalerne - afbrændt
modstandsbro. Nu skal man igennem samme proces hver gang den skal startes og har stået en dags tid eller mere.
Derudover har jeg nu 2 gange uden forvarsel haft motorstop. Begge gange er sket efter 15 - 20 minuters kørsel.
Første gang troede jeg at det var pga. benzinmangel da starteren snurrede lystigt og efter påfyldning af 5 liter startede
den igen. Anden gang kunne den starte igen efter at jeg havde stået og kigget dumt ned i motorrummet et kvaterstid.
Er der en sammenhæng i problemerne (har chekket for løse/dårlige forbindelser)?.
Bent


 
 
Accepteret svar
Fra : sortmuld

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-02 20:27

davs bent .
først vil jeg lige spørge om hvor gammel dit batteri er ?? et batteri holder typisk ca 4 år og bør så skiftes ud . når det bliver køligere og fugtigt og især vinter skal batteriet kunne afgive flere amp.
du skal prøve at lade batteriet op i ca 12 timer elle måske mere med ca 5 amp. dit batteri kan være gået i dvale eller "klappet" sammen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 06-10-02 00:18


"Bent_Gammelby" <Bent_Gammelby.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tlBn9.74153$Qk5.3172169@news010.worldonline.dk...
> Den havde stået stille en måned og da jeg ville starte den var den
> fuldstændig død. Starteren roterede ikke og der var kun
> ganske svagt lys i kontrollamperne. Efter gentagne startforsøg med korte
> pauser imellem kom der efterhånden så meget
> strøm på at den kunne starte. Da jeg derefter tændte for
> ventilationsystemet kom der røg ud af luftkanalerne - afbrændt
> modstandsbro. Nu skal man igennem samme proces hver gang den skal
> startes og har stået en dags tid eller mere.
> Derudover har jeg nu 2 gange uden forvarsel haft motorstop. Begge gange
> er sket efter 15 - 20 minuters kørsel.
> Første gang troede jeg at det var pga. benzinmangel da starteren
> snurrede lystigt og efter påfyldning af 5 liter startede
> den igen. Anden gang kunne den starte igen efter at jeg havde stået og
> kigget dumt ned i motorrummet et kvaterstid.
> Er der en sammenhæng i problemerne (har chekket for løse/dårlige
> forbindelser)?.
> Bent

Start med at få batteriet opladt. Så vil jeg tro at problemet er løst.

MVH Niels



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 06-10-02 06:33


"Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Start med at få batteriet opladt. Så vil jeg tro at problemet er løst.
>
Hvis det er fra -86 UDSKIFT det, det kan sikkert ikke holde strøm, er
"faldet sammen" i en celle. De koster kun 200,- rundt omkring.



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 07-10-02 19:32


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.TA.VÆK.rasmussen@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d9fcaf1$0$32529$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Niels Olsen" <no@e-box.dk> skrev i en meddelelse
>
> > Start med at få batteriet opladt. Så vil jeg tro at problemet er løst.
> >
> Hvis det er fra -86 UDSKIFT det, det kan sikkert ikke holde strøm, er
> "faldet sammen" i en celle. De koster kun 200,- rundt omkring.

Det er der stor sandsynlighed for, og det finder man ud af under
opladningen. Kan det køre lidt endnu behøver man vel ikke skifte det. Jeg
slider da mine dæk ned før jeg køber nye .

MVH Niels



Kommentar
Fra : Bent_Gammelby


Dato : 09-10-02 22:58

Tak for forslagene og kommentarerne.
Akkumulatoren blev skiftet i går og nu skulle alt være OK? - nej!. På vej tilbage fra genbrugspladsen fik jeg uden forvarsel
motorstop midt på Nørrebrogade i myldretiden. Som de 2 andre gg. snurrede starteren lystigt og efter ca. 1 min. startede
motoren igen og jeg kunne forsætte. I dag startede den uden problemer, så den del er OK. Nu har jeg en bil som kan starte,
men som er totalt utilregnelig - hvad gør man??.

Mvh. Bent


Kommentar
Fra : Bent_Gammelby


Dato : 11-11-02 13:52

Skiftede igniteren for 14 dage siden og bilen er nu OK, så jeg sparer karburatorspritten...

Mvh. Bent

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste