|
|
Det er generatoren den er gal med, der er måske gået en ensretter i den.
Gløderørene er forbundet med en pære i instrumentpanelet, som skal gå ud når generatoren leverer strøm.
Du kan sikkert selv fremkalde fejlen enda lidt over tomgang, ved at bruge extra strøm, som feks. tænde rudevarmeren.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 04-06-05 23:23 |
|
Tjae, hvis det nu havde været en VW transporter, havde det mest sandsynlige været en fejl i bremselyskontakten, hvor ulogisk det lyder.
Men fejlen ligger højst sandsynligvis i selve instrumentpanelets print eller i ledningerne dertil.
Og det betyder som regel ikke at bilen forvarmer selvom lampen blinker eller lyser.
Det kan være særdeles svært at finde fejlen, som regel er det heller ikke noget der er til at reparere, hvis det ligger i printet, så skal det skiftes ud.
mvh dova
| |
|
Jeg prøver lige om jeg kan provokere til fejlen. Det ville være MEGET rart hvis det "bare" er generatoren.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 12-06-05 11:43 |
|
Glødelampen har intet med generatoren at gøre, men hvis det er ladelampen der blinker, er det højst sandsynligvis dit laderelæ der er noget galt med.
Glødelampen (kontrollampe til forvarme) er en instrumentfejl
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Jesperh2 |
Dato : 16-06-05 13:03 |
|
Jeg tror fejlen ligger i relæet til gløderørene, på de fleste nye systemer er det indrettet sådan at hvis et gløderør går istykker vil lampen lyse eller blinke. Hvis bilen har startproblemer når den er kold skal du tjekke dine gløderør, der flere måder at gøre det på, den hurtigste er ved at sætte et tangamperemeter på, hvert glødeør skal bruge ca. 20 amp. Du kan også afmontere hvert enkelt glødrør og forbinde dem med 12 volt og se om de gløder, endelig kan du med afbrudt tændingslås prøve med et multimeter (Ohm meter) kontrolere om der forbindelse mellem plus pol på gløderøret og stel, der skal være ? modstand bare der er forbindelse. Hvis alle dine glødrør virker ville jeg prøve at skifte forvarme/gløderørs relæet måske kunne du låne en og prøve med.
Mvh.
| |
|
Tak for alle indlæg. Jeg måtte krybe til korset og betale 1300 kr.- for en motortest hos ford. Det viste sig at være gaspedalen der var fejl på. (Den er elektronisk, altså uden speederkabel) Ny pedal 700 kr.- incl. moms + en 1/2 times arbejde med at pille pedalen ud af bilen og 15 min for at sætte den nye i (der er ikke meget plads!!!!!) Monteringen stod jeg selv for. alt i alt altså 2000 kr for rep. hvilket er meget billigt sluppet. Det var blevet ca. 4000 kr.- hvis ford skulle lave det!
| |
|
Hvem mon man giver pointene ????
| |
| Godkendelse af svar Fra : micnielsen |
Dato : 04-09-05 10:50 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|