|
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 110 point Dato : 29-04-05 13:07 |
|
Det er ikke noget den kan køre med, bilen bliver varm og bruger vand, som , alt efter hvor der er hul i pakningen, kan løbe ind i motoren og fortynde sig med olien.
En defekt toppakning skal skiftes, ellers kører du ikke mange kilometer før motoren er død.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-04-05 13:22 |
|
Dova har ret, med et lille men..... Nogle gamle biler kan godt køre LIDT rundt med en utæt toppakning, MEN faren for motorhaveri er overvældende.
Du risikere vand i olien - olie i vandet - vand og/eller olie i forbrændingskammeret -> måske ødelagt kondensator + antagelig flere andre grimme ting.
Utæt toppakning = hurtig værkstedsbesøg. Afhængig af bilmærke behøver det ikke koste formuer. Men ved nogle biler er det en traumatisk oplevelse for budgettet.
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 29-04-05 13:24 |
|
Det kan godt gradbøjes lidt, toppakningen kan være så lidt utæt at olie og vandforbrug er minimalt og en lille smule olie løber ned af motorblokken. Det kan man godt køre med, uden de store problemer. Men bliver det værre end det, så er det som dova siger.
Hilsen Pims.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-04-05 13:24 |
|
Glemte at sige du risikere uoprettelig skade på topstykket (meget dyrt).
Afsted med bilen, af med topstykket, planslib, ny pakning, og på igen.
Få ved samme lejlighed kontrolleret paraplylejer og ventiler.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 29-04-05 13:32 |
|
Ved du om toppakningen er "gået"
Hvid røg ud af udstødning fra en varm motor = defekt toppakning (ses tydeligt ved accelleration)
Blållig røg ud af udstødning = olie i forbrændingskammeret evt. defekt toppakning
Sort røg ud af udstødning = fed benzinblanding evt. defekt svømmer
Som jeg har oplevet det.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 29-04-05 13:35 |
|
Det lyder ikke til at du har den største tekniske viden omkring motorer/biler, så du bør nok henvende dig på et værksted med dit problem. Ellers er en toppakke udskiftning IKKE den store "operation" man som bilejer kan blive udsat for.
Men som de andre har udtrukt mere eller mindre klart: Få det repareret HURTIGT og undlad ALLERHELST at kører i bilen før det er repareret.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 29-04-05 13:35 |
|
Olie i vandet - defekttoppakning
Vand i olien (klistret ulækkert stads i olien) - utæt toppakning
for lige at smide et par mere.....
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 29-04-05 14:18 |
|
Man kan tit se en grå/hvid plamage på oliepåfyldningsdækslet, det indikerer også en defekt toppakning.
Pims
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 29-04-05 15:10 |
|
Og så mangler vi vist kun variationen uden olie i vandet eller vand i olien......
Den hvor motorens tryk/kompression presses ud i køleanlægget, med det resultat at vandet presses ud af anlægget, evt ved at ekspansionsbeholderen springer og motoren dermed bliver overophedet.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 29-04-05 17:47 |
|
Er der utæthed fra cyl til vandkanaler ses dette også ved at der er bobler i vandet på kølereanlægget feks hvis der speedes op for motor meden man kigger forsigtigt ned i køler/ expansionsbeholder
Mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 29-04-05 17:51 |
|
Ps du opnår måske at der brændes noget materiale af topstykket ved at fortsætte med at kører,hvilket kan resulterer i at du skal købe et helt nyt topstykke i stedet for at få det gamle drejet af som er meget billigere Altså Action NU
Mvh Sune
| |
| Godkendelse af svar Fra : Jimmy17 |
Dato : 29-04-05 23:20 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|