Nu ved jeg ikke hvad det er for en bil, men normalt behøver man ikke en udlufter, hvis man kan lokke en til at hjælpe sig med at lufte ud.
Når det er første gang du skal skifte bremserør, vil jeg råde dig til at finde en der har prøvet det før, som kan hjælpe dig. Det er meget vigtigt, at de bliver sat rigtigt på så de er tætte, og der skal ikke meget til, før man kan knække endestudserne af rørene, eller ødelægge gevinder.
M.h.t. udluftning:
Når alle rør er skiftet og tætte, skal der hædes ny bremsevæske på.
Fyld så meget på som muligt, og så kan udluftningen begynde.
Et hjul ad gangen.
Man løsener forsigtigt udluftningsskruen indtil der kommer væske. Så spændes den til igen.
Hold øje med der ikke kommer til at mangle væske i påfyldningsbeholderen.
Så samme fremgangsmåde med de andre hjul.
Så er anlæggget fyldt rimeligt op, men stadig risiko for luft.
Så er det hjælperen træder i kraft.
Han sætter sig ind i bilen, pumper tryk på bremsepedalen, og imens løsner du en udluftningskrue, og hjælperen træder samtid ned på pedalen, og VIGTIGT. Holder den nede til du har strammet skruen igen.
Så slippes pedalen langsomt.
Og derefter samme procedure ved alle fire hjul.
Husk at holde øje med væskebeholderen.
Så skulle det være i orden.
mvh dova