|
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 09-02-05 21:09 |
| | |
| Kommentar Fra : samson04 |
Dato : 09-02-05 21:32 |
|
Hej kan sgu ikke lige finde nogle gode steder på nettet, bor selv på sjælland
på denne tråd kan du dog finde en masse om motorens opbygning m.v. Den er dog primært rettet mod tuning af biler.
www.powerpage.dk.
Melder ellers pas for denne gang, desværre
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 09-02-05 21:39 |
|
Dyser?
Er det ikke en TDI med CDI system?
Der sidder ikke almindelige dyser i sådan en, det er jo et injectionsystem hvor luft og diesel bliver ført direkte ind i motoren via nogen specielle rør/tubes.
For øvrigt er den motor vist slet ikke beregnet til så høje omdrejningstal som 4500 O/M.
Den har sin max ydelse på 100 HK ved 4000 o/m og drejningsmoment på 250 Nm v. 1900 o/m
Det er ingen hurtigløber og er en "formiddag" om at nå fra 0-100 (12,4 sek) og er opgivet til en tophastighed på 190 km/t. Det har jeg dog aldrig oplevet sådan en der kunne
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 09-02-05 22:01 |
|
Jeg tænker på, om dit luftfilter måske er helt stoppet til.
Ryger den mere end normalt?
mvh dova
| |
|
Der er vel bare ikke tryk nok på pumpen... Hvis dysserne skulle være slidte ville den bare få formeget at leve af. Men pumpen kan vel også blive slidt den har vel kørt liges så meget som resten af bilen. Prøv at få den tjekket.
Det kan også være dit filter der bare er stoppet - det kunne du rense eller tjekke som det første.
Mvh Benjamin
| |
|
Det var ikke luftfilter men brændstof filter.
Lastbiler får samme problem når brandstoffilter stopper til - og om vinteren når det er meget koldt kan der også være parafin der sætter sig og pakker filtret...
mvh Benjamin
| |
|
Så er jeg ikke i tvivl - den får ikke brændstof nok....
Det kan der ikke være tvivl om... om det så er styringen eller om den af anden årdag ikke trykker nok det skal man måle eller prøve bilen for ta finde du af..
god fornøjelse
mvh Benjamin
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 09-02-05 22:24 |
|
Der må være en defekt der får trykket i pumpesystemet til at forsvinde ved den belastning det udsættes for når motoren når over de omdrejninger hvor den "blokerer".
Systemet fungerer på den måde, at der er 4 separate "pumpedyser" eller trykbeholdere der skal oppebære et tryk på hver af dem på 2050 bar og sprøjte luft/dieselblandingen ind i cylindrene. Og fejlen må ligge i det system der skal "føde"
de fire pumper så de ikke kan oparbejde nok tryk. Muligvis en utæthed i en ventil, som måske først viser sig ved de omdrejninger hvor motoren "slår fra".
Du kan se her hvordan sådan en pumpedyse ser ud.
http://www.dinside.no/php/art.php?id=5695
Jeg var også lige inde og tjekke dit andet spørgsmål, og det lød lidt vildt med de pludselig kun 12 km/l.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 09-02-05 22:26 |
|
Benjamin
Den får da rigeligt brændstof, den begyndte pludseligt kun at gå 12 km/l mod før 18
mvh dova
| |
|
Det komemr lidt an på hvor fejlen.... Det med omdrejningstallet faldet skyldes det naturlige i at den er hårder belastet ved de lave gear... (lav udveksling... ) Så det er naturligt nok... PÅ Lastbiler har vi bare nogle flere gear at glide ned i til vi kan komme ind og rense filter...
Men da problemstillingen er den samme er det ikke tvivl om at det er forlidt brændstof- Hvis det er parafin i brandstoffet er det jo afhængig af temperaturen...
mvh Benjamin
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 200 point Dato : 09-02-05 22:38 |
|
Ja, nu skriver du Østjylland du kommer fra, men bilen skulle næsten en tur til Silkeborg.
Midtjysk Dieselteknik.
Stagehøjvej 6
Silkeborg
Tlf 87200499
Man skal bestille tid, han er knalddygtig og meget billig.
Min golf blev målt i Turbotryk og blev justeret i pumpen, det kostede 225,-
Min søn havde sin Passat derned og fik den justeret og skruet lidt op i Turbotryk, pumpe o.s.v. det kostede knap 300;-
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Caam2 |
Dato : 09-02-05 22:41 |
|
Det lyder sgu billigt, han skulle altså kunne løse problemet... Det er lige før at jeg kører med det samme....
Havde passaten det samme problem eller hvad...
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 09-02-05 22:53 |
|
Ikke helt på samme måde, den var bare gennemgående død i betrækket.
mvh dova
| |
| Godkendelse af svar Fra : Caam2 |
Dato : 10-02-05 15:34 |
|
Tak for svaret dova.
Tak for hjælpen alle sammen, skriver hvis det ikke hjælper...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|