/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Polo2 1987 Ingen tænding ..
Fra : kaxfax
Vist : 518 gange
20 point
Dato : 01-02-05 14:34

Min Polo2 fra 1987 går uprovokeret ud. Det kan være men jeg kører eller i tomgang ... Den går bare ud og så er der ingen tænding, bare starter. Så kan jeg vente et par min. og den vil igen. Somme tider gi'r den et ordentligt knald før den går igang igen. Jeg har skiftet: tændrør, tændspole, tændingsmodul, tændkabler, benzintank, benzinfilter, karbourator renset, rotor og fordelerdæksel. Det lyder umiddelbart som en løs forbindelse, men hvor? Eller er det noget andet ...? Jeg er meget nysgerrig, da det er meget irriterende! Kan det være strømfordeleren?

 
 
Kommentar
Fra : Weird


Dato : 01-02-05 15:31

Hej... jeg ved ikke hvordan det staves, men min polo havde det samme problem, det blev løst på 2 minutter: mine platiner (eller noget i den retning) blev justeret således at benzin og luft blandingen var korrekt efter det havde jeg ingen problemer med det mere...

Men aner jo desværre ikke om det kan løse dit problem

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 01-02-05 15:33

Ja det kan godt være den. Det lille fjederbelastede "kul" som sidder i midten og går ned på rotoren kan være defekt og kan periodisk give ovennævnte driftforstyrelser....det kan selvfølgelig være (MEGET) andet, men check lige dette.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 01-02-05 15:58

Tak for svarene, men den er med tændingsmodul og har derfor elekronisk tænding. Det betyder, at der ikke er platiner på den.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 01-02-05 16:14

Har du målt at der ikke er tænding på?.

Hvad med benzintilførslen, det er vel ikke pumpen der bliver afbrudt.

Når du prøver at starte den, lugter den så meget af benzin (drukner), det skulle man formode hvis den kører i starteren uden at tænde.

mvh dova

Kommentar
Fra : pims


Dato : 01-02-05 17:06

Tjek dit strømfordelerdæksel for snavs og evt. revner eller lign. Tjek osse kablet fra tændspole til strømfordeler, måske sidder det løst. Håber du finder fejlen, hilsen Pims.

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 01-02-05 17:16

Til Pims. Tak, jeg håber osse jeg finder fejlen (SNART!) Men dæksel og kabler er stort set nye ...

Kommentar
Fra : pims


Dato : 01-02-05 17:43

Jeg tror ikke på at motoren står rigtigt. Det der med at motoren gi'r et knald, tyder på fejltænding. Få en mekaniker til at måle den med en tændingspistol, med den kan han finjustere tændingen. Held og lykke, Pims.

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 01-02-05 18:07

Pims. Det har jeg fået gjort ... Når den kører, så kører den osse godt og jævnt. Problemet er at sætter jeg den ned til en mek. så er det ikke sikkert at problemet opstår. Og så kan den stå der længe og koste MANGE penge. Og det er jo en gammel Polo, så det er begrænset hvad jeg vil smide i den. Den har stået ved en, som tog 3500,- for at lave den, men det virkede ikke ....

Kommentar
Fra : sutrow


Dato : 01-02-05 18:16

Eller skift tændings modulet...

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 01-02-05 18:20

Pims. Jeg har i dag købt et nyt ændingsmodul hos Høyer autodele. Satte det i og det gjorde ondt værre. Så satte jeg det gamle i igen og det blev det straks bedre af, men ikke godt nok Der sidder et multistik fra modulet til signalgiver, batteri og tændspole. Det stik koster 107,- hos VW, så det overvejer jeg at købe, men regner med lidt problemer når jeg skal sætte kabler i ... Kunne det være det multistik? Jeg rensede stik og modul den anden dag fordi begge dele var irrede og det hjalp meget, men problemet er der endnu. Dog ikke i så stor udstrækning.

Kommentar
Fra : pims


Dato : 01-02-05 18:44

Så prøv at rense alt hvad du kan finde af stik og kontakter. Evt. med kontaktspray.
Håber det lykkes, Pims

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 02-02-05 10:17

Pims. Jeg har renset stik til og fra tænding, men det resulterede i at nu vil den slet ikke starte. Jeg skifter tændkabel fra tændspole til fordelerdæksel i morgen, da jeg har en idé om at den er gal der.

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 02-02-05 11:57

Jeg har nu lige talt med en klog mand. Han mener det er mine tændkabler fra Høyer, fordi der er for mange ohm i dem. De giver tilsyneladende ikke en blå, men en gul gnist og det kan bilen ikke tænde med. Så han har lovet at måle kablerne igennem senere idag og er det dem, så køber jeg nye bedre kabler. Jeg skriver her igen hvis det hjælper.

Kommentar
Fra : kaxfax


Dato : 03-02-05 13:02

Så kører min kære Polo igen. Det var de (tilsyneladende) elendige tændkabler fra Høyer-autodele. Jeg fik dem målt igennem og de målte 21 tusinde ohm og det er ca. 17 tusinde for meget, så det var ikke så underligt at den ikke ville som den skulle. Så lad det være et godt råd, køb ikke billige tændkabler!!


Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 20 point
Dato : 04-02-05 16:01

Hej Kaxfax, hvis dit problem er løst, skal du huske at lukke tråden.
Hilsen Pims.

Godkendelse af svar
Fra : kaxfax


Dato : 05-02-05 16:10

Tak for svaret pims. Grunden til at du får accepten er at du gav flere gode råd og hjalp til det sidste. Tak for det
                        

Kommentar
Fra : pims


Dato : 05-02-05 16:59

Velbekomme, jeg er glad for at kunne hjælpe.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste