|
|
Hej kpm10
Efter det du fortæller, kan du glemme alt om din aut.choker. Da den gerne skulle være deaktiveret når du standser motoren. Derimod skal du se efter om motoren får nok brændstof. Hvornår har du sidst tjekket dit benzinfilter? Har du haft sprit i tanken for nylig? Vand i tanken kommer af såvel hæftig regn, som ved kondens i meget varmt vejr. Er nævnte ting i orden, og motoren ellers går godt når den er varm, så tror jeg du skal have justeret og renset din kaburator, da tændingen så er i orden
Hilsen og good luck! Az....
| |
|
Hej kibs
Ja det udelukker jo en del muligheder for fejl. Hvordan ligger dit kørselsmønster? Jeg mener forholdet mellem korte og lange ture. Mange korte ture, kan danne slagger i cylindrene, uden at det indvirker på en varm motor. Hvor lidt slagge på tændrørene kan betyde, at tændingsafstanden, som skal være 0,8 mm. Kan gøre en kold motor i stand til at opføre sig lidt aparte. Dette kan du fjerne, hvis du blander ½ l. Kaburator-
sprit med 1 dl. Red-X, og hælder det i ca. 20- 25 l benzin. Derefter kører en lang tur på ikke under 100 km. En kur jeg gav min gamle Mazda mindst 2 gange om året. Den blev ung igen hver gang, og nåede at køre 482000 km. på 15½ år før den p.g.a. rust
måtte til skrot.
Hilsen Az...
| |
| Kommentar Fra : kibs |
Dato : 10-09-02 17:55 |
|
jeg har nu selv løst problemet
der sidder en thermostat (der er enda flere ) på siden af karburatoren som er
styret af kølevand, denne var ikke mere funktionsdygtig, og er blevet udskiftet
så nu kører bilen igen som en ny vogn.
tak for de ellers fornuftige forslag
mvh
kibs
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|