|
| Hjælp, min Opel Kadett hakker... Fra : tullenulle | Vist : 1344 gange 100 point Dato : 18-12-04 19:40 |
|
Hej.
Hvad kan det skyldes når min Gamle Opel Kadett fra 1986 sætter ud under kørslen, den hakker i det og kommer igen, andre gange dør den for så at starte fint igen ?? Det er værst når bilen er varm.
På forhånd tak.
| |
| Kommentar Fra : pims |
Dato : 18-12-04 20:11 |
|
Hej tullenulle, det kan muligvis være dine platiner. Når de bliver sildt begynder bilen at køre ujævnt, det er ikke nogen stor operation og de er ikke særlig dyre. Håber du får has på det. Mvh. Pims
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 18-12-04 20:15 |
|
Har du prøvet med karburatorsprit?
Kunne lyde som om den kunne bruge noget af det.
mvh dova
| |
| Accepteret svar Fra : egoland | Modtaget 110 point Dato : 18-12-04 20:17 |
|
Årstiden taget i betragtning vil jeg tro det er noget med strømmen til tændrørerne. Start med at tørre alle tændrørsledninger af, afmonter strømfordelerdækslet, tør det indvendigt og giv det et eller andet fugtfordrivende silikonespray, tjek at alle tændrærledningerne er i ordentlig forbindelse med strømfordelerdækslet, og at der er ordentlig forbindelse ved tændrørerne. De skal i øvrigt også være helt tørre, der hvor de møder topstykket. Skru dem evt ud for at være helt sikker.
Det kan også være vand i brændstofsystemet, fx i svømmerhuset, som evt er blevet suget op fra tanken. Der danner sig nemlig nemt kondens i tanken på biler, det driver så ned under benzinen, bliver så suget op i karburatoren, og så har vi baladen. Det kan evt. kurreres med karburatorsprit, der emulgerer vand og benzin, så motoren kan fordøje det.
Start med det nemmeste først, det er den med tændrørerne, prøv så med karburatorsprit, og hvis det ikke hjælper må toppen af karburatoren og svømmeren ud, og hvis det er helt grelt, må tanken af og renses. Så langt tror jeg dog ikke du kommer.
| |
| Kommentar Fra : stilke |
Dato : 18-12-04 20:18 |
|
Har du benzinfilter på, så rens det, - eller tag toppen af benzinpumpen og rens denne. Dernæst kan der være en vandperle som ligger og irriterer i svømmehuset, så dræn dette, hvis dette er gjort, kan du næsten ikke gøre mere på benzinsiden, - dernæst kan du undersøge hvordan dine platiner ser ud, samt afstanden (ca,4m.m.), og ligeledes afmontere tændrør og læg mærke til hvilken farve de har, og om de evt. er fedtede, - hvis ikke du ved hvad det med farven betyder,så skriv et nyt indlæg, og du kan få at vide hvad det betyder. Rens under alle omstændigheder tændrørene og juster efter specifikationerne (ca. 6m.m.). Inderst inde tror jeg det er vand i karburatoren.
Mvh.Stilke
| |
| Kommentar Fra : SaraGreis |
Dato : 18-12-04 22:10 |
|
Vi havde det samme problem på et tidspunkt, og der viste det sig at det var benzinpumpen den var gal med, så prøv at kigge på den.
mvh SaraGreis
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 19-12-04 01:39 |
|
Det kan IKKE være karburatoris når det er værst ved VARM motor. Jeg holder på, at pims er tæt på, dog ville jeg i samme operation skifte kondensatoren, da den også svækkes med tiden, og netop er svagest når den er varm.
H-J
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 19-12-04 12:22 |
|
Kan ikke lige lade være med at kommentere hjkofoed.
Det kan sagtens være karburator is når bilen er varm, endda mere sandsynligt end når bilen er kold.
Karburatoren kan fryse midt om sommeren når bilen yder meget med varm motor.
Det har noget at gøre med benzinens hastighed gennem karburatoren.
mvh dova
| |
| Godkendelse af svar Fra : tullenulle |
Dato : 19-12-04 18:56 |
|
Tak for svaret egoland.
Det var platinerne det var galt med. (håber jeg da GRIN men den har ikke gjort det på den sidste testtur, ca 40 km)
Tullenulle.
| |
|
Det er jeg ked af PIMS. overså du kom først med svaret om platiner...
MANGE gange undskyld.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|