|
|
Ikke for at være forudindtaget....
Men flå den automat choker ud,og sæt en manuel i....
Der er ikke ret meget andet end problemer med de automat chokere...
| |
|
Automatchokeren giver lidt for meget benzin og skal bare stilles lidt ned.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : RISKOGER |
Dato : 11-10-04 12:24 |
|
Hej pallebhansen
Dit svar lyder jo ellers nemt,men er det det do???
jeg mener er det noget som man selv kan gøre,eller skal man en tur forbi et værksted.
Vh Riskogeren
| |
|
Jeg syntes du lige skal forbi værkstedet, eller ringe til dem.
Tit kan man jo også lige få værkføren eller en svend, til at kigge ude i gården, og de er så tit villige til at give dig fidusen, med at den skrue skal 1/2 omg. ud. Det er jo noget de har oplevet masser af gange.
Selvfølgelig kan det også være en termoføler e.l., der er gået, men man har da lov at lade dem kigge, for at få et tilbud.
VH Palle Hansen
| |
|
Jahh!
Gi værkføren og svenden 1 liter sprit,tørlæg automatchokeren -og så få termoføleren til at stille på "skruen" til bimetalsfjederen...
| |
|
Ja ja, men rækkefølgen er da ikke lige meget:
Få værkføren og svenden til at stille termofølerens bimetalfjeder, giv dem en liter sprit, og start så bilen med automatchokeren.
Få gud skyld da ikke omvendt.
VH Palle Hansen
| |
|
Øhh det ka godt være,at det er gået hen over(eller igennem)hovedetpå mig....
men er det ikke automatchokeren der ER termoføleren?....
| |
|
Ja for jeg ved det jo ikke,når jeg altid "flår" dem ud,på mine biler.....hihi
| |
| Kommentar Fra : RISKOGER |
Dato : 25-10-04 22:42 |
|
Hej igen
Lanceren har nu været på værksted, og fået en dianose test først med slukket motor "næsten drift varm,havde kørt ca 10min fra mit arb til værksted" INGEN FEJL FUNDET. Bagefter med motoren igang og ca 3500-4000 omin. "INGEN FEJL FUNDET".
Jeg har så idag hørt at det kunne være TÆNDSPOLEN som var skyld i at rotoren nogle gange ikke fik nok strøm til tændrørene og at bilen derved gik ud. PLUS at jeg fik at vide af en bekendt at hans skoda octavia også gik i stå kort tid efter at den var nystartet,skoda ejeren fik skiftet sin lambda sonde og det løste problemet....
På mit værksted siger de at hvis lambda sonde ,eller tændspole ikke virker som det skal så vil en rød CHECK MOTOR lampe lyse i mit instrumentbræt;-(
Den røde CHECK MOTOR lampe lyser når jeg drejer nøglen men slukker efter ca 2-3 sec sammen med de andre røde lamper når motoren er startet..........
Måske der er en der ved hva man mon lige skal gå efter ?????????????
Kh Riskogeren
| |
|
Du skal vel ikke gå efter noget, hvis der ikke er nogen problemer nu, men ellers syntes jeg at jeg før har hørt noget om problemer med deres lambda sonde, og tror nok mest på den, jeg mener den kan renses.?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : RISKOGER |
Dato : 07-11-04 22:05 |
|
Hej alle..........
så kører lanceren som en drøm igen....
ALLE MINE UDSTØDNINGS VENTILER SAD FAST!!!!! DE VAR KUN EN SMULE ÅBNE!!!!
Fik for ca 8 mdr. siden skiftet toppakning,tandrem,og kilerem HOS OPELHANDLER PM.OLSEN I SLAGELSE,SOM HAR FÅET FORHANDLING AF MITSUBISHI.
Efter udskiftning af toppakning,tandrem,og kilerem. Har man åbenbart bare samlet motordelene igen,UDEN AT INDSTILLE EN S... "STORE STORE KLAPSALVER TIL MEKANIKEREN HOS PM.OLSEN FOR DET FLOTTE ARBEJDE" MIN BIL KOMMER ALDRIG PÅ DERES VÆRKSTED MERE...(Utroligt at lanceren har kørt til italien i sommer med ventiler som sad fast!!!).
Det bliver ikke noget reklamation til PM.OLSEN, da et andet værksted fandt fejlen og udbedrede den,hvilket nu vil være påstand mod påstand.
Derudover var et af mine tændkabler ikke trykket helt på plads på strømfordeleren(min egen skyld)
Så efter lidt små indstillinger hist og her spiller lanceren som aldrig før.
tak for de mulige svar fra jer alle
Hilsen Riskogeren....
| |
| Godkendelse af svar Fra : RISKOGER |
Dato : 07-11-04 22:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|