Gardering mod rust.
Jeg har 2 importbiler, en fra schweiz og en fra Tyskland.
Det bedste er, at du med det samme får givet den rustbeskyttelse, så meget der kan hænges på den.
Og uanset hvad nogen mener, er Pava absolut det bedste.
En anden svaghed ved importbiler: Alt hvad der ikke ruster, af metaldele altså, det irrer.
Især sådan noget som indvendige dørlåse og vindues.rulle-op-og-ned-mekanismer. Og så knækker de pludselig en dag, hvor det er pisseregnvejr, og man ikke kan lukke vinduet. SURT.
Af med dørbeklædning og smør den slags med Syrefrit olie (f.eks. symaskineolie).
Ligeledes skal du være opmærksom på bremsedele. Nogen af de modeller fra tysk marked har ikke kobberbremserør, og de irrer også.
Men hvis man tager de forholdsregler, skal bilen nok holde længe.
Mine Golfer er fra 84 og 85, og der har aldrig været et svejseværk i nærheden af dem, og intet tyder på, at det bliver nødvendigt foreløbigt. Ved så ikke om Japanere er lige så holdbare.