|
| Hvilken 4x4 skal jeg købe X5 vs Cayenne? Fra : Jaguaren | Vist : 3233 gange 35 point Dato : 26-09-04 00:46 |
|
Hej venner, jeg er i den situation, at jeg vil have mig en 4x4, men min kæreste og jeg er blevet noget i tvilv om hvilken vi vil have...! Jeg er mest interesseret i en Cayenne, men min kæreste kan ikke lide "snuden", og synes at en X5'er er federe, Jeg synes begge biler er smukke, men har en lille drøm om en Porche.
Når jeg stiller dette spørgsmål skal I ikke skele til indkøbsprisen, den er underordnet, men snarer til præstationer, værkstedstimer/pris/reservedele, samt gensalgsværdig.
Jeg ved ikke om det skal være Diesel eller Benzin.
Desuden skal bilen IKKE være på guleplader.
Nogen der kender motorvarianerne på hhv. BMW'en og Porchen hhv Benzin og Dielsel, tak.
Håber I vil hjælpe mig
/Jaguaren
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-09-04 01:04 |
|
Ja jeg er mest til dieselbiler, slet ingen tvivl, de er mere økonomiske, mere driftsikre, kører som regel nogen flere kilometer o.s.v.
En drøm om en Porsche? Nu må du ikke forvente, at en 4x4 er en fiks lille sportsvogn fordi den tilfældigvis hedder Porsche. Køreegenskaber i firehjulstrækkere er meget anderledes end "alm" biler uanset mærke.
Måske kan du finde nogen specifikationer på modellerne her
www.3.porsche.com/english/int/home.htm
www.bmw.dk/nyheter/en_artikel.asp?id=1016
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : tedd |
Dato : 26-09-04 01:23 |
| | |
| Kommentar Fra : kinternet |
Dato : 26-09-04 14:10 |
|
Ifølge de kloge (i bilbladene) er Porche længder foran
| |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 27-09-04 00:00 |
|
Der findes 3 varianter af Porchen: En basis Cayenne der i bund og grund blot er en tunet 6 cylindret folkevogn (Touareg) på 3.2 liter og 250 HK!! Næste model hedder Cayenne S og er en 4.5 liters V8 der yder 340 HK. Topmodellen hedder Cayenne Turbo, og er den samme 4.5 liters motor blot med dobbelt turbo og 450 HK. Porche beskæftiger sig ikke med diesel.
Udover det er afskrivningen enorm, reservedels prisindekset skyhøjt, og Porche kan ikke ligefrem bryste sig af en fornem plads i diverse fejlstatistikker.
BMW laver 4 varianter af X5'eren. 3.0D der er en 6 cylindret diesel. 3.0i som er en 6 cylindret benzin. Derefter kommer så 4.4i der er en benzin V8'er med 320 HK, mens kronen på værket hedder 4.8is med 360 HK.
BMW ligger langt bedre i diverse tests hvad fejl angår, reservedelene er (relativt) billigere og afskrivningen mindre.
Jeg har haft glæden af at køre i Cayenne S og X5 4.4i og oplevede at X5'eren lå klart bedre på vejen, var langt mere aktiv i sin styring og at kabinen var bedre indrettet. Ingen tvivl om hvad jeg ville vælge....presse citronen og snuppe en X5 4.8is på hvide plader til 1.749.000. (hvis jeg ejede kongens mønt).
Desuden må jeg give din kæreste ret i forhold til Porche fronten; køn er den ikke - på det plan vinder X5 også; langt mere maskulin i sin fremtoning...og meget mindre Yuppie.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 27-09-04 09:12 |
|
Hvis du/I skulle være interesseret i en 5 år gammel Lexus Land Cruiser HJ 80 Diesel på hvide plader har jeg en sådan til salg!
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 27-09-04 11:58 |
|
Hvis det hele absolut skal gøres op i kræfter, så importerer man naturligvis en ombygget, sænket, 3 dørs Cayenne fra "Rinspeed" med 600 HK, istedet for de sølle 450 den er født med. Det er jo heller ikke nok at Porche selv er på vej med en opgradering med 500 HK.
Når alt kommer til alt, så drop 4x4'erne og køb en GT2.....Cayenne er jo bare en "pseudo-Porche"!!!
| |
|
Det er en smagssag og det skal være Porschen eller X5'eren. Udstyr, motor osv, ligner meget hinanden i disse to biler. Prisen er heller ikk vanvittig stor, altså i forhold til hinanden. Det jeg sys du skulle gøre, er at tage kæresten med en tur ned til forhandleren, og prøv begge biler. Ting du skal være opmærksom på når du prøver bilerne, er at du fx. ikk prøver Porschen med den mindste motor, og derefter så Bimmeren med den store motor. Find derefter ud af hvad der kører bedst, og vurder hvad i privioterer højst, køreglæde VS. Design...
Jeg har et andet forslag til de to biler, hvis i alligevel skal ud og prøve Bimmeren og Porschen, så kør forbi Volvo forhandleren, og prøv Volvo XC90... Har prøvet den, og den er bare lækker,,, forresten er de lige kommet med en V8 motor med 315 hyppere. Mens ellers er det diesel modellen "D5" der sælger godt i Danmark.
Good Luck...
KlausHansen
| |
|
PS. Volvo er klart billigere i resverdele. . . KlausHansen
| |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 27-09-04 21:51 |
|
-Er det prestige man søger....så pantsætter man kollegieværelset og køber sig en BENTLEY.
En Cayenne (turbo eller ej) er en misforstået opfattelse af konceptet "PRESTIGE".
| |
| Kommentar Fra : Jaguaren |
Dato : 28-09-04 01:49 |
|
Hej venner, kæresten er solg, vi nupper en Cayenne. Var inde hos Michael Lassen idag i 2 timer (skrev dog ikke under), FANTASTISK SERVICE. Under besøget fik jeg lejlighed til at sidde i hhv GALLARDO og Murcielago, sidstnævnte har en fed detalje med dørene, mågevinge agtigt.
Nok om Lambo, vi er begge to helt benovede af de smukke former Cayennen, eller "frøen" har, "frøudtrykket" kommer særligt tilkende hvis man vælger de tarvelige fælge der medfølger V6'eren. Vi er blevet enige om, at de 71.000 et par 22" Turbofælge koster er givet godt ud, om hvorvidt de skal sidde på en 6'er 8'er eller Turbo!
Sjovt nok, havde M.L en Cayenne holdende lige ved siden af en X5er, og sidstnævnte så slet ikke nær så potent ud, som jeg havde troet. Det er jo en smal og lav bil til sammenligning!
Overrasket blev vi også da vi hørte at serviceintervallet hedder 30.000 km, er det ikke uhørt højt for denne type bil jf andre mærker?
Vi ønsker en SUV, som tedd rigtigt korrigerer. Cayenne er ikke en 4x4'er men en rafineret SUV!!! Tanken med Cayennen er blot lidt sjovb legetøj, og vi regner da heller ikke med at skulle beholde den i meget længere end 6-8 mdr. Derfor er netop gensalgsdueligheden relevant for os. Efter i dag at have berørt "hende", er der ingen tvivl, X5 eren er smuk, men ikke overdådig!!!
Vi skal på senere tidspunkt afprøve hhv de sorte bremserklodser (V6) og de grå (Cayenne S - V8), - mere herom efter testkørsel. Om vi så sluger den sidste bid og napper en Turbo afhænger helt af muligheden for at afsætte denne.
/Jaguaren - snart Cayennen
| |
| Kommentar Fra : simor |
Dato : 29-09-04 23:14 |
|
Jeg vil anbefale dig at købe den med en dieselmotor, da denne er bedst til tærrenkørsel, den kan jo i princippet køre under vand! Man kan jo selvfølgelig have sin tvivl om hvorvidt du har lyst til at køre med din Porsche under vandet, men hvis du skulle få lyst, så er dieselbilen bedst!
Mvh Simor
| |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 30-09-04 00:13 |
|
.........Bortset fra at Porche ikke laver en dieselmotor -nok noget i retning af blasfemi!!
| |
| Kommentar Fra : simor |
Dato : 30-09-04 01:33 |
|
Okay, det havde jeg ikke lige undersøgt - min fejl.
| |
| Kommentar Fra : Jaguaren |
Dato : 30-09-04 13:22 |
|
Enig, men som skrevet står, så er det jo ikke sikkert at andre er interesseret i at købe min Turbo, derfor går jeg lidt efter en model der er "nemmere" at sælge.
UNDERDOZE: nej den findes rigtig nok ikke som Diesel, men når selv de konservative britter har produceret en lux. maskine i Diesel (Jaguar), mon så ikke det er et spmg. om tid...
/Jaguaren
| |
| Kommentar Fra : simor |
Dato : 30-09-04 14:44 |
|
Tja... Jeg gik faktisk bare ud fra, at den fandtes i en dieseludgave. Når man kigger på andre tyske biler og på andre SUV'ere generelt, så er det sjældent, at man støder på modeller som ikke findes i en dieseludgave. X5'eren fås i en 3-liters udgave. Toyota RAV4 fås i en 2.0 diesel, Jeep Grand Cherokee findes i en 3,1 liters diesel, Mitsubishi Grand Pajeo fås med en 3,2 liters diesel, Volve har 2,4 liters diesel i deres XC90, Land Rover Freelander fås med en 2,0 diesel, og søstermodellen VW Touareg fås i to versioner: en 2,5 diesel og en 5,0 diesel.
- Jo, man kunne godt få en mistanke om at Porsche på et tidspunkt vil udvikle en dieselmotor...
Mvh Simor
| |
| Kommentar Fra : simor |
Dato : 30-09-04 16:02 |
|
Ja, jeg tror godt at de kunne finde på at "låne" motoren fra VW. Mht til hvad der hører Porsche til, så kan man jo sige, at Porsche og SUV generelt slet ikke hænger sammen...
| |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 01-10-04 00:11 |
|
Jaguaren: Jo, måske...... Måske vi også en dag får muligheden for at opleve en diesel Ferrari! Personligt synes jeg bare ikke det klinger, men udviklingens veje er jo uransagelige, og der er sket MEGET inden for dieselmotorer gennem de senere år.
I øvrigt er V10 Touareg'en en herlig køreoplevelse akkurart ligesom X5 3.0d. - for slet ikke at tale om Landcruiser 100 4.2. (4x4'eren over dem alle, efter MIN mening!!) ....så det er slet ikke fordi jeg er modstander deraf ;).
.....og nu vi er ved Toyota, mangler verden endnu også at se en diesel Lexus!!!
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 01-10-04 08:17 |
|
underdoze:
Det passer ikke helt med at Lexus ikke har en diesel, for undertegnede( eller rettere min søster) har én til salg (se længere oppe i denne tråd)
Mvh
Palle
| |
| Accepteret svar Fra : underdoze | Modtaget 35 point Dato : 01-10-04 12:39 |
|
Den er skam med i beregningerne Palle...men jeg vil ikke lige betegne den som en rendyrket Lexus, men "blot" en Landcruiser med Lexus kølergrill (ikke at den fejler noget af den grund!). Den gængse Lexus hedder LX470, laves ikke i diesel og bærer heller ikke betegnelsen Landcruiser. (at det så faktisk ER en modificeret Landcruiser, blot med lidt ekstra træpaneler, er en anden historie).
Der kører faktisk en del "Lexus-Landcruisere" rundt, og jeg må indrømme at jeg ikke helt kender deres historie.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 26-10-04 16:29 |
| | |
| Kommentar Fra : underdoze |
Dato : 28-10-04 00:36 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|