/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
startproblemer
Fra : hannibals
Vist : 1083 gange
100 point
Dato : 20-09-04 14:53

Jeg har en handicapknallert trilet R 5 med puchmotor årg.86
Den vil ikke starte,ved æter i indsuningen dør den helt ud, der er ny karburator,nye platiner,tændrør, tændrør gnister,tænding 2mm før top siger bare pu pu pu pu den har ikke været uder at køre i 5 år

 
 
Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 20-09-04 14:57

Har du målt hvor meget komprimering den har? Det kunne jo være at ringene er irret fast efter fem års stilstand?!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : hannibals


Dato : 20-09-04 15:02

Hej Palle

Der er helt nyt stempel med ringe

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 20-09-04 15:10

Ja så burde det jo være udelukket. Men når den trods alt tænder og "tøffer" lidt, så er der da håb! Men når den dør ved startgassen lyder det som om den bliver "overfodret". Du har selvfølgelig grundindstillet karb'en...selvom den er ny er det ikke sikkert den står korrekt?! Har du (eller en anden) prøvet "løbe" den igang. Det hjælper ofte at den får nogle "omdrejninger" end vha kick/elstart.

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 20-09-04 15:51

Det er jo sådan at hvis nogle plæneklippermotorer (godt nok 4-takt) får for meget føde og drukner, så er de svære at få igang. Jeg tror faktisk det godt kan skyldes dette på din. Dety kan også være at der ikke er nok "power" på gnisten. Selvom den laver en fin blå gnist når tændrøret er ude, kan den sagtens have problemer med gnisten under komprimeringen...specielt når den har stået i flere år og "tabt" magnetismen på spolen.

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 20-09-04 17:52

Skil kaburatoren, jeg mener dit gasspjæld er cylinderformet med en "nål" midt i. Nålen går ned i en dysse i bunden. Som Palle tror jeg den bliver overfodret, derfor skal du kigge lidt ekstra på den nål. Øverst på nålen er der nogle riller og en låsering, der bestemmer, hvor lang nålen skal være. Mit forslag er, at du forlænger nålen én rille, på den måde får den lidt mindre foder.
Kom til at tænke på, om du bruger choker, for så skal du nok tage den fra med det samme den starter.
Hvad er for resten afstanden mellem tændrørets elektroder (0,6mm ?)
Er tændrøret med korrekt "glødetal", har været ude for, at blot ét trin forkert gav problemer.

Kommentar
Fra : hannibals


Dato : 21-09-04 17:00

hej palle og kofod
tak for for de vise ord dem vil jeg prøve en af dagene og vende tilbage

Kommentar
Fra : hj3


Dato : 22-09-04 09:31

jeg ville nu nok også skifte kondensatoren, hvis jeg var dig. hvis der løber gnister mellem platinerne er kondensatoren defekt og giver de symptomer du beskriver.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : xt600e


Dato : 26-09-04 15:23

Her kan du finde vejledning til fejlfinding.
http://kreidlersiden.tripod.com/fejlfinding.html
xt600e

Kommentar
Fra : Niederhof


Dato : 28-09-04 19:24

Måske et dumt spørgsmål, men der er også frisk benzin på tanken ?
Bare plæneklipperen står een vinter, så kan benzinen normalt ikke bruges.....

Kommentar
Fra : hannibals


Dato : 29-09-04 15:28

Hej Alle !!!

Jeg har prøvet alle forslag og købt mange nye dele men intet virker, kom med nye idéer jeg er løbet helt tør og må nok opgive inden længe og lade en fagmand se på den

Hilsen Hannibal

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 30-09-04 01:38

Har du renset/skiftet luftfilteret, er det snavset, virker det som konstant choker. Prøv evt, at starte den uden luftfilteret på.

H-J

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 30-09-04 08:12

Ja hannibals, jeg synes også mulighederne er ved at være på stadiet før et besøg hos en prof. Det som H-J påpeger kan være en årsag og jeg vil lige tilføje at hvis du prøver at starte uden luftfilter så placér din hånd bag karb'en så den overhovedet ikke har en chance for at suge luft dér. Hvis din hånd bliver fugtig/våd af benzin så har du højst sandsynlig en utæthed på indsugningssiden. Nu mener jeg på en PUCH at den har fast manifold og ikke noget gummiophæng til karb'en?! Som jeg forstår, så kan den godt tænde nogle få gange, ikke sandt!?...men går så istå igen uden at komme ordentligt igang.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : hannibals


Dato : 02-10-04 14:42

Hej Palle

Den starter ikke rigtigt men bare pu pu ovs, jeg er helt blå i hovedet ha ha, og idag, har Jeg opgivet, tak for alle de gode råd Jeg skriver igen når Jeg har fået den rep.hos proff., det kan måske hjælpe en anden,hvad gør Jeg med de point der er udlovet, som i kan se er jeg ny her på siden, men vil af og til benytte den
Hannibal

Kommentar
Fra : hjkofoed


Dato : 02-10-04 22:15

du kan jo give dem til den der kom tættest på løsningen, når du engang giver os den. Venter spændt.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-04 08:10

ja, hannibals, jeg/vi beklager at vores kommentarer og forslag ikke umiddelbart fik løst dit problem, men jeg håber du får "ordentligt" liv i den vha. prof-assistance...det er i visse tilfælde (og ofte, meget) bedre at stå "ansigt til ansigt" med problemet, så man selv kan høre, se og føle hvad der sker.

GOOD LUCK!!!

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : hannibals


Dato : 30-04-06 15:19

Tak for svaret pallenoc. Hej palle bedre sent end aldrig,Jeg har fået min knallert til at kører det tog sin tid,en simmerring inde i motoren var utæt,,nogle skal jo have disse point,det blev dig

Hannibal

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste