|
| Kommentar Fra : Jimmy17 |
Dato : 14-09-04 11:12 |
| | |
| Kommentar Fra : Jimmy17 |
Dato : 14-09-04 11:20 |
|
Har det så noget med hk at gøre?
Altså jo større volume jo flere hk!!!
| |
| Kommentar Fra : kpm10 |
Dato : 14-09-04 11:20 |
|
Lige nøjagtig keldd.
Med andre ord, det siger noget om hvor kraftig motoren er.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Jimmy17 |
Dato : 14-09-04 11:20 |
| | |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 14-09-04 11:22 |
|
Som Keldd siger svarer det til at du kan hælde 2,5 liter vand ned i cylinderne...deraf udtrykket 2,5 liters motor.... det svarer til at den har 2500 kubikcentimeter. I'et står for at det er en indsprøjtningsmotor, altså ingen karburator.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-09-04 11:33 |
|
Og det er så alligevel ikke helt rigtigt.
Og motorstørrelsen behøver ikke sige noget om hvor kraftig motoren er. En 1,3 motor kan sagtens have flere HK end en 1,5 f.eks.
De tal der, siger som oftest noget om cylindervolumen i Kubikcentimeter.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-09-04 11:35 |
|
Pallenoc det var altså ikke din kommentar der ikke var rigtig, den kom ind før jeg sendte min.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-09-04 11:37 |
|
jimmy17:
Til dit spørgsmål om jo større volumen jo flere HK.
Nej nej,du kan jo sagtens tune en mindre motor så den har flere HK. end en større motor.
Det er jo det der gælder for racermotorer og andre højtydende motorer,som får klistret turbo´er og forskelligt tuningsudstyr på.
Men en stor motor der ikke er pillet (tunet)ved,har jo en langt større holdbarhed,se sådan hænger det sammen.
Stil nogle flere spørgsmål,hvis der er noget uklart m.h.t. en motors virkemåde.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-09-04 11:45 |
|
Men bortset fra det, er jeg af min lillebror, der er mekaniker, blevet belært, at det er forkert at bruge betegnelsen f.eks 2,4 liter om en 2400ccm motor.
Han siger, at det med en 2,4 liters motor har noget at gøre olien, altså ikke den samlede mængde olie i motoren, men et eller andet med den mængde der er i omløb "oppe i motoren" ved hjælp af pumpen, mens andet befinder sig i "bunden".
Et eller andet indviklet som jeg ikke lige kan huske den nøjagtige forklaring på, tror jeg nok.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-09-04 13:30 |
|
Ha ha dova,så let slipper du ikke,få fat i lillebror,og lad ham forklare sig,jeg har aldrig hørt
noget der bare kommer i nærheden af det du skriver.(men jeg kan godt lide dig alligevel)
Hilsen
Keldd.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|