|
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 13-09-04 13:41 |
|
Rolig nu!!! Det kan jo "bare" være selve vippetøjet som er "årsagen".
Jeg tror faktisk ikke dine toppakninger, med dine "symptomer" in mende, fejler noget?!
Prøv iden forbindelse at få målt både olietryk samt checket for et evt. vandforbrug.
Og få så ellers checket resten af din motors "kondition". En MB er generelt ikke sådan " at tage livet af"!!!
Forhør dig evt. hos ham her:
http://www.folmers-auto.dk
Han er en TROLDMAND når det gælder Mercedes.
Held og lykke!!!
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 13-09-04 14:34 |
|
Har du prøvet med andet olie. Det kan være det du bruger er for dårligt.
Jeg tror heller ikke umiddelbart på fejl i pakning eller topstykke.
Kan også være et justeringsspørgsmål i ventilerne.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 13-09-04 17:05 |
|
Jeg holder nu på du bare skal få skifte de løfter i den anden side.. Så tror jeg din lyd er væk. Men husk nu på at den godt må tikke!!!
Du skal ikke være bange for det er din toppakning, for så ville den bruge olie eller vand.
| |
|
det mest åbenlyse er da at få indstillet ventiler !! Desuden kan du hurtigt tjekke om din toppakning er gået, ved at se om der er olie i kølevandet...
| |
| Kommentar Fra : tjeps |
Dato : 14-09-04 00:28 |
|
Bilen bruger ikke olie - den bruger en del vand, men jeg tror den har en utæthed ved pumpen, såeh...
Man kan ikke justere ventilerne - de er hydrauliske! Må den gerne tikke lidt alligevel??? Min olie er af bedste kvalitet og anbefalet af en gammel mercedes mekaniker, så den skulle være iorden....
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 14-09-04 07:04 |
|
Hydrauliske løfter må gerne tikke lidt, men ikke klappe. Hvis du køre på en meget tynd olie kan den godt tikke noget mere end hvis du vælger en lidt tykkere.
Hvad er grunden til du har fået skifte nogen af dem og ikke dem alle sammen???
| |
| Kommentar Fra : tjeps |
Dato : 14-09-04 09:47 |
|
Jeg kører på en 20/50 olie netop for at tage noget ventilstøj, så tynd kan man ikke sige den er!
Jeg fik kun skiftet løftere i den ene side, da der først kun var støj derfra - og regningen trods alt lyder på 5.000,- kr. for sådan en omgang... løfterne alene koster 350,- kr. stykket! ...jeg er faktisk ikke klar over, om vippearmene blev skiftet ved samme lejlighed....?
Igår stod jeg med hele kraniet nede i motorrummet for at høre hvor der var lyd... og "sjovt nok" blev jeg helt i tvivl om hvorvidt det kom fra ventildækslerne eller ligesom længere nede, omme bagved motoren? Jeg tror jeg har et lille hul i udstødningen foran, meeeen at det skulle lave sådan en lyd tvivler jeg på! Kæden til knaster osv (altså "tandremmen") sidder foran, ik?
PS... undskyld, at jeg ved så lidt om ting - I kan jo ikke sidde og gætte på hvordan min motor lyder, men jeg blev d aberoliget mht. toppakningen!!
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 14-09-04 11:00 |
|
Det er en udmærket olie til din motor...mine "gamle" (mc)motorer kører også på 20/50
Et lille hul i afgangsrøret KAN meget vel lyde som "ventilstøj"...især på en V-8'er, hvor den får en "flaprende" lyd i tomgang...lidt hen efter et stykke pap i et cykelhjul (som da vi var drenge...ja det er vi vel endnu )
Jeg tror du skal anskaffe dig en værkstedsmanual over netop din model (evt. én fra HAYNES). Her får du en masse indblik i din bil generelt, samt rep.forslag og løsninger på fejlfindinger.
At holde en sådan "lækkerbidsken" som din kørende kræver (næsten) at du kan "skrue" lidt/noget selv....ellers er det ALT for dyrt i længden!
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-09-04 11:12 |
|
Jeg synes du skal få tjekket dine manifoldspakninger (udstødnings) for de kan i hvertfald give den tikkende lyd, som også udstødningen kan.
Og i samme omgang, hvis der er en utæthed i manifoldspakningen, få tjekket din toppakning i nærheden af manifoldspakningen. Det kunne tyde på en utæthed p.g.a. vandforbruget. Evt kan du se "spor" efter udsivende vand ved din toppakning.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-09-04 11:15 |
|
Og der behøves altså hverken være vand i olien eller olie i vandet ved en defekt toppakning.
mvh dova
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 200 point Dato : 14-09-04 11:20 |
|
Nu ser jeg lige du nævner knastkæden.
Umiddelbart vil jeg ikke mene, at en slidt kæde lyder som ventilklapren.
Det er mere en "ensartet" raslende lyd som tydeligt "følger" motoromdrejningerne, hvis du forstår.
mvh dova
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|