/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
erfaringer med gamle biler søges
Fra : Brommi
Vist : 1893 gange
200 point
Dato : 12-08-04 13:23

Da jeg lige har smadret min VW Golf turbo diesel fra 87, er jeg nu på udkig efter en anden bil.. Jeg er på udkig efter ældre biler i prisklassen 5-35.000.
Jeg har hørt en masse ting om Citroen. men vil egentlig gerne høre jeres erfaringer og meninger om den bil.. især Citroen BX.. Men erfaringer om andre biler er mere end velkommen. Vil også gerne høre erfaringer om Golf 2/3, Skoda favorit, osv osv. Hvad synes i at jeg skal vælge?
Mvh Brommi

 
 
Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 210 point
Dato : 12-08-04 13:33

Har haft en BX'er = Store store omkostninger når hydraulikken svigter (hvad den desværre ofte gjorde) ligeledes måtte den også have en ny maskine under vejs. Til gengæld er den suveræn dejlig at køre i. En forfærdentlig dyr bil for mig.

Har også haft en Favorit = halvsvag motor, rimelig mange reparationer. Ruster helt vildt. Tarvelig bil at køre i. Ingen køreglæde ved den.

BX'eren kan kun anbefales hvis man selv kan lave det meste. De er til gengæld vildt billige brugte.

Favoritten kan jeg slet ikke anbefale. Den ruster og er som nævnt noget tarvelig noget.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-08-04 13:42

Når du er vant til Golf TD, vil du få et større chok ved at stifte nærmere bekendtskab med både Citroen BX og Skoda Favorit.
Citroen er dyr i reservedele, og som 3773 også siger, hydraulikken PUHA, en rigtig skodbil, Og Skoda er noget af det samme, der kender jeg dog ikke priser på reservedele.
Golf 3 har ry for at være en dårligere bil end model 2 som du lige har haft.
Hvis du ellers var glad for den, kan jeg kun anbefale at anskaffe en magen til, og gerne en der er importeret ,da de ikke ruster som dem der har kørt her fra ny.
Vi købte for nogen måneder siden en Golf GTD intercooler fra 1984. 14000,- og den har kørt 411ooo km. nu og der har aldrig været problemer med den udover almindelig vedligeholdelse.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 12-08-04 13:50

Det skal siges at Skoda'en er billig at rep'pe på.



Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-08-04 13:58

Ja, okay, men selv om stumper er billige, er det da møgirriterende at skidtet hele tiden går i stykker, og særlig hvis nogen ikke selv kan lave det og skal på værksted hver gang,
Brommi, en anden ting er brændstoføkonomi, der får du ikke noget billigere end Golfen.
Den af vores går knap 20 km/l selv om den bliver kørt rimelig "friskt", og de andre du nævner skal du nok ikke regne med mere en lidt over det halve pr. km. og så på benzin. Ja okay, er der ikke noget med at BX.eren også kan fås på diesel.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 12-08-04 14:04

Mit forslag til en dyt kunne være Golf Diesel alternativt Peugeot 205 eller 309 - begge diesel. Det er biler med bundsolide maskiner, der render langt på literen.

Kommentar
Fra : dscoop80


Dato : 12-08-04 14:19
Kommentar
Fra : pbp_et


Dato : 12-08-04 14:40

Mazda 626, hvis det med benzintanken er blevet ordnet. Desværre er den populær at bryde ind i og bruge som flugtbil til bankrøveri. Ellers er mine erfaringer gode incl 16 km/l ved landevejskørsel. Det er en 1.6 liters fra 1986, jeg skriver om.

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 12-08-04 14:42

Det skal lige siges at jeg ikke selv kan makke ret meget i det mekaniske.. altså feks motor, faktisk stort set alt det under motorrummet.. godt nok har jeg en del venner der kan hjælpe. men jeg har heller ikke lyst til at være afhængig af dem.. det elektriske og interiøret kan jeg godt selv fixe.. feks central lås, elruder, løse forbindelser, og lign... og btw.. den skoda nævnte jeg kun fordi den kun kostede ca 5000 og holder syn i 1½år.. men DAMN den er grim.. især indvendigt!.. skal regne med ca 200kr på duftdimser og et par hundrede på sædeovertræk (vil knap nok sætte mig ind i den i arbejdstøj)
Det er bla derfor jeg er lidt tilbøjelig til at prøve at finde en Golf da jeg kender den såen rimelig godt i forvejen..
foresten: er der nogen der ved om diesel priserne også stiger sammen med benzinpriserne..? og hvornår det evt stiger?
-> Brommi

Kommentar
Fra : dova


Dato : 12-08-04 15:05

Brændstofprisstignerne plejer at følges ad, men hvornår de stiger ved man som regel ikke før i sidste øjeblik.
men diesel bliver da ved med at være det billigste, og dieselbiler kører jo noget længere på literen.

Med hensyn til Pegeout som har været nævnt, er 205 langt den bedste karosserimæssigt set.
Men jeg vil stadig anbefale en Golf, som værende det bedste af de forslag der er kommet.



Kommentar
Fra : gobling


Dato : 12-08-04 15:54

Hej Brommi.

Hold dig væk fra det citroen.. går altid i stykker det lort.. det er ligesom Peugeot, altid et eller andet der går istykker. De franskmænd lær aldrig og lave biler. Køb en Golf igen eller hold dig til riskogerne istedet Fx: Toyota Corolla/Celica, Mihtshubitsi colt eller Honda Civic/accord.. Det kør bare.. er billige i reservedele og går aldrig i stykker.. Medmindre man selvfølgelig køre hasarderet dødskørsel..

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 12-08-04 16:16

Gobling - ikke rigtigt med Peugeot'erne. Har selv haft en 205diesel der kørte 350000 uden problemer. Min nuværende 106'er benz har snart 300000 på klokken - uden anden rep. end bremser, udstødning mv.

Kommentar
Fra : hansminkpapir


Dato : 12-08-04 16:49

Hej alle jer Citroen hadere.
Det er sgu nemt at kritisere noget man ikke selv har erfaring med. Det kunne være rart hvis der var nogle BX ejere, der meldte sig. Har selv 1 nu. Det er nr. 2. Thansen har stumperne, og de er på prismæssigt niveau med Golf. Hvis man kender en BX er den nemmere at skrue i end en Golf. Har kørt 50000 km i de 2 BX'ere jeg har/har haft, uden brug af vejhjælp. Samlede rep.udgifter indtil nu 5000,- PS. se lige på Golf priserne. Der er da vist nogen, der mangler lidt i førstesalen! Desuden kører en BX nok lige lidt bedre end en Golf, og den ruster mindre. Golf er noget man spiller!

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 12-08-04 17:36

-> hansminkpapir

Du læser indslagene som fanden læser biblen. Læs venligst mit første indlæg, inden du skyder med spredehagl.

Kommentar
Fra : Hansrnielsen


Dato : 12-08-04 21:57

Til 3773. Dit indlæg er ganske rigtigt sagligt. Sorry.

Kommentar
Fra : gobling


Dato : 12-08-04 22:03

> 3773<.. Det er overraskende godt klarede at dine Peugeoter har kørt så langt, uden de store problemer.. Det er fordi min nabo har haft 2X peugeot. Og han fik røde knopper af de biler.. Han bandede og svovlede over dem konstant.. Men man kan selvfølgelig også være uheldig, det er selvfølgelig ikke alle bilerne der er noget galt med. Har prøvet at køre i en 106´er, go køreglæde helt sikkert, turde bare ikke at købe en pga det negative kritik, som jeg havde hørt rundt omkring. Men jeg synes udsendet er meget fed på peugeot´erne. De er sporty.


>hansminkpapir< Synes også lige at du skulle læse indslagene igennem en gang til inden du udtaler dig.. Men der må da være noget om snakken, for det var da ikke for sjovt at de trak Citroen C3 tilbage i et halvt år fordi den var selvantændende i motoren.. hehe

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 13-08-04 01:20

Jeg har lige været ude og kigge lidt på biler i dag.. så på lidt af hvert.. golf2/3, bx, volvo, audi..
jeg faldte især over en Audi 80 S 1.8. sort metallic til 26k.. den var dælme flot. alt i el. dog havde den kørt langt.. ca358000 (mener jeg).. men det betyder vel ikke noget for en audi? ved ikke så meget om den før i morgen da butikken var lukket.. tager derhen igen i morgen for at se nærmere på den og prøve den Vil MEGET gerne høre om erfaringer hvad angår Audi og især denne model.
Så også på en Citroen BX 19 (kostede ca 20k) som skulle være helt super.. men den var dælme ikke særlig pæn.. kunne ikke engang prøve den da blæseren var defekt.. men okay. det er småting.. men alligevel.. :-|
Den golf 2/3 var en kæmpe skuffelse.. alt for dyr og alt for grim (ca25k for 2eren (1.3CL) og ca35k for 3erne (1.4CL)) begge så godt som nysynet
Der var også nogle Ford.. en escort og en orion.. som i mine øjne var alt for dyre.. men alligevel nysynet.. kostede ca 20k.. hvad er jeres erfaringer med ford? Ville aldrig nogen sinde kunne forestille mig selv eje en ford.. og opel for den sags skyld.
-> Brommi

ps. har spurgt én om Citroen.. hans svar var ret kold men lød såen ca -> "Citroen er bygget i frankrig og er kun bygget til at køre i ca 7år, den er ikke lavet til vores klima i danmark, dvs at diverse løse forbindelser og irrede kontakter er standard i en Citroen" Hvis det er sandt så lyder det ikke som en speciel professionel bil... men mere som en advanceret sæbekassevogn

Kommentar
Fra : dova


Dato : 13-08-04 08:26

Audien er helt sikkert en fin bil, dog er det mange kilometer den der har kørt. Jeg mener den model er en af dem der er galvaniseret i undervognen, så den skulle ikke være slem til at ruste.Nu skriver du ikke hvad årgang det er de biler du har set på. Det er også en vigtig faktor, for mange modeller hedder det samme selv om de ikke er ens, det kommer an på årgangen

Gobling foreslår en række japanere af ældre dato. Den eneste af dem jeg kunne finde på at anbefale folk hvis de vil have japaner, er Corollaen i DX serien fra sidst 80-erne. Honda er der ikke så mange af i de årgange, de er rustet væk, desværre for Accorden er en flot bil. (er glad for, at min bror ikke ser dette, for han er værkfører på et Hondaværksted)
Brommi, Golf skal du ikke købe som benzinmodel, de er ikke så gode i motoren som dem på diesel.
Tror at hansminkpapir/Hansrnielsen tager forkert af hvilken bil han har. For det kan sgu ikke være en BX når han påstår den er nemmere at skrue i end en Golf. Eller også ved han ikke noget om Golf.
Så spørger du om Ford. Tja, de ruster og er slemme til at begynde at bruge olie, og så skal man lige vænne sig til den specielle udstødningslugt fra en engelsk bil (lugter som en total opslidt gammel Mercedes diesel)
Opel? min søn har haft nogen stykker: Kadet D model på diesel, Kadet E model på diesel, Ascona C model benzin fra 84.
Asconaen var en god bil.
Pegeout, er det ikke ligemeget hvilken model man vælger. En af mine arbejdskammerater havde en 205 diesel og den havde kørt 385000 km uden problemer, men jeg ville ikke anbefale en 309-er. Ikke på grund af motoren for den er god nok, men karosseriet på sådan en er svagt, og minder om en discount-model i forhold til 205-eren.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 13-08-04 08:45

Enig med Dova om Pug'erne. 205'eren var fin. Kig godt efter om der er rust. Trækaksler og gearkasser er det svage led ved dieslerne. Den lidt nyere 106'er er galvaniseret. Er den undervognsbehandlet holder den evigt. Min egen er ti år uden en eneste rustplet. Svageste led ved 106'eren er ringe bremser. Iøvrigt er min 106'er en Rally, og er vel ved at være lidt træt i mekanikken - læs slidt. Men man kan ikke skælde ud over en bette racer-bil der er slidt efter 300000 på klokken. Men nu får den en gang nye paraplyer, bremser + det løse og så kan vi lidt igen.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 13-08-04 08:47

Iøvrigt er du hoppet uden om Fiat. I den prisklasse kan du få en fin Punto. De er nemme og billige at reparere på. Der er ingen bøvl med rust på de nyere modeller.

Jeg er som Dova heller ikke tilhænger af Ford-vogne. Opel har jeg selv haft, men det er mange år siden.

Kommentar
Fra : hansminkpapir


Dato : 13-08-04 08:52

Att. DOVA.
Hvad angår rep. af Golf og BX, skal du lige vide flg.: Jeg har skruet i Golf. Brommi er min svoger! Det er et spørgsmål om erfaring.
Feks. nye gaskugler på en BX tager 25 min. alt incl. Problemet er at hvis du er vant til en Golf er Citroen BX bare meget anderledes. Og hydraulikken er ikke være end alt andet hydraulik. Jeg skrev mit "Hadeindlæg" pga. at mange har det med at rakke ned på Citroen. Det er ikke fair. Se lige på priserne. Hvis du bruger 20 kilo på en Golf får du en slidt slutfirsermodel. Hvis du køber BX får du for de samme penge en 91-93 med 150-200 tkilometer på klokken og i perfekt stand. Det er et spørgsmål om vaner og holdning. PS. Jeg har nok haft 35 biler af alverdens fabrikater, så jeg taler af erfaring.

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 13-08-04 08:57

Iøvrigt var 205 diesel (dengang den kom), absolut en af de kvikke dieselbiler (det er de allesammen idag). Men dengang var en lille dieselbil altid lig med en sløv slæde. 205'eren gjorde op med dette idet den var udstyret med en 1,8 eller 1,9 liters maskine, hvor golf'erne havde en 1,3'er - gaaaab.

Skægt var det, når knægtene i deres Escort 1,6S måtte gi' fortabt til en diesel i lyskrydsræset.

Kommentar
Fra : hansminkpapir


Dato : 13-08-04 09:13

Att. 3773.
205 Diesel har en 1.7 l. Den er ikke så holdbar som 1.9 eren i 309, 405, BX etc.

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 13-08-04 09:23

Det vil (som regel) ALTID blive en subjektiv vurdering hvad du skal vælge ud fra de forskellige indlæg her i dette forum...men det er vel også det som det handler om: råd, erfaring og vejledning fra "egen baghave". Som 3773 er inde på så KAN en ældre BX (og ældre Citroën generelt) være et "besværligt" og bekosteligt (i både tid og penge) bekendtskab for de "usagkyndige". Som hansminkpapir jo så rigtig påpeger, så er det et spørgsmål om at "vænne" sig til en andens bils mekaniske opbygning og "leve" sig ind i denne.
Jeg kører pt i min første Citroën (Berlingo HDI) og er i hvertfald RIGTIG glad for denne. Den eneste model som stadig bruger den elskede/forhadte hydrauliske affjedring er C5'eren, og som er en virkelig behagelig bil at køre/være passager i.
Men det er jo ikke lige i dette prisleje du skal købe bil i pt.
Men lige gyldigt hvor meget eller lidt du har til at købe bil for, så oprethold dit fokus på dieselmodellerne. Om det så bliver Golf igen, en BX'er eller....???? så vil en dielselbil i LANGT de fleste tilfælde være et fornuftigt køb.

Held og Lykke med din næste (diesel)bil!!!

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 13-08-04 09:26

Korrekt, den første var en 1,7. De andre kom til senere. De 205D jeg har kendskab til, har aldrig haft motorproblemer, men kørt til ormene havde ædt karrossen.

Se her http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/evaluation/PageVariant.po?MONTH=6&YEAR=1992&TYPEVURDERING=FALSE&MODEL=166&MAKE=24&TYPE=BUY

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 13-08-04 09:37

http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/evaluation/PageResult.po?KILOMETER=212&POSTNUMMER=7100&EKSTRAUDSTYR=0&METALLAK=0&FARVER=0&STAND=2&TIDLIGERESKADET=0&UNDERVOGNSBEHANDLET=0&OMLAKERET=0&SERVICEEFTERSYN=0&KABINE=0&ss=Forts%E6t&VAR=14054&TYPEVURDERING=FALSE&MODEL=166&MAKE=24&MONTH=6&YEAR=1992&TYPE=BUY

Sådan en ville jeg skam gerne have igen. Min rendte over 350000km. Den fik undervejs et par trækaksler, en ny udstødning, en gearkasse, et par dieselfiltre og selvfølgelig bremser og dæk. Den gik normalt mellem 17 og 18 km/l ved kvik kørsel. Var man sød ved den, kunne du få over 20 km/l ud af den. På toppen kunne den rende uret helt rundt, når det gik nedad.

Kommentar
Fra : dova


Dato : 13-08-04 10:20

3773
Golf diesel har altså aldrig været en 1300. Den første var en 1500,i Golf 1, og Golf 2 har altid haft 1600 med eller uden turbo.

Og hansminkpapir, nu er nyere bil ikke nødvendigvis ensbetydende med bedre, og jeg tror du kan finde mange flere der hellere vil have en Golf fra firserne end en BX fra halvfemserne, og rimelig anskaffelsespris på en bil, er ABSOLUT ikke ensbetydende med at bilen også bliver et billigt bekendtskab på længere sigt.
Jeg har også haft mange forskellige biler, men ud fra de erfaringer andre jeg kender, har haft med BX, er det ikke noget jeg så meget som ville tænke på at anskaffe. Okay jeg kan strække mig til, at de har ry for at være behagelig at køre i.

I øjeblikket tæller vores "vognpark" bl.a. 2 Golf diesel. Den ene fra 84 er en turbodiesel med intercooler og den anden er en 85-er turbodiesel. Den første har kørt 410000 km og den anden 375000 km, og der har aldrig været noget gået i stykker på dem. Og læg lige mærke til: Der har ALDRIG været svejset i dem, og der er ikke udsigt til, at det bliver nødvendigt foreløbig.
Så kan du komme med enhver anden bil af den årgang eller nyere hvor der kan siges det samme.

pallenoc, en Berlingo kører bare godt, den kan jeg godt forstå du er glad for, men hvordan den er holdbar-mæssigt ved jeg ikke.


Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 13-08-04 11:46

dova: grunden til jeg ikke skrev årstallet på de golfer var ren forglemmelse. tænkte ikke så meget over dem da jeg ikke rigtig kunne se det gode i dem.. 2eren var fra 91 havde kørt 202k og 3erne fra 92 havde kørt 243k. begge havde mange småskavanker her og der.. især 3eren da det så ud somom at der havde været en stor skade på den ene dør da lakeringen på den lignede noget hjemmelavet fusk med spraymaling (godt skjult) så dem gik jeg hurtigt forbi iøvrigt en stor skuffelse da jeg havde hørt de skulle være pæne.
skal lige siges at jeg kender en der er udlært citroen mekaniker, da jeg kiggede på bil sidste gang (for ca 2år siden da jeg købte min Golf GTD) spurgte jeg ham om golf vs. citroen BX hvad angår fejl, rep og nemhed at reparere på. Han sagde noget i stil med "BX er en ganske udemærket bil. nærmest en luxux bil i forhold til golf.. men når en BXer går i stykker blir det somregl en meget dyrer affære end ved en golf som iøvrigt også er nemmere at reparere på". Han kører ganske rigtig ja.. Golf 2. han har haft 3 (så vidt jeg husker) 2 GTDer og 1 GTIer...
men man kan jo være heldig og uheldig.. jeg var lidt uheldig med min gamle GTDer da generatorremmen sprang og tog tandremmen med sig i faldet.. ret dyr rep.. kostede mig ca 7k. Udover det har jeg ikke haft nogle udgifter på den GTDer.. andet end alm vedligeholdelse

-> Brommi

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 13-08-04 11:49

hmm.. glemte lige da min GTDer skulle synes.. dumpede på en lille smule rust.. mega nedtur.. men det kostede mig ca 2-3k at få det rust lavet.. men derefter gled den igennem syn uden bemærkninger

Kommentar
Fra : dova


Dato : 13-08-04 13:34

Nådada, kileremmen tog tandremmen med.
havde man ikke det underste beskyttelsesskjold på til tandremmen? eller hvordan kan det ellers lade sig gøre.
En jeg kender kørte uden det i over et år, og jeg havde advaret ham. Men det gik fint indtil kileremmen sprang og blev kørnet med takthjul og tandrem rundt et par gange. Men han var svineheldig, for helt imod hvad der ellers sker ved det, tog motoren ingen skade. Hverken knast eller ventiler eller noget. Men det var så ikke helt så let at få skåret kileremmen fri af takthjulene, hæhæ.
Ja men selvfølgelig kan man være uheldig med alle biler.
Men rustmæssigt har vi fundet ud af, at de bedste er årgangene 84-86 og så er de importbiler. Altså Golfer.
Min søster har en benzin-Golf 2 fra 88, og den er ikke så velbevaret som vores. Er ved at have lidt ved lister og kanter.

Kommentar
Fra : penelope


Dato : 13-08-04 19:45

Hej
Hvad med en Nissan. Vi har 2, en Primera og en Sunny. De er ikke så kendte som Toyta og derfor ikke så dyre. De kører op mod 15 km/l på langture. Vi kørte til Strasburg, 4 voksne med feriebagage, vi tankede op i Danmark og kunne køre helt derned uden optankning.
Da man lavede vægtafgiften om var Primera den bil som gik mest ned i afgift pga. egenvægt og benzin økonomi.

Kommentar
Fra : sipelip


Dato : 14-08-04 00:31

jeg er rigtig glad for min 2. golf 2 GTi 16V. Den første blev totalskadet (kvindelige bilister...;) ) og min nuværende fra '88 har gået 230K (de sidste 50K med kompressor) uden nævneværdige problemer andet end det der elendige katalysator system - køb en motorkode KR og ikke PL hvis det bliver sådan en! Den er importeret fra tyskland i 2001, og har praktisk taget ingen rust. Kender ikke så meget til citroen andet end du skal holde dig fra AX og ZX. Pug er mig bekendt okay, men det er vist en smagssag om det er dem eller golfer. Opel kasket og ascona er også gode biler men mere tamme end golf og pug. Ford ville jeg ikke købe - det skulle lige være en granada eller taunus, men mest for hyggens skyld. Audi 80 er en dejlig bil, og motorerne er stort set de samme som Golf'ens.

Kommentar
Fra : Schultz


Dato : 14-08-04 11:50

Hej
Jeg synes ofte diskussionerne om hvilken bil der skal vælges ender i nogle meget subjektive tilkendegivelser. FDM og Bilmagasinet laver jævnligt undersøgelser der på et bredere grundlag foretager vurderinger. De kan lånes på biblioteket. På trods af dette kan jeg ikke lade være med at kommentere jeres Golf-Citroën ping-pong. Jeg mener at en ældre Citroën og i øvrigt andre som Alfa Romeo, Bmw, Rover og delvist også Honda, er biler man skal holde sig fra hvis man kun ser på en bil som et transportmiddel. Køb dem kun hvis du ikke kan leve uden dem.

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 14-08-04 12:48

Ja.. det utrolige er sket.. jeg har været ude og kigge på bil.. og endt med at købe en ford!! .. er selv chokeret skal lige siges.. men altså..
ford sierra plaza 1.6 CL 1989, 220k, syn i ca 1½år, rød lidt falmet, soltag, rimelig pæn indeni, ikke noget rust udover på passager døren som han laver for mig, kører rigtig godt, ingenting at pege på hvad angår køreegenskaberne.. har kørt hver dag mellem højslev og skive.. (dvs 3km) den trænger til at blive kørt til. død som en sild, men det er et transportmiddel, ikke en ræservogn.. hov ja prisen.. total-> 9500,- og så blir der skruet plader på dyret.
-> Brommi

hvis der var en der havde sagt til mig for ½ år siden at jeg ville ende med at eje en ford sierra havde jeg grint min lunger i smadder... :-|

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 14-08-04 13:07

Wauww, en ford-vogn.

Skal den så os'se males "orange"? (selvom det ikke er en taunus)

Kommentar
Fra : dova


Dato : 14-08-04 13:13

Jamen med den.

Pas nu på når den skal "køres til". Du risikerer at den begynder at blive dyrere i motorolie end benzin. Det er altid "farligt" med en bil der er kørt død.
Det falmede farve, er en generel svaghed hos røde biler. Du kan købe noget polish med farvekorn og polere med. Det giver som regel et rimeligt resultat.
Rusten plejer de at have hvor man ikke kan se det: eks indeni vanger, og så oppe under bagtøj o.s.v. Men du kan jo være heldig at der ikke er så meget i den der.
Min veninde har en 89-er Sierra 1,8 og er vældig glad for den, selv om den har fået anden motor et par gange grundet umådeholdent olieforbrug. Men får den som regel synet uden andet end "småpillerier"
Og prisen ? Jae, man får ikke meget bil på plader og synet til de penge.
Håber den ikke bliver for ubehageligt et bekendtskab for dig.
hilsen dova

Kommentar
Fra : Hansrnielsen


Dato : 14-08-04 15:06

Brommi har købt Sierra. Det næste bliver nok at vi skal til at kalde ham "Harry"! Undskyld K.....

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 14-08-04 20:41

hov hov hans.. nu skal du ikke komme for godt i gang.. du har jo selv set den her i dag og sagt at -> "den ser pænere ud end du havde regnet med" <-
glæder mig fandme til at få den.. er squ ved at være træt af at køre med bussen.. det er iøvrigt et rent helvede om lørdagen da jeg ikke kan komme hjem efter kl 1740.. SKOD!...
well.. pointsene skal jo gives ud.. må erkende at jeg ikke helt ved hvem der skal ha dem da i alle har været gode til at hjælpe til på enten den ene eller den anden måde... men jeg skal jo vælge en
mvh Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Brommi


Dato : 14-08-04 20:45

Tak for svaret 3773.
                        

Kommentar
Fra : Brommi


Dato : 14-08-04 20:47

3773: foresten så skal den ikke males orange hehe.. nej.. den skal poleres så den ligner en rød bil

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste