|
| Kommentar Fra : host_host |
Dato : 29-07-04 11:52 |
|
Jeg vil!
Det er sørme med at få fuld valuta for alle de mange penge du betaler for at være medlem af Kandu.
Hvordan vil du undgå, at modtage dette?
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 29-07-04 12:03 |
|
Jeg går ud fra at en defekt føler viser uendelig stor modstand.
Prøv at måle på en defekt og derefter på en føler som er ok.
| |
| Kommentar Fra : host_host |
Dato : 29-07-04 12:33 |
|
Jeg mener, at i betragtning af at det er gratis og dem der svarer dig gør det uden at få noget for det så er venlighed lige så gratis. Du stiller krav, og dit svar til Teil er heller ikke specielt venligt med det spørgsmåltegn efter: "Går ud fra".
Du kunne jo starte med at tjekke om han har ret. Med din uddannelse ved du jo nok at uendelig modstand betyder ingen kontakt, og på den anden side u(d)dannelse og manglende kontakt hører jo ofte sammen
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 29-07-04 12:39 |
|
Ja ok sorry hvis jeg var lidt for kontant før. - håber det er ok?
Jeg har forsøgt at måle udstødsgasføleren men kan ikke få hætten af og kan ikke adskille ledningerne i sammleleddet som sider under frontpanelet øverst ved køleren. Jeg har så kigget i sikringsboksen for at se om jeg kunne derfra men fandt kun en "Hego føler (katalysator)
Hvad gør jeg så? jeg kan skrue den af, men tror ikke det hjælper
| |
|
Jeg tror ikke rigtig på at en defekt udstødningsgasføler, får motoren til at dø, for så at komme igen, derimod kunne det være skidt eller vand i benzinen, som nu er kommet igennem, eller noget så simpel som et for tæt benzindæksel, der har dannet vaccum over benzinen, det opstår særligt hvis den er tanket helt op. Har du ikke oplevet at den suger luft ind, når du letter låget, det er der nogle japsere der må gøre, men ikke din.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 29-07-04 18:49 |
|
Jeg kan fortælle dig hvor mange ohm det skal være på dine følere, men da du er så uhøflig så vil jeg ikke.
alimak
| |
|
Nu syntes jeg i er lidt for hårde ved den stakkels dannyboyd, og jeg kan da ikke se han har været uhøflig, det eneste han har sagt er at han vil prøve at lave den selv.
Nu har jeg før sagt at jeg ikke tror på at fejlen ligger i den føler, og det kan jo nemt undersøges, da en fejl som regel vil afbryde den, enten ved dårlig forbindelse eller ved at den er afbrændt. Man kan simpelthen afbryde den ved at trække ledninger af, eller fjerne sikringen for at se om motoren stadig kan køre, og hvorfor skulle den ikke det?
En sådan føler vil typisk have en modstand af få Kgohm, altså ca 2000 Ohm, har den 0, eller mere end 10 Kg Ohm så er der noget galt.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 29-07-04 20:17 |
|
->pallebhansen , takker. Jeg har ikke haft problemer med vacuum i benzinen , har endda udluftet den , men så kunne det vel også være pumpen der sætter ud, Kan jeg teste det eller måle på nogle måder? k
Kan det være andet?
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 29-07-04 20:33 |
|
En lille sjov kommentar her i forum, da jeg var nede tidligere idag glemte jeg at jeg kun havde underbukser på..nå det var der vist ingen der lagde mærke til på parkerinspladsen udenfor opgangen?
Nu har jeg lige starten den og den kom godt nok igang men den lyder som om den går lidt ujævnt, hvilket får mig til at tro at det er noget med selv tændingssystemet - jeg skifter tændrør imorgen da det er et stykke tid siden og vender tilbage.
tanken er 1/4 fuld....
andre forslag???
| |
|
Hvis det er kun den enkelte gang den lavede nummeret med udsætterne, og de få km. efter, så oplever du det måske aldrig mere? Da det kan have været vand el.lign.
Stoppede dyser i karburatoren, stoppet benzinfilter, stoppet benzinrør. Ja jeg ved godt jeg snakker benzin, men det opleves ligesom tændingssvigt. Jeg havde en gang en bil jeg lagde anden motor i, den gik underlig, jeg fandt ud af at jeg havde været for hård ved den armerede slange før benzinpumpen, så den blev suget sammen af pumpens vaccum.
Men tændrør tror jeg ikke på, de kan jo snart køre 100.000km!, men i hvert fald får de jo ikke hele bilen til at dø, men højest ujævn motorgang.
Hvem siger ikke det kunne være en løs sikring, eller defekt tændingslås, eller tændspole.
Men selv om du ikke lige vil på værksted, så er det nu en god ide at ringe til et par værkførere på Fordværksteder, eller heller ikke dårligt hvis det er en Fordmekaniker der tager røret, de ved mange gange hvad der rører sig lige ved din model, og de fleste er da stolte af at blive spurgt. Men i alle tilfælde er disse periodiske fejl noget af det værste.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 29-07-04 21:56 |
|
Ok takker, tyder på at den nok skal på værksted alligevel.
Nej den udsatte over en strækning på ca 10 km på motorvejen. Når jeg satte den i 3. gear fra 4. gik den igang igen - så kunne jeg køre lidt igen og sætte den i 4. og så gik der kort tid før den satte ud igen, og så tilbage i 3. igen osv. Indtil vi stoppede i et lyskryds hvor den gik helt i stå. blev trukket hjem af falck.
I tror altså mest på fejl i benzintilførslen eller tændspole - hvordan tester jeg det?
| |
|
Jeg tror nu stadig på det for tætte benzindæksel, hvis motoren er med mekanisk benzinpumpe, da de forøgede omdrejninger i 3. gear, jo giver flere omdr. der giver mere benzinpumpekraft. Hvis det ikke er det så tror jeg benzinrøret er stoppet, og bare skal blæses igennem. Hvis det er den stoppede benzinrør, så suges slangen mellem karburatoren og det faste rør også sammen.
Tændspolen kan bedst tjekkes på autoelektrisk værksted, hvor de kan belaste den med hastighed og gnistgab.
De fleste mekanikere har i dag en målestation der sættes i diagnosestikket, og tester også gnistforløbet på hver tændledning, men er nok ikke så præcis til belastningen af tændspolen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 30-07-04 16:34 |
|
Der var ikke noget ved benzindækslet, men det regnede meget den dag så det var måske bare noget fugt et sted.
Jeg har nu skiftet tændrørene og den kører 5% bedre i tomgang , jeg kan dog høre en lille utæthed i en af lydpotterne. Der er dog lidt med at den falder meget i tomgang nu når man slipper gassen - skal jeg bare justere tomgangen og se om den kører ok? - eller skal den på værksted
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 150 point Dato : 30-07-04 18:33 |
|
Det er helt normalt at den falder i tomgang, ved en hurtig sluppet gaspedal, det har meget med hvor varm den er, at gøre. Så du skal kun justere tomgangen, hvis den stadig går for langsom, efter den er godt varm.
Jeg syntes du bare skal køre, og vente med værksted til der er noget galt, eller til den skal til syn.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 30-07-04 18:48 |
|
ok jeg prøver lige at køre et par dage og vender tilbage med pointgivningen - derefter,,ok?
De går til Pallebhansen for sin gode hjælp her. I andre tanter er jeg ligeglad med...
| |
| Kommentar Fra : dannyboyd |
Dato : 05-08-04 00:01 |
|
Ok der er ikke nogle problemer endnu.
Den skal snart til syn - er der nogle der ved mindstestørrelsen på bremseskiverne?
| |
|
Der er nok ingen tvivl om at hvis de ikke har været neddrejede, så overholder de mindstetykkelsen (Det står i Fords papirer og i servicehåndbogen hvor tykke de skal være). Neddrejning bruges ikke meget mere, da nye skiver er rimelig billige, i det hele taget er Ford-dele ikke kostbare. Men de må ikke have alt for meget spordannelser, men det vigtigste er at de kan bremse ens på akselen, på rullefeltet til syn.
En 96 skal nu nok gå gennem syn, men senere bliver der nok problemer til syn, med rustne bremserør, hvis den ikke får rustbehandling.
VH Palle Hansen
| |
|
Selv tak, og så lad konen køre bilen til syn, de tåler ikke at se kvinder græde på synshallen, og skulle det uheldige ske, så er det alligevel billigt at få sin bil tjekket, og omsyn koster ikke så meget.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|