|
| Udskiftning af motor på en 405'er Fra : simor | Vist : 854 gange 400 point Dato : 26-07-04 14:11 |
|
Jeg har en Peugeot 405 1,9 GR fra '89 med en 110 hestes XU92C-motor. Den har kørt 360.000 km og oser efterhånden meget. Jeg vil gerne vide, om der er nogle der har erfaring med at skifte motoren ud med en "ny"? Det er selv udskiftningen jeg gerne vil høre om - altså om der er noget man skal være ekstra opmærksom på etc.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-07-04 14:18 |
|
Er det dig selv der skal skifte motoren.
Er det vedrørende anskaffelse af motoren du vil høre noget om
Eller er det selve arbejdsgangen i forb. med udskiftning.
| |
| Kommentar Fra : simor |
Dato : 26-07-04 17:31 |
|
Jeg overvejer at påtage mig opgaven at skifte motoren selv, men jeg har ikke prøvet det før, og vil gerne vide, om det er realistisk, at forsøge sig med. Jeg har tænkt mig at købe en motor komplet magen til min nuværende, således at jeg ikke behøves at skifte ledningsnet, benzinpumpe m.m.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 26-07-04 19:11 |
|
Jamen det er da realistisk nok
Det du skal sørge for, er at du får de rigtige skruer og ophæng du piller af, sat rigtigt på plads igen.
Går ud fra at dit ledningsnet er samlet med stik der er lige til at tage fra hinanden og bytte med dem på den anden motor, ellers er det noget af det der kan drille mest hvis man ikke ved hvad der hører til hvad.
Du skal bare have arrangeret noget til at løfte den gamle motor ud med og den nye på plads med, hvis du ikke har hjælp fra et par stærke fyre. Sådan en motor er meget tung.
Det er faktisk ikke så svær en operation.
Når du får motoren ud, er det en god ide, at kontrollere gummiophæng o.s.v. og nemmest at skifte dem i samme ombæring hvis de er slidte.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 26-07-04 23:03 |
|
Hvis jeg var dig så ville jeg skifte koblingen, nu når du har motoren ude. Jeg ved ikke om du skal købe en short motor eller om du skal købe en hos en hugger, men hvis du skal købe en hos en hugger så kan du få alt komplet,så det er kun at kople på benzin slanger og gas og koplingswire og montere vandslanger på køler og div ledninger til temp og olje følere og til startermotor ++. Det har jeg gjort, og det kostet det samme. Huggeren slap for at demontere ledningsnet og generator ++. Jeg brugte kun 45 minutter så var den nye motoren startet.
alimak
| |
| Accepteret svar Fra : pallenoc | Modtaget 400 point Dato : 27-07-04 08:47 |
|
Som dova og alimak siger og påpeger er der ikke de store ben i at udskifte sin motor selv. Det du skal bruge (for at gøre arbejdet med et løfte den gamle ud og sætte den nye i) er en såkaldt "elefant". En slags hydraulisk kran på hjul hvor du kan løfte med millimeters nøjagtighed. Hvis du bor på Fyn har du mulighed for at få hjælp til din motorudskifning, idet min kammarat har erfaring og udstyret hertil.
Det dova påpeger med udskifning af ophæng m.v. er ikke et spørgsmål om de er slidte eller ej DE SKAL SKIFTES ved denne lejlighed, ligesom koblingen KRAFTIGT tilrådes at blive skiftet. Generelt bør ALLE sliddele som er under mistanke for at være i "pensionsalderen" UDSKIFTES.
Skriv evt hvor du bor, eller hvis du støder ind i "problemer" undervejs.
Held og Lykke og god arbejdslyst...det er ikke nogen "giftig" operation!!!!
Mvh
Palle Jensen
| |
| Godkendelse af svar Fra : simor |
Dato : 04-08-04 00:39 |
|
Tak for svaret pallenoc. Opretter nu et nyt spørgsmål - du skal være velkommen til at kigge forbi. Det handler om olie i ventilationen...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|