/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Flere hk ud af en honda cbr600f4
Fra : falk
Vist : 659 gange
40 point
Dato : 25-06-02 18:26

Er der nogen der har erfaring med tuning af honda f4,i form af jet kit,kn filter og en anden udstødning,eller er der andre der har gode ideer
Mvh allan

 
 
Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-02 18:14

Kig evt. på http://www.rydbergsmc.dk/ der er nogle CBR600, dog ikke F4, men
det man måske give dig en idé om hvad du får ud af det.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 25-06-02 20:59

Hejsa..

Ang. tuning..

Jeg har et par motor fra en gsx600f inkl. 1 karburator.
min ide har været at "lege" lidt med den ene af dem.. Hive lidt af
topstykket og måske sætte en større karburator på.

Nogen der har erfaring med dette ? Jeg har læst den side om tuning på
rådbjergs, men den siger ikke det vilde.

Ja ja.. jeg ved at man lige så godt kan købe en større cykel, men hva sjov
er der i det hvis man selv vil lege...

Hygge

N.

"falk" <falk.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%K0S8.9535$va.797648@news000.worldonline.dk...
> Er der nogen der har erfaring med tuning af honda f4,i form af jet
> kit,kn filter og en anden udstødning,eller er der andre der har gode
> ideer
> Mvh allan
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 09:28

Kig på min hjemmeside: http://www.hasselbalchs.dk/default.asp?x=40&y=40

Jeg fik en Devil-potte og KN-Filter på og så lige en omdysning.
Resultatet kan du se på hjemmesiden på diverse grafer (før/efter) fra
Dyno'en.

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 13:25


"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
news:3d197af9$0$1469$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kig på min hjemmeside: http://www.hasselbalchs.dk/default.asp?x=40&y=40
>
> Jeg fik en Devil-potte og KN-Filter på og så lige en omdysning.
> Resultatet kan du se på hjemmesiden på diverse grafer (før/efter) fra
> Dyno'en.
>
>
>
Det var da ikke mange heste min har lige over 98 hk på baghjulet.
Og den er opgivet til 110 hk på krumtappen.

Michael



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 13:53

> Det var da ikke mange heste min har lige over 98 hk på baghjulet.
> Og den er opgivet til 110 hk på krumtappen.

Det _har_ du hånet mig for før...

MEN: Tænk på at ikke 2 testbænke er ens kalibreret. Jeg tror grundlæggende
ikke at 2 ens maskiner vil have væsentlig forskellig ydelse hverken før
eller efter tilkøring.
Det eneste jeg kan se, der kan give et så stort udslag er kæden og
kalibrering af måleapparatet (og måske olien i motoren).
Det er givet at kæden kan sluge nogle heste, men min kæde var velsmurt og
ikke slidt i nævneværdig grad.
Mon ikke man skal regne +/- 10% når man får målt sin maskines ydelse?

Det jeg hæftede mig ved var, at momentkurven blev væsentlig pænere = mere
træk i mellemområdet, og det passede mig fint.

Jeg har dog været fristet til at få den målt et andet sted for at se om det
gav et væsentligt afvigende resultat. Måske er der andre der har erfaringer
med det?

Mvh Peter HH
DMCN#2 - CBR600F4
www.hasselbalchs.dk



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 14:55

"m.grewy" <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:afcbqq$1svh$1@news.cybercity.dk...
> Det var da ikke mange heste min har lige over 98 hk på baghjulet.

Kommer an på hvilken dyno man måler på, samt hvilken korreksjonsmetode som
benyttes.

JS



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 14:14

Så vidt jeg er orienteret så kompensere man for "vind og vejr". Men denne
kompensation kan også benyttes til at "pynte" på resultatet. Det vigtigeste
tror jeg, er at få målt MC'en på samme testbænk, før og efter, og så
forholde sig til differencen.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 26-06-02 21:07


"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> wrote in message
news:3d19b923$0$141$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

>
> Det _har_ du hånet mig for før...
>
> MEN: Tænk på at ikke 2 testbænke er ens kalibreret. >
>
Det er sikkert rigtig men jeg har fået målt min 2 forskellige steder og det
er ikke meget de svinger.
Begge steder har den over 98 hk på baghjulet

Michael



Godkendelse af svar
Fra : falk


Dato : 15-07-02 20:24

Tak for svaret Henrik Nielsen - RaptorMC.dk.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408191
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste