/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15483
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
hvor må man tune sin mortor
05-07-04 08:05
: return
05-07-04 08:07
: return
05-07-04 08:43
: dova
05-07-04 09:45
: geu
05-07-04 11:49
: dova
20-11-04 17:58
: Zerro_cool
hvor må man tune sin mortor
Fra :
Zerro_cool
Vist : 507 gange
50 point
Dato :
05-07-04 02:39
hvor må man tune sin mortor unden synshaller siger noget til det for hold til hk og motoer ydsel.
hvor stoer motoer må man smide i n 1,3 l motoer ????????
Accepteret svar
Fra :
return
Modtaget 50 point
Dato :
05-07-04 08:05
Ved tuning af den originale motor type (det skal nødvendigvis ikke være den der lå i bilen) er der ikke tale om identitetstab og du kan derfor tune den uden begrænsninger. Der er dog et "men" i reglerne og den er at "Hvis tuningen har karakter af en egentlig ombygning, gælder 20% reglen."
Dette betyder i hovedtræk at hvis du udskifter væsentlige komponenter i motoren som f.eks. topstykket, krumtarp, motorblok osv. Det er derimod tilladt at montere tuningssæt og turboladere uanset effektforøgelsen. Dog kun på den originale motortype.
Kommentar
Fra :
return
Dato :
05-07-04 08:07
teksten er hentet fra TOLD & SKAT
hvis du vil læse lidt mere så er linket her
http://www.powerpage.dk/lovligt.htm
Kommentar
Fra :
dova
Dato :
05-07-04 08:43
Jeg vil lige til Returns svar komme med en kommentar: Jeg har en Golf Diesel som der blevet tunet med påbygning af turbolader og intercooler, Og det er afgiftspligtigt og skal godkendes som konstruktiv ændring selv om det er bilens originale motor det er bygget på, og uanset at linket fra powerpage angiver andet.
Kommentar
Fra :
geu
Dato :
05-07-04 09:45
Der hvor mange går galt i byen er man også skal bevise at ens bil ikek forurener for meget... Og det er en dyr ting og gøre.
Du må godt bruge uoriginale stumper til ombygnig af din motor, eks. byggen en gammel 8v Opel motor om til en 16v, bare der ikke er lavet en model der ligner den du "laver".
dova>> Det kan være du er kommet i problemer, da du måske har "lavet" en Golf TDI
Kommentar
Fra :
dova
Dato :
05-07-04 11:49
Nej, det er ikke en TDI, Og det var så ikke mig, men ham jeg købte den af der havde problemer, Og man må ikke tune ubegrænset selv om det er den originale motor, ligeså snart du overskrider 20% er det som regel afgiftspligtigt. Og det kan man også læse i det link return satte ind. Det står et stykke nede på den side under færdselsstyrelsens regler, for det er ikke bare Told/skat regler der gælder.
Godkendelse af svar
Fra :
Zerro_cool
Dato :
20-11-04 17:58
Tak for svaret return.
Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177552
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408847
Brugere :
218887
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.