Hej
Min Chrysler Neon bliver varmere jo hurtigere jeg kører ...
Ventilatoren virker , jeg har lige skiftet termostaten..
Kører jeg bykørsel, er der ingen problemer ..MEN ..kører jeg motorvej, skal jeg gerne holde omdrejn. under de 3000 , ellers bliver motoren varm ...den når ikke det røde, ved de omdr. men den bevæger sig der op af ...
Køleren er lidt slidt i bunden og vel ca 5% af lamellerne er rustet væk.
Lidt historie ...for ca 3 uger siden kørte jeg tør for vand ved bykørsel ..stoppede med det samme og fik fyldt noget vand på ...opdagede at kølern var lidt utæt ..fik hullet stoppet med noget 'køler-tæt'købt på tanken , så nu sku køleren være tæt..lidt vand fylder jeg dog stadig på ..jeg kørte så en tur til Aalborg ugen efter ..140 af motorvejen , og så røg den op i det røde igen ...Bilen blev stoppet , der var vand på ..og kørte mod Aalborg med ca 3000 omdr. ( 100km.t. )
siden har jeg ikke turdet kører stærkere end de 100 km ..
Hvad kan være problemet ...??
er det kølern der skal skiftes ???
eller er det måske vandpumpen ???
Er det kommet af overophedningen ?+ ( ingen problemer før jeg kørte tør for vand )
Jeg tror ikke at toppakningen er gået da der er ikke nogen bobler i kølervand, ved dækslet taget af , og ingen ( så vidt jeg kan se ) vand i olien.
Håber at det er nok til at præcisere problemet, og jeg håber på et hurtigt svar ..mange tak
( har desværre ikke så mange point )
Poul