|
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 27-05-04 09:29 |
|
???? prøv at ringe til et knallertværksted
mvh Sune
| |
| Kommentar Fra : Coliniiii |
Dato : 27-05-04 09:54 |
|
Hvis der er en engelsk maskine kan man godt. Hvad med alm. motor olie SAE 20 det brugt vi i England !!
Hilsen Colin
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 27-05-04 09:54 |
|
Nej,hydraulikolie er til tryk,støddæmperolie(forgaffel)er til hurtige bevægelser.
Så tyndt til støddæmpere,og lidt tykkere til hydraulik.
' Hilsen Keldd.
hej Sune ,nu går jeg ud og laver den græsslåmaskine.
| |
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 100 point Dato : 27-05-04 10:13 |
|
Colin,du kan godt bruge sae 20,men det er ikke optimalt ,fordi det vil skumme meget hurtigt,og forhindre en effektiv
dæmpning.
Hvorimod støddæmperolie er tilsat additiver der gør at olien bevarer sin egenskab.
Kommer man en større mængde olie på gaflen,vil affjedringen blive hårdere,fordi den mindre luftmængde kommer til at fungere som en ret kraftig luftfjeder i tilskud til stålfjedrene.
xt600e,du skal vide nøjagtig hvor meget der skal på gaflen,ikke ukritisk bare sjaske på,ellers !!!
Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 27-05-04 10:25 |
|
xt600e Lad os høre om du har fået en ny forgaffel,var det ikke det dit forrige spørgsmål drejede sig om??
Hilsen Keldd.
Og husk at lukke spørgsmålet,hvis du er kommet ud og køre.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 27-05-04 10:32 |
|
Du skal for alt i verden ikke hælde hydraulikolie på dine støddæmpere. Og gør som Keldd ganske rigitgt påpeger/understreger HÆLD KUN DEN FORESKREVNE MÆNGDE PÅ hverken mere eller mindre.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : Coliniiii |
Dato : 27-05-04 15:55 |
|
Hej Kjeldd
Jeg har meste efaring med BSA Jeg har hørt at du er en "Norton man" .En BSA forgaffel er ikke luft tæt , dæmpning sker ved at olien er trykket gennem nogle ' bleed' huller, da opbygning er med koniskstemple jo mere forgaffel er trykket samme jo mindre olie kan passe bleed hullerne!!
Forklaring findes i det stor værksteds manuel (ikke dritsvejledning) og bruges på det fleste BSA modeller ovre 250 cc
Hilsen Colin
ps. Der bruges kun 190 cc og vi brugte "Eurotex" fra Aldi ??
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 27-05-04 19:28 |
|
Colin,det er da helt rigtigt,det kaldes progressiv dæmpning og det har Norton også,men de(forgaflerne)er altså lufttætte.Og jeg mener BSA,kører med samme system.
Og hvis jeg er nogen mand,Collin,må det være Velocetteman,men nu kører jeg på scooter.
Hvad siger du Pallenoc?er forgaflerne lufttætte eller hvad.
| |
| Godkendelse af svar Fra : xt600e |
Dato : 27-05-04 20:11 |
|
Tak for svaret Keldd.
Hej Keldd!
Forgaflen er stadig den samme! Den får nye plasticdutter, så kan den gå gennem syn.
Jeg tror stadig at de 2 typer olie er samme surdej -kun med viscositeten til forskel.
Du skal have point for frækhed, og oplæg til god debat, men er der ikke lidt for meget
"suneviscositet" i dig?
Har du problemer med B&S ? Så spørg- ..S... vil svare dig - altid - døgnet rundt.
XT600E
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 28-05-04 09:13 |
|
Ha ha ha,ja den er god med dig xt600e,men få nu fat i det rigtige dæmperolie.
Mit bundkort stod af,så har været væk lidt,og det nye er jeg ikke tilfreds med,så det bliver en fin weekend.
B&Sen er lavet,rart og vide hvor man kan hente assistance,ikke sandt??
Hilsen Keldd.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|