|
| Mislyd fra bremserne og støj fra motor Fra : gusmusen20 | Vist : 945 gange 130 point Dato : 19-04-04 10:47 |
|
Jeg har to spørgsmål;
Spørgsmål 1. Jeg fik for ca. 6 mdr. siden slebet bremseskiverne på min Rover 400, da der var en konstant mislyd når jeg kørte (lyder nærmest som en ringende lyd uden at være det). Det lød som om at bremseklodserne konstant kørte mod en eller anden belægning på bremseskiverne. Det hjalp også - men nu er lyden tilbage.
Derfor er mine spørgsmål;
- Kan det være rigtigt, at jeg hvert ½ år skal have slebet bremseskiverne for rust/belægninger. Jeg kører i bilen hver dag så det er ikke fordi der kommer et tyndt rustlag pga. stilstand.
- Kan problemet skyldes andre ting; såsom at der ikke bliver bremset rigtigt på de to baghjul som er problemet?
- Er det alvorligt?
Spørgsmål 2.
Den anden lyd jeg ikke er tryg ved er kommet efter, at jeg har fået skiftet toppakningen i samme bil. Lyden opstår når jeg når ca. 3000 omdrejninger. Det lyder som om at der er et eller andet der sidder løst og kommer i vibration ved netop 3000 omdrejninger. Derfor;
- Kan det skyldes at der sidder en eller anden ventil løs eller hvad er dit bud?
Håber på hurtigt svar, da jeg har tænkt mig at ringe til værkstedet senere i dag.
På forhånd tak
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 19-04-04 10:55 |
|
For det første ved vi jo ikke hvor meget du kører, men efter man er gået bort fra asbest i bremsebelægninger, holder de betydeligt mindre tid.
Fo det andet er det ikke nødvendigvis alvorligt, det kan være et eller andet der kommer i "egensvingninger" lige ved 3000 omd., men omvendt kan andre årsager som du selv skriver også være tilfældet. Men umiddelbart lyder det ikke alvorligt.
Omvendt skal du have lavet bremserne og værkstedet har sikkert udstyr til at undersøge at begge bremser bagtil bremser lige meget.
| |
|
Jeg kører ca. 30 km om dagen.
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 19-04-04 11:53 |
|
Det burde ikke være noget der belaster den bil ret meget.
Men bed værkstedet om en god forklaring på, at bremseskiverne skal slibes til så ofte. Man kan have en mistanke om, at bremseklodserne ikke er af de bedste kvalitet.
(Jeg går ud fra, at det er bremseklodserne du mener, og ikke bremsetromlen.)
| |
| Accepteret svar Fra : Sunowich | Modtaget 130 point Dato : 19-04-04 12:27 |
|
Hvis bremserne hænger er det oftest fordi bremseklodserne ikke bliver trukket tilbage dette sker ved at nogle gummiflapper bliver krænget bagud når du bremser og skal så skubbe stemplerne tilbage i bremsekalibren det kan de ikke komme til hvis de evt er beskidte derfor er det meget vigtigt at stempelkanterne er helt rene ved udskiftning af bakker da man ellers kan trykke noget skidt med stemplet tilbage der derved forårsager at de går trægt i cylinderen og ikke så nemt vil arbejde og derved sidder og skurrer let mod skiven og det gælder selvfølgeligt også de andre flader klodserne berører men det kan ikke være rigtigt at du allerede skal have slebet skiver med mindre de har hængt siden du sidst var på værksted og derved er slidt ned
Resonanslyde kan ofte være irriterende at hører på og at de er opstået efter at du har fået lavet topstykke lyder underligt med mindre at der evt er gået en skrue løs i et tyndpladedæksel ellers skulle det være noget der var ude af ballance
Mvh Sune
| |
| Godkendelse af svar Fra : gusmusen20 |
Dato : 21-04-04 08:59 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|