/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
motorelektroniklampe
Fra : yesboss
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 11-04-04 10:39

Hej alle i kloge hoveder!

Jeg har et problem ang. min Audi 80 fra 87 (imp.), når jeg accelererer og kommer over 2800 omdrejnnger begynder lampen til motorelektronikken at lyse.
Jeg forstår det ikke helt for bilen kører som en drøm.

Jesper

 
 
Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 11-04-04 11:16

Det kan jo være en ganske alm. overgang i det elektriske system...en lille ledning som måske sidder og vibrerer kan være nok til at få nævnte lampe til at "reagere" ved disse omdr/min. Det behøves ikke nødvendigvis at være noget alvorligt galt.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : yesboss


Dato : 11-04-04 12:06

Hvad ledning skulle det så være?

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 11-04-04 13:52

Det er vel ikke ladelampen du mener.
Emesen.

Kommentar
Fra : refi


Dato : 11-04-04 13:52

Dine stelforbindelser er et godt sted at starte.
Mange pærer/dioder lyser ikke ved at få strøm men ved at få stel.
En lidt dårlig stelforbindelse vil ved høje omdrejninger få vibrationer igang der gør forbindelsen endnu dårligere og derved får kilden til at lyse.
Den slags fejl er ikke unormale på gamle biler og kan være svære at finde.

Kommentar
Fra : yesboss


Dato : 11-04-04 14:07

Den lampe der lyser viser en motor med et el-tegn indeni....
Jeg har skiftet ledninger til stelforbindelse,
generatorremmen er skiftet og strammet,
forholdsvis nyt batteri.

Det med ledningerne må specificeres lidt mere, der er et hav af ledninger, som ikke er til at finde ud af når man ikke er fagkendt..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-04 14:17

Netop derfor denne kommentar

"Den slags fejl er ikke unormale på gamle biler og kan være svære at finde"

Det kan være alt fra den tykke stel på motorblokken til en lille ledning i et kredsløb der har med elektronikken at gøre.

Kan også være selve dit instrumentboard der har en dårlig forbindelse.

Det er næsten med garanti en vibrationsfejl og vil være meget svær at lokalisere.

Nu ved jeg ikke lige hvordan omhandlede pære er monteret, men den sidder sandsynligvis i et print hvor alle dine advarselslamper sidder. Dette print kan sidde løst.

Der er kun at prøve sig frem. Som sagt er det en af den slags fejl der opstår på mange ældre biler, men trøst dig med at den er uden betydning, din lampe skal nok lyse med fuld power når en fejl opstår.

Kommentar
Fra : yesboss


Dato : 12-04-04 11:39

Tak for svarerne allesammen!

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 12-04-04 11:43

øh - hvis du lige gider at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : yesboss


Dato : 12-04-04 14:44


                        

Kommentar
Fra : refi


Dato : 12-04-04 14:54

selv tak

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste