|
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-03-04 11:49 |
|
Bremser - der er det normalt kassen til forskel. Mange af producenterne laver både uoriginale (egne kasser) og originale bilfabrikkens kasser.
Ligeså på udstødning osv.
Så ret ofte, for ikke at sige hvergang er der ingen kvalitetsmæssig forskel - selvom man påstår dette. Jeg har derimod oplevet at f. eks. specialt-producenter laver bedre bremseskiver end "de originale" som er de samme som "billig-uorginale". Og prisen er selvfølgelig højere end uoriginale men lig med eller lidt under originale. Indviklet hva'?
Kølere fremstilles blandt andet hos Nissens Kølerfabrik i Horsens til alle mulige slags biler, og køres i hele vognlæs til Køln. Men du kan selv købe en direkte hos Nissen - så er den bare uoriginal!!!!!!!!
| |
|
Der er for det meste forskel på original og uoriginal, men i nogle tilfælde er det faltisk det helt samme produkt, fra det samme samlebånd, men blot i en anden indpakning. Uanset om det er det samme eller ej, så har jeg aldrig haft problemer med uoriginale, bremser, koblinger, lygter osv. men når det kommer til blikdele, kofangere og lignende er der ofte vanskligheder med, at få tingene tipasset.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 16-03-04 12:06 |
|
Der er heldigvis "nye toner" på vej i den jungle der hedder reservedele. Som der bliver sagt er der praktisk taget IKKE forskel på uorginale og orginale...(og i de fleste tilfælde INGEN) kun at (fabriks)garantien i langt de fleste tilfælde hidtil bortfaldt. Det er der nu en ny lov som siger at garantien bibeholdes selvom den nye bil IKKE bliver serviceret på et såkaldt autoriseret (mærke)værksted, men også på et godkendt autoværksted. Det har fået mærkeværkstederne/importørerne til at sænke priserne (nogle ret markant) på mange gængse reservedele.
Er det en ældre bil vi taler om (at den er udover den såkaldte garanti periode) skaL/kan/bør du BLÆSE HØJT OG FLOT på om der står din bils logo på dine reservedele UNDER ALLE OMSTÆNDIGHEDER.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-03-04 12:07 |
|
Det skal siges at jeg også engang oplevede slemme problemer med såkaldte uoriginale bremseklodser. Samme problem fik man lidt senere også med de original (dengang man stoppede med asbest i bremseklodserne). Forklaringer antager jeg er, at lageret lige skulle gennemskylles og så var den også gal med de originale.
Blikdelene tror jeg afhænger lidt af hvilke mærker man taler om. Men jeg er vidende om at den bil der kører kølere til Opel har skærme og blikdele med hjem. Så noget er "originalt".
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 16-03-04 12:11 |
|
Læg iøvrigt mærke til at man "deler" leverandører. Kig op under en Skoda Octavia og se at der står stemplet VW på det halve af delene (jeg ved godt VW ejer Skoda). Men hvorfor købe en Passat når en Octavia dybest set er en Passat med en åndsvag handske eller indianer - eller hvad fanden du bomærke nu skal ligne - på næsen.
Fiat-dele er også overmalet med Lancia, Alfa-Romeo og hvad ved jeg.
...osv osv.
Efter sigende laver Bosal udstødninger til alle - og sælger dem også selv.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 16-03-04 12:12 |
|
Næsten alt originalt kan fås uorginalt.
Som regel er der ikke den store forskel.
Det største problem er garantien, og for bilers vedkommende vil den bortfalde hvis du bruger uorginale dele(naturligvis bortset fra div. extraudstyr.
| |
| Accepteret svar Fra : thulin | Modtaget 60 point Dato : 16-03-04 12:38 |
|
Jeg bruger normaltvis uorginale dele, da jeg er for nærig til at betale for orginale, hvis de uorginale er lige så gode.
Dog skal det siges at jeg én gang har måtte bide i det sure æble.
Uorginale bremseskiver til Opel Vectra B, efter 3000km begynder skiverne at slå sig så hele styrtøjet ryster ved opbremsning, skiverne drejes af, 3000 km er den gal igen. Dette gentog sig med flere forskellige skiver. Først da der blev sat orginale Opel skiver på til 3 gange prisen var der ro på styrtøjet under opbremsning, og det har der været de sidste 20.000 km.
Jeg har anvendt en uorginal lydpot til min gamle Ford Escort ´92, 55.000 km og potten knækkede.... Hvorimod den orginale pot, som var fabriks monteret gik 210.000 km.
Men trods det bliver jeg nok ved med at anvende uorginale dele, da de er meget billigere.
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 16-03-04 12:41 |
|
Forklaringen jeg fik på hvorfor de billigere skiver opførte sig som de gjorde, var ganske enkelt fremstillings metoden (specielt afkølingen efter støbning).
De billige skiver bliver ikke afkølet, så de hærder og har slået sig, hvorimod dyre skiver køles af mens de stadigvæk er varme, så stålet hærder og "slår sig" det de skal, så dette ikke sker når de varmepåvirkes på bilen.
Min mekanikers udtalelse ??
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 16-03-04 16:40 |
|
Da jeg engang havde en Toyota Corolla GT årgang 85 ville jeg spare penge, da udstødningen blev defekt!
Da jeg fik den nye uoriginale udstødning på, mærkede jeg en forskel i trækkraften!
Der var næsten ingen bundtræk, men oppe i omdrejninger var der ingen problemer
Ved et tilfælde, løb jeg ind i en splinterny original udstødning, til halv pris og da den kom på, kom bundtrækket tilbage!!
Det jeg vil sige her er, at specielle biler med højtydende motorer, har bedst at originale udstødninger
Det er noget med modtrykket at gøre!!!
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 16-03-04 17:06 |
|
Ja jeg har oplevet det modsatte på min Norton mc. Jeg fik monteret uorginale potter og straks kunne det mærkes med bedre omdrejningsvillighed, mere optræk og bedre benzinøkonomi. Desværre blev den ikke særlig god at holde igang ved tomgang.
Men det er klart at den alm. (menigmands)bil da vil det da være LANGT at foretrække de billige reservedele.
Mvh
Palle Jensen
| |
|
ofte er de orginale/uorginale dele de samme bare i forskelligt indpak.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Bragesvej |
Dato : 20-03-04 14:20 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|