|
|
Har du ikke glemt et eller to "nuller" i din investering !!
| |
|
MartinDivarottweiler...
10.000 = 10000 Det kan komme ud på èt...
| |
|
Teil...
Jeg har også kigget på Ford Escorterne....
Skoda = NO WAY!
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 19-02-04 19:40 |
|
Jeg ved godt, at det er træls, men måske skulle du vente lidt til du kan fixe en gammel bil selv, nu hvor du vil være mekaniker.
Det skulle man ikke sige til mig da jeg var 18, men jeg siger det alligevel, for du får ikke meget kvik bil for 10.000 uden at du selv gør den i stand fra a-z
Emesen.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 19-02-04 19:42 |
|
Hvis du er klar til at reparere selv så kig hos autoforhandlere
man kan finde brugte vogne for små 10.000 de er ikke eftersete.
Men det klarer du selv.
| |
|
emesen...
Nej det er nok rigtig nok det du siger. Men man kan sku ikke være mekaniker uden bil... Jeg vil i hvert fald ikke være det.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 19-02-04 19:53 |
|
Ok ford Escort MK2 med baghjulstræk - kvik, nem og billig bil at reparere.
Emesen.
| |
|
Teil.-...
Ja det var selvfølgelig en god mulighed... Det har jeg ikke lige tænkt... Jeg er fuldstændig klar på at selv skulle reperere...
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 19-02-04 19:59 |
|
På www.dba.dk er der 2168 annoncer på biler under 10.000 kr. Prøv at se på en her og så kom tilbage med noget du har set på. Så er det nemmere at vejlede dig.
//bentjuul
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 19-02-04 20:01 |
|
Escort og Opel, kan du altid få reservedele til.
Ophuggerne har meget på lager til en rimelig pris.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 19-02-04 20:02 |
| | |
| Kommentar Fra : sipelip |
Dato : 19-02-04 22:27 |
|
Så længe man selv er klar på at makke, så vil jeg klart anbefale en golf 2. En 1,8 CL burde være til at få fat i til de penge, og alderen tagget i betragtning holder de forbløffende godt. Jeg har selv haft 2 GTi 16V (den ene har jeg endnu), og den har ingen problemer med at følge med ved lyskrydsene - tværtimod! Den er selvfølgelig noget dyrere, men en 1,8CL fra slut firserne/start 90'erne er gearet så den op til ca. 120 rykker ret godt på trods af de kun 90HK. Derudover er de nemme og prismæssigt fornuftige at skaffe stumper til og holder iøvrigt godt. Der kører rigtig mange af dem den dag idag, og bl.a. derfor er der masser af uoriganle reservedele på markedet. Hvis den alligevel med tiden er for sløv til din smag, er den også nem at tune lidt op igen er den meget populær som tuningsbil og der er derfor mange muligheder. Min GTi 16V er tunet med kompressor med EM-kobling der lader med 0,3 bar, hvilket giver den lige omkring de 200HK, og det har den holdt til i nogle år som hverdagsbil. På nær topstykket er det stort set samme motor. G2 er også en af de få 'almindelige' biler fra den tid der har så stor en fanskare at der er en hjemmeside udelukkende om den. Prøv at kigge forbi www.golf2.dk . på trods af VW's inkompetence som mekanikere, deres sindsyge timeløn og deres dyre reservedele, så er der så stort et parallelmarked at hvis man ikke selv er bange for at få skidt under nelgene, så er det en dejlig og pålidelig bil. Man kan næsten ikke lade være med at elske den - selv min mor taler kærligt om sin golf2, uden at nævne farven!
| |
| Kommentar Fra : Dyne |
Dato : 19-02-04 22:59 |
|
Davs.
Kan anbefale to helt forskellige biler.
En Toyota Corolla - helst en XL-model... - er kanon rare at køre i, og går ikke så vanvittigt meget i stykker. En kammi har en, og han kan med vold og magt ikke presse den til at køre mindre end 15km/l. Men igen - lad være med at gå efter de biler, som ser ud til at være kørt race i, for det tager alligvel lidt på dem.
En anden mulighed er lidt i stil med Skodaen. Find en gammel Saab 900 (helst en i-model. De lyder så feeeede) og kør pænt i den, så skulle den til nød også køre 11-12km/l. Ellers er der også Volvo 240 som er rigtig billig i dele, og rigtig let at reparere. Kører ca. det samme literen, er ikke helt så fed invendig, men noget lettere at reparere vil jeg mene (dog uden at have den store erfaring med Saab). Dog skal du køre meget pænt i svenskerne for at holde dem højt oppe økonomisk....
Ellers er der Peugeot 205, som er en fræk, lille og hurtig bil, men som også har det med at gå i stykker...
Ellers er der også Volvo 340-360-440-460, meeeeen... De er nu ikke rigtige volvoer. Kender ikke rigtig noget til holdbareheden af disse. - og så er de stort set umulige at finde noget gejl til, hvis du skulle finde det interessant....
Mvh Dyne - spørg hvis du vil vide mere.
| |
| Kommentar Fra : Mordex |
Dato : 20-02-04 02:46 |
|
Jeg ville aldrig købe en Opel Corsa fra midten af 80´erne, men jeg har hørt at de ikke er så dårlige.
Mordex.
| |
|
hej Dyne...
Toyota ville heller ikke være så dårlig tror, de pjeler at køre godt de japsere. Men Volvo 240, åhhh det giver mig traumer. Mine forældre har lige skiftet deres 240 2.3 GL 1990 ud. og det er da befriende. Den kørte meget godt, og var billig i reperationer. men den kører ca. 11 km/l hvis man kører morfar-style. og så er den total lavgearet, og minder mest om en traktor.
Du lyder til at være rimelig godt inde i Volvo, hvad med 480, er de til at få fat i. Den er nemlig herrre feee...
| |
|
Smut...
Nissan Sunny ligefrem, okay den havde jeg nok ikke lige selv kommet i tanke om... men jeg har da hørt at de skulle køre okay... .Men skal man ikke passe på med Nissan, der er da mange af dem der er fyldt med rust, det er der i hvert med Primera'erne. Men hvad med Sunny'en`?
Klaus
| |
|
hej klaus
jeg har en lille meget økonomisk bil til salg den er ikke så stor men meget god som en begynder bil det er en suzuki swift 1,0 den køre ca 200km bykørsel for 100kr så hvis du er intresseret kan du ringe. 26964529. med venlig hilsen niklas1388, men du skal spørge efter carlo
| |
|
hej igen klaus
jeg glemte at sige selv om det er en 1,0 er den meget kvik og billig at forsikre jeg giver ca 2200 kr i forsikring om året bilen koster 8000kr
med venlig hilsen niklas1388
ps.det er også kun ansvar.
| |
|
niklas...'
hvornår er den fra?
hvor langt har den gået`?
| |
| Kommentar Fra : smut |
Dato : 20-02-04 12:38 |
|
selvfølgelig skal man kigge efter rust men den jeg har syntes jeg ikke har været slem og så er den ekstrem billig i reservedele
bremseskiver 180 for 2 stk
klodser 90 til begge sider
kalibre 400 stk
håndbremse kabel 130 stk
kofanger cpl 145
jeg kunne blive ved også er motoren ikke til og splitte ad jeg har en kammerat som har en sunny 1.5 der har kørt over 500000 og han kører ikke pænt og den har der ikke været nogle problemer med jeg kan sagtens anbefale en nissan men man skal selvfølgelig altid kigge efter rust på en gammel bil uanset mærke men hvis den er blevet tectyl behandlet syntes jeg ikke det plejer og gå helt galt
de gamle nissaner ruster som regel i tårnene bagi og i enden på panelerne bag forhjulet og under batterikassen (der sidder en forstærkning i inderskærmen under batterikassen) der kan kun ses udefra og er ikke særlig svært og se når man ved det
forskærme kan godt have lidt i skærmkanterne de koster 450 kr og er skruet på
frontpanelet kan også godt være mørt i kanten men det er også skruet på og koster 135 kr
det er mine erfaringer med en gammel nissan og den jeg har nu har jeg kørt i i 6 år jeg købte den for 1500 kr og ofrede 2500kr på støddæmpere og fjedre og komplette bremser(det er sgu nemmere end og rode med det gamle) sidste år lavede jeg det rust der var kommet det tog mig ca 20 timer når man regner den tid med som jeg brugte på og skille den helt ad indvendig og skærmene røg også af da det er nemmere end og ligge og rode under dem
der findes også en nissan cherry turbo der er næsten det samme og den flytter sig skal jeg lige hilse og sige
| |
|
SMut...
SHIT nogle priser, det er da røv billigt. Den Nissan Sunny synes jeg godt er kommet på ønskeseddlen. For det du siger er i hvert med til at overbevise om det er en god og billig bil. det er helt sikkert noget jeg vil kigge nærmere på.
| |
|
sipelip...
Jeg kender udemærket godt Golf 2'erne. Min bror har sådan en. Jeg er bare ikke sådan helt vildt begejsret for den, fordi min bror lige pludselig fik en del problemer med den. Han har b. la. været nødt til at skifte motor på den 2 gange, fordi en af cylinderene har stået af. Men det er helt sikkert en regulær og pæn bil. og den holder også prisen rimelig godt.
MEn de 2'ere jeg har set til under 10000 har alle sammen været noget der burde være lavet til makreldåser i stedet, for de har simpelthen været så rustangrebet så det halve var mere end rigeligt...
Klaus
| |
| Kommentar Fra : Dyne |
Dato : 20-02-04 16:28 |
|
Hej igen Klaus.
Tjoo - lidt ved man vel altid...hehe.
Jo, helt sikkert er en Volvo 480 en rigtig fed bil - ingen tvivl. Men du finder ikke en til under 10.000. Den er vist nok rimelig dyr i dele, og det er i hvert fald stort set umuligt at finde brugte/billige dele til den! Men ja, det er en rigtig drømme-volvo. Kanon fed med de 4 enkelte skålsæder:) (som findes standart i turbo intercooler-modellen).
Men du kan sagtens få fat i dem. Og du kan sikkert også finde den rigtige model med lidt tålmodig venten på den kommer til salg.
Kig nærmere på www.bilbasen.dk - og når du engang får en bil, så er der brugte dele at finde på www.autoophug.dk
Mvh Dyne
| |
|
Dyne....
Ja gør man ikke... Okay det regnede jeg egentlig også med, men det kunne jo være at man var heldig.
Jeg er ikke så meget inde i volvo, men jeg ved da en lille smule...
Klaus
| |
|
hej
den er fra 87 og den har kørt 189000
| |
| Godkendelse af svar Fra : KlausHansen |
Dato : 28-02-04 00:05 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|