|
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 09-02-04 23:43 |
|
56000 km det lyder ikke helt urimeligt, og der e rnoget om det med den måde du kører og jeg tænker at værkføreren bare har villet sige det på en måde så du ikke følte dig beskyldt for at være for hård.
Man kan jo godt få lavet tingene billigt, men når jeg får skiftet bremser så bliver alt tvivlsomt skiftet fordi jeg ønsker at det skal virke optimalt og så må man betale.
Jeg syntes at det er pengene værd at bremserne er i perfekt stand.
Hilsen
Bjarne
| |
| Accepteret svar Fra : geu | Modtaget 110 point Dato : 09-02-04 23:45 |
|
Det der sker er der kommer en rustkant på dine bremseskiver i bag. Og den bliver gerne så stor den ikke kan drejes af da skiven er så tynd i forvejen.
Det er rigtig det kan afhjælpes ved at køre bilen hårdt, men er ikke 100% løsning på problemet. Da bilens bremser er bygget til og kunne klare en meget stor vægt i lang tid af gangen, vil bremsen næsten ikke bremse ved normal let kørelse...
Ved der er mange der brokker sig over det på mange forskellige bilmærker, så det er ikke kun dig der har problemet. Men der er nok ikke noget og gøre ved det.
| |
|
Er et kendt problem på biler med skiver i bag, og hvor man aldrig kører med læs på. Derved opnår man ikke at holde den ren for rust m.m.
Måske kan du motionere den ved at trække håndbremsen under kørslen - selvfølgelig ikke for hårdt, men nok til at du kan mærke at den bremser. Evt. kan du selv afmontere baghjulene en gang i mellem og give skiverne en tur med en vinkelsliber med en "rub"-skive på.
Ellers må du leve med det.
| |
| Kommentar Fra : penelope |
Dato : 10-02-04 08:50 |
|
Du skriver ikke noget om hvilket værksted du bruger, men det er jo prisen du anfægter. Er du opmærksom på at man nu ifølge EU direktiv frit kan vælge et ikke autoriseret værksted uden at miste garantien og at disse oftest er en del billigere. Du kan f.eks. gå ind på Automester og søge geografisk og finde et værksted i nærheden. Jeg gør det selv fordi jeg finder det positivt at bruge et lille værksted, hvor man opnår personlig kontakt med en ansvarsbevidst værkfører/ejer som løbende følger med i bilens tilstand. Jeg vil sige det især er relevant når bilen opnår en vis alder og man skal efter min mening aldrig gå til de store upersonlige værksteder med en gammel bil.
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 10-02-04 09:11 |
|
Nu skal du lige passe på med og køre og trække din håndbremse, den kan meget vel være med en tromle inde i skiven. Så du ikke bruger din skivebremse i bag, til parkeringsbremse. Men det kan dit værksted oplyse.
Det med en vinkelsliber... de vil jeg ikke tilråde.
| |
| Godkendelse af svar Fra : tjuel |
Dato : 18-02-04 17:50 |
|
Tak for svaret geu.
Jeg må indrømme at det irriterer mig meget at bruge penge på den slags reparationer, især når bilen ikke er ældre. Jeg har sideløbende med dette en lille debat med Opel Danmark, som selvfølgelig mener at dette er almindelig vedligehold.
Den forklaring jeg fik af værkstedet var at bremsen havde sat sig fast, hvilket jeg ikke helt kan få til at passe med ovenstående. Jeg kommer nok ikke videre, men vil dog anmode Opel Danmark om at give en vejledning i korrekt kørsel og vedligehold, så problemet kan undgås.
Hvis bilen var med 3 års regulær garanti, tror jeg iøvrigt ikke at man ville kunne dække ovenstående ind under almindelig vedligehold.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|