|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-01-04 01:23 |
|
Hvis bilen ingen karburator har, hvad skal du så bruge karburatorsprit til?
Det binder vand (fugt)
| |
| Kommentar Fra : h_blunck |
Dato : 24-01-04 01:25 |
|
Fordi indsprøjtningssystemet fungerer anderledes end i karburatorsystemer. Der er mulighed for fugt i karburatorsystemer, mens benzinen SPRØJTES ind i forbrændingskammeret... Deraf forskellen.
Din mekaniker har ret da du spurgte ham.
--
Med venlig hilsen
Henrik, Slagelse
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-01-04 01:35 |
|
En karburator har et svømmerhus hvor benzinen løber ind inden det suges i motoren.
Når du parkerer en varm bil, vil den jo blive kold igen. disse store temperaturforskelle gør at der kan dannes vand i karburatoren. Da vand som bekendt er tungere end benzin vil det synke til bunds.
Og du kan naturligvis ikke starte din motor på vand.
Dette sker ikke når bilen har indsprøjtning da benzinen sprøjtes ind i motoren.
Karburatorsprit gjorde det at det bandt vandet så det nemmere blandede sig med benzinen og dermed gav en bedre koldstart.
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 15 point Dato : 24-01-04 01:39 |
|
Monopoint indsprøjtning er faktisk en form for en elektronisk karburator.
I en konventionel karburator sidder der nogle dyser hvor der bliver suget benzin ud bl.a. ved hjælp af en forsnævring (venturi) nederst i karburatoren hvor der sidder et spjæld der lukker op og ned for luftpassagen og dermed benzinen der suges ud af dysen, OG NU KOMMER DET, når den kolde luft bliver accellereret igennm karburatoren nedkøles benzinen kraftigt og da der kan være en smule vand i benzinen kan dette vand fryse, og derfor tilsætter man sprit for at forebygge.
På din monopoint bliver benzinen sprøjtet ned i manifolden af en dyse der er elektronisk styret og det er altså ikke luften der skal trække den ned.
Monopoint er en billig udgave hvor man sparer resten af dyserne (en pr.cylinder) og styringen af disse.
Hej
Bjarne
| |
| Godkendelse af svar Fra : Bragesvej |
Dato : 24-01-04 01:54 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 24-01-04 01:56 |
|
Jamen "Bjarne" vi er da helt enige. Det der var min pointe var blot at vanddråberne kan lægge sig i dysen/dyserne og disse derved virker som en prop.
Problemet opstår jo normalt kun ved kold/lun motor og om vinteren.
Men dit svar er da mere detaileret. Godt nok.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 24-01-04 02:03 |
|
Jeg skulle bare lige blære mig med min teoretiske viden, som godt nok var i forenklet udgave her, og jeg har da svendebrev selv om det er ved at være mørnet, men du har ret vi er enige.
Hilsen
Bjarne
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|