|
| Kommentar Fra : badhabit |
Dato : 20-01-04 23:31 |
|
du må max lave en motor forøgelse på 20% dvs. EKS: 1,6L X 20% = 0,32L
det vil sige den nye motor ikke må over stige 1,9L ang. hvor mange HK. du må forøge med er et godt spørgsmål
her er der et link: www.vmax.dk
du kan spørge dem om altmuligt ang. biler og så dan noget
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 21-01-04 09:00 |
|
Der har du ikke ret badhabit. De 20% drejer sig kun om effekten. Slagvolumen er man ligeglad med. Til gengæld er der noget med at vægten kun må øges med X antal kg, ellers falder hammeren. Jeg kan fortælle dig at jeg fik bilinspektørens godkendelse til at lægge en 2,0N opel 90 hk maskine i en kadett der var født med 1,6S 75hk maskine. Effekten steg med de maksimale 20% og vægten var uændret idet blokken er den samme.
Men snak nu lige med synshallen om det der, inden du laver for meget. Husk på at man også taler om bilens "identitet". Den må ikke forandres, så går det også galt.
PS Fedt projekt
PSPS Så en gl gl gl Saab rallybil i sommers, vistnok en saab 92 (eller hvad de nu hed). 2-takter og godt med spræl i, men lugtede fælt (det gjorde de jo).
| |
| Accepteret svar Fra : 3773 | Modtaget 200 point Dato : 22-01-04 08:31 |
|
På kadett C var der ikke noget problem, men jeg holdte mig også inden for grænsen. Jeg smed en 2,0N maskine i.
Det du vil er helt anderledes radikalt og vil medføre en eller anden form for bøvl med synshal, typegodkendelser, afgifter og andre ulyksaligheder. Beklageligvis har vi i DK ikke som i England lov til at fifle særlig meget med bilerne inden hammeren falder.
Jeg kender ikke til hvilken synshal der er nemmest at rode med, og principielt burde der vel heller ikke være forskel.
PS: Du bør i sagens natur opgradere din undervogn og bremser i samme takt som du øger effekten, men det ved du vel allerede.
| |
| Godkendelse af svar Fra : smut |
Dato : 22-01-04 16:52 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|