|
| når jeg tager et sving kommer bagenden..~ Fra : Mrn | Vist : 742 gange 200 point Dato : 03-01-04 01:03 |
|
Davs...
Jeg har en Mazda 323F 1,8 GT fra 1989 ( forhjulstrukken )
Mit problem/spørgsmål ligger i at når jeg tager et sving på ca. 90 grader, med en hastighed på ca 30 - 40 km/t (afhængig af svingets skarphed. Altså umiddelbart tilpasset hastighed) Så har den meget lyst til at skride ud med bagenden... Jeg har tidligere haft en bil magen til den jeg har nu, og der skred den ikke ud. Det er sket et 1,5 gang at bilen har lavet en 180 graders vending ( den halve gang nåede jeg at redde bilen ). Og jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvorfor den gør det.
Håber der er nogen der har nogle gode forslag.
For det kan blive en meget ubehagelig oplevelse på det forkerte tidspunkt.
Hilsen Michael
| |
|
Med så ny bil tror jeg ikke på noget med forhjulssporing,stabilisatorstænger og lign. men tror udelukkende det skyldes dækkene, og så skyldes det nok du er blevet mere "fræk/dus" med bilen. Bilen er født med overstyring, og det kan der ikke gøres meget ved.
Problemet kan korrigeres noget med mere vægt bagi.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : kaasing |
Dato : 03-01-04 11:13 |
| | |
| Kommentar Fra : Mrn |
Dato : 03-01-04 14:55 |
|
Pallebhansen>>> Jeg har en stor sub kasse ligdende bag i plus en masser andet skidt..
geu>>> Der er helt nye dæk på bilen, samt jeg har lige skiftft stød dæmpere da de var færdige(nu hænger bilen ikke mere). Den vil gerne svinge ud, selvom jeg rører bremsen eller ej. (den har ikke ABS). Jeg har kontrolleret begge stabilisator arme... de sidder der endnu....
Kaj Kagearm>> Der er 2,2 Bar i alle 4 dæk, fra dækmandens side. Bliver kontrolleret tit.
| |
| Accepteret svar Fra : BjarneD | Modtaget 200 point Dato : 03-01-04 15:02 |
|
Nye støddæmpere er ingen garanti, og så er det altså fjedrene der holder bilen oppe ikke støddæmperne.
Hvis en bil virker højere efter støddæmperskift så er det fordi fjedrene også er skiftet eller fordi det hele har været lidt træt.
Måske skulle du lade andre kigge lidt på undervognen, der kan springes over mange steder der. Jeg husker ikke lige konstruktionen på Mazdaen, men lejerne i toppen af McPhersson ophænget kan drille meget hvis de sidder lidt fast.
| |
| Kommentar Fra : kaasing |
Dato : 03-01-04 15:54 |
|
det er for meget luft i bag til en forholdvis lille bil
jeg vil tro omkring 1.9-2.0 bar
| |
|
Nu er det blevet meget moderne, at køre til et værksted der udfører udmåling og justering, hvis man som jeg bare har fået udskiftet en styrekugle. "I gl. dage" målte man på den gamle, og brugte den som reference, eller brugte en sporingsstang. Nu sender mekanikere bare bilen videre, som med min i Horsens, så blev den også finindstillet i Kaster/Kamber/too inn og jeg skal gi dig, pris 350kr.
VH Palle Hansen
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : Mrn |
Dato : 09-06-04 17:31 |
|
dette svar var det nærmeste på fejlen... ( nye fjedre )
Hilsen Michael
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|