|
|
Ja led efter en magen til, det er alt for besværlig at ændre motorstørrelse, med færre/flere ledninger, og andre kabelforbindelser (kobling/karburator mm) Måske kasseres den også til syn?
Hellere have en velfungerende 1,8 OHC end ?
VH Palle Hansen
| |
|
Nej men den har måske gået meget, eller mere end speedometer viser?, den bør have masser af kræfter, hvis den ikke er slidt kraftigt, hvad med at få en kompressionstest, for at se slidtagen, endvidere kan du på FDM eller andre testcentre få den tunet ind, og målt på ydelse, det er mange gange givet godt ud, fremfor at skifte maskine.
VH Palle Hansen
| |
|
OK, så var det måske en ide at skifte mærke, da det ellers kan blive dyrt, uden de helt store forbedringer. Her tænker jeg på racerknastaksel og andre tuninger.
Men du er måske så glad for den at det ikke kan komme på tale?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Tri |
Dato : 01-01-04 22:32 |
|
Ja! Jeg er skam meget glad for min "gamle" Sierra!
Det jeg havde i tankerne var at skifte maskinen ud med en større OHC, men jeg ved ikke hvilke maskiner, som passer ned i motorrummet på min Sierra!
Ved du hvor jeg kan finde ud af dette?
| |
|
Nej det bedste er at snakke med Ford importøren, eller en klog mekaniker, på et Fordværksted.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : jagge |
Dato : 13-01-04 15:39 |
|
en 2,0 4cyl kan den sagtens tage, men der skal måske også skiftes en del. Ledningsnet-gearkasse-kardan-bagtøj-motorophæng m/m. Tjek det FØR du går igang
| |
|
Synsinspektører på synshallen, har evnt. godkendelser, der fortæller hvilke ændringer man må lave (HK forøgelse mm), og om der ligger tilladelser, og om bremsesystem skal ændres.
De er normalt nemme at snakke med, hvis man ellers kan komme igennem.
VH Palle Hansen
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja men ved motorændringer skal der laves diverse elektriske ændringer, bl.a. for karburatortilslutninger + udstødningssystem skal ændres.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : skaaning |
Dato : 27-02-04 21:24 |
|
det er korrekt. men eneste mulighed. ellers står den på tuning af nuværende motorstørrelse hvilket også indebærer omfattende ændringer
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Tri |
Dato : 10-05-04 18:47 |
|
Hej Palle!
Jeg har ikke fået det svar som jeg har brug for!
| |
|
Men det får du heller ikke ved at lade spørgsmålet stå, ubenyttet hen, der er jo ingen der nogen sinde ser spørgsmålet mere, når det har stået 1/2 år uden nogen reagerer. Derfor kan jeg kun gentage mig selv:
Nej det bedste er at snakke med Ford importøren, eller en klog mekaniker, på et Fordværksted.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : Tri |
Dato : 10-05-04 20:31 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|