|
| Bilen hakker Fra : smukkefrank | Vist : 3438 gange 50 point Dato : 27-12-03 15:22 |
|
Jeg har en Fiat Brava 1,6SX fra 99,som er begyndt at hakke i 2. og 3. gear ,under accelration,er der nogen som ved hvad dette kan skyldes?
| |
| Kommentar Fra : rkl |
Dato : 27-12-03 15:32 |
|
Hvis du mener hakker som i "kænguru benzin" skyldes det luft/benzin blandingen. Sansynligvis noget med din karburator. Prøv evt. at stille på luftskruen.
mvh Rasmus
| |
|
Er der karburator på den model? Jeg mener den har direkte indsprøjtning,kan det have noget med fugt eller tænderør at gøre?
| |
|
Det er en temperaturkompensator der måler den udvendige lufttemperatur, som ikke funker.
Derved får karburatoren mindre benzin, specielt ved kold motor, problemet er ikke så stort når den er varm vel?
VH Palle Hansen
| |
|
Hej
Prøv kaburatorsprit..
Hvis du ikke har pillet ved noget skal du ikke begynde med en skruetrækker....
Vand og benzin er ikek altid gode venner
Godt nytår
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 27-12-03 17:04 |
|
Er det kun i 2 og 3 gear?? er der også noget ved hård accelration?? Lidt flere info ville være godt.
>>rkl, der er indsprøjtning på den model, og man løser ikke den s´lags ved at skrue på luftskruen. Det er jo ikke knallert.
>>Benjamin, Kaburatorsprit vil ikke virke på nye biler, de har ikke kaburator der kan komme is i.
| |
|
Det er kun ved hård/almindelig accelration i 2.og 3.gear
| |
| Godkendelse af svar Fra : smukkefrank |
Dato : 29-12-03 10:43 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
|
MAZDA 323 Stationcar 1989 1.5 Ujævn acceleration efter udskiftning af tandrem og benzinfilter (der viste sig at være revnet, og lækkede benzin) Defekt tændkabel blev også observeret. FAKTA: Tandrem sidder korrekt, benzinfilter og tændkabler (korrekt monteret ét efter ét)er udskiftet - tændrør er OK. Ved første acceleration i 1. gear lukker motoren kortvarigt ned, og bremser nærmest. Lidt efter stiger accelerationen, men ikke helt jævnt. Det samme gentager sig i de næste gear, men knap så kraftigt. Det er svært at accellerere op i de høje gear. Bilen var før udskiftningerne meget kvik i acceleration i alle gear. Hvad kan der være galt?
Mvh
Kurt Møller, Århus V
| |
|
Har haft bilen til rep. det var Dunkesensoren som var defekk
| |
|
smukkefrank: Det var da godt at alt blev godt igen.
kurtmoeller: Du bør oprette dit eget spørgsmål, men jeg tror tændingstidspunktet er blevet rykket en tand ved tandremsudskiftningen.
Det kan konstateres af enhver mekaniker, eller hvis du selv køber en tændingspistol ved thansen, men i andre tilfælde vil jeg tilråde at bruge orginalværksteder, da de har et diagnosestik der med det samme fortæller om den slags fejl.
Men i dette tilfælde bør værkstedet som udskiftede remmen, gratis klare sagen.
VH Palle Hansen
| |
|
Tak for svaret - jeg troede, at jeg skrev et nyt indlæg, da jeg skrev i rammen og sendte indlæget! (det er første gang jeg prøver dette)
Mvh
Kurt
| |
|
Tak for svaret - jeg troede, at jeg skrev et nyt indlæg, da jeg skrev i rammen og sendte indlæget! (det er første gang jeg prøver dette)
Mvh
Kurt
| |
|
kurtmoeller: Jeg kan jo ikke sige det er den fejl 100%, men værkstedet skal da ikke lave en ny fejl, når de skifter tandrem, det ligger fast.
Ja så kommer man let til at trykke en extra gang på send indlæg, fordi den er så langsom til at opdatere, dette skyldes at kandu`s server er overbelastet.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|