/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Escort, går ud ved bestemt temperatur
Fra : thulin
Vist : 937 gange
200 point
Dato : 18-12-03 15:56

Igen igen.... er der et spørgsmål angående tomgang. Mit problem er meget specifik, og håber derfor på at der sidder nogen med lidt erfaring.

Min Ford Escort fra 1992. 1.8L 105HK 16V -EFI (Elektronisk Fuel Injection), går du med garanti når den har kørt 100 meter, lige så snart man kobler du.

Den gør det KUN hvis temperaturen er imellem +2 og +9C. Om det er tørt vejr eller fugtigt spiller ingen rolle, heller ikke om den har været i carport eller stået ude.

Lige så snart motoren bliver lidt varmt 1 km kørsel holder problemet op.

Problemet fortsatte trods at der er skiftet: tændrør/tændkabler/oliefilter/olie/luftfiler/brændstoffilter

Jeg har en formodning om at det kunne være noget i vacum systemet eller en temperatur føler.
Når jeg kigger ned i motorrummet, kan jeg ikke umiddelbart se hvor vacumslangerne skulle løbe ?


Har du noget erfaring hvad der kan skyldes et så specifik problem ?
Det er en for nem løsning blot at smide bilen ude hos en mekaniker.
Vi danskerne er jo gør det selv mennesker, så vi ofre jo gerne oceaner af tid på at løse et problem.


 
 
Kommentar
Fra : emmofinn


Dato : 18-12-03 16:48

jeg har tidligere haft et lign. problem med en Opel, den havde godt nok ikke indsprøjtning. Den gik også ud og havde en ujævn tomgang, dette holdt op da jeg prøvede at blande kaburator alkohol i benzinen. Om dette hjælper på din motor kan jeg ikke love, men det er da billigere af ofre 1/4-1/2 l end køre den til gribbene på værkstedet.

Kommentar
Fra : bigdane_dk


Dato : 18-12-03 17:28

Hejsa,

jeg er den lykkelige?? ejer af en escort stationcar fra 92 (1,4 cvh motor.. for de indviede).

jeg har samme problem, men har opdaget at det (for mig) drejer sig om ikke at være så fedtet med benzinen
Det siges at den minimum skal have 95 oktan, men fedtet som jeg er, hælder jeg 92 oktan på øsen.
Hvis jeg "flotter" mig og hælder 95 oktan på, så forsvinder problemet

held og lykke..
Bent

Kommentar
Fra : emmofinn


Dato : 18-12-03 17:36

Jeg kunne faktisk forestille mig at de anbefaler den "høje" 96 blyfri til denne vogn, det er trods alt en 1.8

Kommentar
Fra : emmofinn


Dato : 18-12-03 17:46

rettelse, 95 selvfølgelig

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 18-12-03 19:07

Hej

Jeg har haft en Ford Granada med den tidliger Injektion tipe jeg kan ikke huske hvad typen hed, men jeg havde
problemer med at den i cirka samme temperatur område også havde problemer...

Ved et tilfælde kom jeg til at forsøge at hælde kaburatorsprit på, og dagen efter var problemet væk.

Jeg kan ikke forklare hvor det vand der å¨have foresaget problemet skulle have være i systemet men problemet forsvarnt jeg har lært af dette at det skader ikke at huske kaburatorsprit selv ved injektion biler..

Hvorfor det var temperatur afhængigt ved jeg ikke.

Hvis de andre forslat med brændstof ikke viker kunne du jo prøve om det skulle være så banalt.

god jul ben



Kommentar
Fra : thulin


Dato : 19-12-03 08:12

Der anvendes kun 95 blyfri på bilen...

Jeg har dog ikke prøvet at hælde karburatorsprit på den, men det virker meget ulogisk at gøre det, både med hensyn til at det er en injection og temperaturen, da kab. alokohol bruges til at fjerne is fra kaburatoren, men jeg vil prøve alligevel.

Men er der andre som har forslag eller lign oplevelser, som måske ligger inde med den endegyldige løsning, hører jeg gerne.

Accepteret svar
Fra : emmofinn

Modtaget 200 point
Dato : 19-12-03 11:36

Det fjerne fugten fra benzinen og gør at der ikke dannes "perler i dyserne, selve forbrændingen er jo noglelunde ens om det er inj. eller kaburator, i modsætning til en normal motor har du 4 dyser som kan "stoppe. Jeg ville uden tøven prøve at hælde kab. alkohol i tanken- efter den målestok som står på dunken, kør en god tur og lade det blande godt, og med stor sandsynlighed er dine problemer løst.

Godkendelse af svar
Fra : thulin


Dato : 19-12-03 13:34

Tak for svaret emmofinn.
                        

Kommentar
Fra : thulin


Dato : 16-01-04 09:34

Det hjalp desværre ikke at anvende Karb. alkohol.

Så problemet er stadigvæk det samme...........


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste