Hej
min bil er en mitsubishi lancer 1,3 glxi mirage årg 10-95
18feb 2003 fik jeg skiftet koblingen komplet,bilen kørte fint derefter, den bragte os desuden uden problemer tur / retur til italien i sommers, men for en lille måneds tid siden begyndte koblingen at fedte,ikke så man ikke kunne sætte i gang,men når den rigtigt skal trække, som f.eks under en 3.gears overhaling,eller hvis den hurtigt får 2. gear så fedter den meget voldsomt
jeg kan idag køre rundt i byen uden problemer bare den ikke får "PISK".
Har idag været på værkstedet som 18 feb skiftede koblingen Han mente (efter 3 telefon samtaler)
at SÅDAN NOGLE JAPANSKE BILER HAVDE TENDENS TIL AT FEDTE I KOBLINGEN,Han`s forslag var at ""SLIBE PÅ SVINGHJULET SÅ KOBLINGEN BEDERE KUNNE FÅ FAT""det havde man god erfaring med sagde den ene kobling forhandler!!! Men at det også kunne være en simmerring som var utæt og derved vædede koblingen i olie....."VILLE DEN SÅ IKKE FEDTE HELE TIDEN???"
Han ville have bilen på værksted og skille den ad for at se hvad der var i vejen(HMM GOD IDE!!!)
MEN hvem skal betale hvis der skal laves noget,og hvor meget gælder garantien isådan en sag,eller er jeg over i det som hedder en reklamation`s ret ???????????
Bilen havde ved koblings skift kørt ca 115000 km , og har idag kørt 130000
jeg vil ikke betegne mig som en koblings rytter jeg er i starten af de 30 og kører ca 40 km om dagen,til og fra arbejde.....
PÅ FORHÅND TAK
Hilsen Riskogeren