|
| Lyde fra baghjulet Fra : Olemanu6666 | Vist : 2090 gange 100 point Dato : 30-10-03 13:47 |
|
Hej
Jeg har en VW Golf 1,8 Gti fra 1991.
Når jeg bremser så larmer det fra baghjulet. Det er nærmest som om der er en der sidder
og hamre med en hammer. Hvad kan det være??
Med venlig hilsen Ole
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 30-10-03 13:49 |
|
Øhhh! Der kan så'n lige være op til flere ting men
1. Baghjulsleje
2. Bremseklodser
3. Din skive er ødelagt
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 30-10-03 13:53 |
|
NB: Nu skrev du jo en GTI så jeg går ud fra du har skiver på i alle hjørner
Du kan se igennem fælgen om din skive er kaput... det er den der blanke tingest du kan se igennem fælgen. Den skal være 100% blank på trædefladen, altså ingen pletter, afbrækkede kanter osv.
Hvis jeg var dig, så ville jeg svinge ind på nærmeste værksted ASAP... bremser er ikke selv-pilleri med mindre man er 100% sikker på hvad man laver.
| |
|
Hej
Jag har lige fået skiftet kalibre bagpå. Kan det være fordi at der ikke er blevet pumpet nok luft ud gennem bremseslagerne ????
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 30-10-03 14:00 |
|
Rusk nu lige i fælgen. Et ikke korrekt spændt - og ikke gjort ordentlig rent - alufælg kan godt løsne sig. Det dunker stygt.
Hvis ikke du har udluftet ordentligt, er bremserne sære svampede. Det er særdeles farligt at køre med luft i bremserne. Har du en kvart mistanke, så få den udluftet.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 30-10-03 14:02 |
|
Hej Ole
Tjow'jow... det kan det godt være, altså udluftningen har ikke været god nok... MEN du skrev "nærmest som om der er en der sidder og hamre med en hammer" og det vil det ikke ved dårlig udluftning. Her vil det nærmest være en fjedrende / pulserende reaktion som faktisk kan føles helt op i bremsepedalen.
Ud til bilen, jok alt det du kan på pedalen (det skal den ku' tåle). Synker pedalen stille ned er der en lækage og er den som gummi, så er der luft i systemet.
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 30-10-03 18:36 |
|
Det vil da ikke været rart - så har vi igen igen et spørgsmål der aldrig blive lukket. Hæ hæ hæ ....
Prøvede selv den der med de løse fælge. Havde været ude og få "Brian-hjul" på Croma'en. Hjulmanden have åbenbart vat-arm (åbenbart ingen momentnøgle), for efter 50 km begyndte en modbydelig dunken ude forfra kareten. ...og som du selv skriver - det lyder ikke rart.
Jeg synes bare ikke bremsebøvl plejer at hamre! Det skurer og lyder grimt af "tandlæge", ikk'?
Trist med ræset Clan, vi kunne nok have fundet en jordvold, hvor vi kunne nyde thermokaffen og en dåse-øl.
| |
| Kommentar Fra : fynne |
Dato : 30-10-03 20:39 |
|
når du nu har skiftet de bagerste kalibre er det vigtigt du også køber nye bremseklodser, for du skal nemlig justere stemplet i kaliberen. Din kalibre fungere således at når din håndbremse påvirkes er det en mekanisk bremse.Det vil sige at det intet har med bremsevæske at gøre. Du skal, når du har sat de nye bremsebelæggninger på, justere stemplet ud så der er ca.2mm luft. det skal du gøre i begge sider.Hvis du ikke gør det, så ødelægger du selvjusteringen i din kliber. Det er årsagen til ca80% af baghjulskaliber kommer tilbage som reklamation. Der er næmlig en indmad i et stempel og det løsnes når man bruger pedalen til at bremse med uden man har justeret stemplet. Det er derfor der er gevind i et stempelindmad.
Hvis du er i tvilvl så ring 60156814.
MVH FYNNE
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 28-11-03 13:20 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 28-11-03 13:47 |
|
Du kører vel ikke rundt med noget der dunker så stygt som du har skrevet?
Hvad har du forsøgt?
| |
|
bilen kører ikke i øjeblikket. Jeg skal have skiftet skiver på søndag.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Olemanu6666 |
Dato : 17-12-03 08:17 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|