|
| Øv, ingen omdrejninger Fra : rip3 | Vist : 548 gange 120 point Dato : 18-08-03 16:35 |
|
Efter at have vasket mc'en i dag har jeg fået flg. problem:
Den skal have MEGET gas for at køre, går let i stå ved start fra f.eks rødt lys, og kan kun glimtvis kæmpe sig over 4500 rpm. dvs. acceleration er ikke-eksisterende og tophastighed er på ca. 60-70 km/t
Kan der være kommet vand i benzinen? Eller hvor kan jeg finde problemet?
Rikke
CX 500 C
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 18-08-03 16:46 |
| | |
| Kommentar Fra : thebiker |
Dato : 21-08-03 12:22 |
|
Hej rikke
det kan godt være vand i benzinen, prøv eventuelt med kaburatorvæske, eller måske endnu bedre motul fuel clean, men der må være kommet en del vand i systemet siden den går så dårligt, tjek også for vand ved tændrørerne.
| |
| Kommentar Fra : thomse |
Dato : 24-08-03 16:51 |
|
Jeg vil tro at du har fået sovset dit luftfilter ind i vand. Rens luftfilteret, kører du med admindeligt luftfilter eller K&N ?
Mvh
Thomas
Yamaha R1
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 25-08-03 15:09 |
|
Jeg kører med alm. luftfilter. Jeg har kontrolleret det, det er i OK stand, rent og tørt.
Kaburatorerne har nu været skilt ad. Der var ingen tegn på vand, men noget snavs som er blevet renset ud.
Det har ændret, men desværre ikke fjernet problemerne.
Nu tager den fint omdrejninger til at begynde med, men efter 10-15 km når den bliver varm går det galt.
Den mister pusten og skal presses for at ikke at gå i stå. Desuden kom der en række små knald fra udstødningen, da jeg forsøgte at køre ca. 110-120 km/t på den i går.
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 25-08-03 15:09 |
|
Jeg kører med alm. luftfilter. Jeg har kontrolleret det, det er i OK stand, rent og tørt.
Kaburatorerne har nu været skilt ad. Der var ingen tegn på vand, men noget snavs som er blevet renset ud.
Det har ændret, men desværre ikke fjernet problemerne.
Nu tager den fint omdrejninger til at begynde med, men efter 10-15 km når den bliver varm går det galt.
Den mister pusten og skal presses for at ikke at gå i stå. Desuden kom der en række små knald fra udstødningen, da jeg forsøgte at køre ca. 110-120 km/t på den i går.
mvh. Rikke
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 25-08-03 15:13 |
|
Jeg kører med alm. luftfilter. Jeg har kontrolleret det, det er i OK stand, rent og tørt.
Kaburatorerne har nu været skilt ad. Der var ingen tegn på vand, men noget snavs som er blevet renset ud.
Det har ændret, men desværre ikke fjernet problemerne.
Nu tager den fint omdrejninger til at begynde med, men efter 10-15 km når den bliver varm går det galt.
Den mister pusten og skal presses for at ikke at gå i stå. Desuden kom der en række små knald fra udstødningen, da jeg forsøgte at køre ca. 110-120 km/t på den i går.
mvh. Rikke
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 25-08-03 15:16 |
|
Jeg beklager meget trippel-postningen!
Der gik noget galt med visningen på min PC!
Rikke
| |
| Kommentar Fra : thomse |
Dato : 25-08-03 16:15 |
|
Hmmm...det lyder sgu mærkeligt, tjekket dyserne i kaburatoren ? det kunne også tyde på den var gal med din udstødning.. Hvilken udstødning kører du med ? Det kunne også tyde på du har fået en masse vand ind i udstødningen, jeg vil prøve at tage udstødningen af og lige tjekke den igennem.
Mvh
Thomas
Yamaha R1
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 25-08-03 17:33 |
|
Ja, det med udstødningen er måske en idé... - tror jeg vil prøve at ta' dem af, når jeg kommer hjem.
Det er de originale rør, der sidder på.
Hvordan ser jeg om der er kommet vand i? og i så fald, hvordan skal de tørres?
mvh Rikke
| |
| Kommentar Fra : JensT |
Dato : 25-08-03 18:25 |
|
Knald i udstødningen er tegn på tænding på forkerte tidspunkter - hvilket igen er tegn på fugt, skidt eller overgang i tændingssystemet. Du får benzinblanding ud i udstødningen, og der er åbent for udstødning når der tændes derfor "knaldet".
Det kan også være at du ved vasken har fået skyllet noget skidt ind ved platinerne.
Skil tændingen ad og tør det hele godt igennem. Platinerne renses med benzin eller sprit på noget stift papir.
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : thomse |
Dato : 25-08-03 22:11 |
|
Pil udstødningen af..og vend den på hovedt, prøv at se om det drypper ud af den, hvis det gør ville jeg lade den stå på hovedt en nat i et rum med stuetemperatur.. Det med platinerne kan jeg ik rigtig se det skulle være, når du godt kan få den igang.. og op i fart.. Meen prøv da, men vil først lige tjekke udstødningen.
Hvis det ikke giver resultat må du lige skrive igen
Mvh
Thomas
Yamaha R1
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 26-08-03 00:27 |
|
Jeg tror JensT har ret, det tyder på, at der har sat sig lidt urenheder i platinerne, eller at der erlidt overgang omkring kondensatoren, den sidder i forbindelse med platinerne. Sådan en "svækkelse af systemet" vil især ytre sig når der er omdrejninger på, fordi "opladetiden" for kondensatoren så er ret kort. Jens' råd om at bruge benzin til rensning er helt på toppen, blot skal du forsigtigt rense hele tændingssystemet med benzin. Giv det derefter god tid til at tørre, og giv det derefter et ganske let spray ren silicone (ikke Pronto, da det indeholder petroleum)
Ps. JensT sprit bærer vand mens benzin skyr det.
Held og lykke
H-J
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 26-08-03 10:57 |
|
Tak til jer alle sammen
Jeg kommer med en tilbagemelding, når problemet er løst.
Rikke
| |
| Kommentar Fra : jeppe666 |
Dato : 04-09-03 11:13 |
|
Hej Rikke, vis jeg var dig ville jeg strate med at tage tændrørshætten af, det lyder nemlig som om at det sidder noget fugt i dit tændningssystem....og vis der skulle være vand i udstøningen så skal motoren nok skyde det ud igen...det kan selvfølige også være dine platiner men de sidder rimeligt godt beskyttet..så prøv først din tændrørshætte
Jeppe
| |
| Kommentar Fra : jeppe666 |
Dato : 04-09-03 11:14 |
|
Hej Rikke, vis jeg var dig ville jeg strate med at tage tændrørshætten af, det lyder nemlig som om at det sidder noget fugt i dit tændningssystem....og vis der skulle være vand i udstøningen så skal motoren nok skyde det ud igen...det kan selvfølige også være dine platiner men de sidder rimeligt godt beskyttet..så prøv først din tændrørshætte
Jeppe
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 04-09-03 11:40 |
|
Hej Jeppe
Tak for forslaget.
Jeg har gennemgået alle de "nemme" ting såsom at tjekke tændrør, luftfilter, svømmerhuse osv.
Nu har jeg opgivet selv at gøre mere ved den, så i weekenden skal jeg besøge en fra min klub, som har mcmekanik-erfaring og et ordentligt værksted. Jeg be'r til at han kan finde og udbedre fejlen. Ellers må jeg nemlig "nøjes" med at være bagsædepassager i min ferie i uge 38.
Rikke
| |
| Accepteret svar Fra : JensT | Modtaget 120 point Dato : 04-09-03 18:49 |
|
jeppe - Knald fra udstødningen = Tændingstidspunktet - Så selvom tænding/platiner er rimeligt godt beslyttet så er det der fejlen er - (Bare min mening)
mvh
Jens
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 05-09-03 00:08 |
|
Hej Jens, jeg kom til at tænke på, at den kører "rimeligt" et stykke tid. det må betyde at problemet hænger sammen med, at motoren bliver varm. Tror du ikke, det kan være en "træt" kondensator? Den kan, såvidt jeg husker. miste kapacitet når den bliver varm. så forsvinder gnisten ved højere omdrejninger, og kan så komme igen når omdrejningstallet falder, hvorved knaldet i udstødningen opstår. Hvis det passer, skulle det hjælpe at skifte denne. eller også er platinafstanden bare for lille, hvilket også giver for kort opladetid = 0 gnist ved høje omdrejninger.
Lyder det ikke rimeligt?
H-J
| |
| Kommentar Fra : rip3 |
Dato : 08-09-03 13:51 |
|
Har nu været til til "tjek" med mc'en.
Det viser sig at være statoren, der skal skiftes. dyrt!
Når mc'en bliver varm øges modstanden betragteligt (vi målte flere gange ved forskellige temperaturer og kunne konstatere store udsving) - og det selvf. går ud over tændningen.
Så du har altså været på rette spor fra starten af, Jens! Jeg lukker spørgsmålet nu.
Rikke
| |
| Godkendelse af svar Fra : rip3 |
Dato : 08-09-03 13:53 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|