|
| Dårlig tænding Fra : mig-selv | Vist : 373 gange 50 point Dato : 28-06-16 17:11 |
| | |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 28-06-16 18:43 |
|
Citat Nogen der har en kommentar til dette: |
Det har jeg. Men om det hjælper, er en anden sag.
Umiddelbart, vil jeg skyde på dårlig stelforbindelse. Strømfordeleren kræver jo også stel.
(Fri hukommelse fra mine gamle Opel`er). Platiner ???
M.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 28-06-16 18:57 |
|
Hvis du også har svært ved at få starteren igang........ville jeg lige kigge på "motor til stel" kablet.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 28-06-16 19:34 |
|
Citat Hvis du også har svært ved at få starteren igang........ville jeg lige kigge på "motor til stel" kablet. |
Nemlig. Kom i tanker om, jeg har prøvet dette. Nåede ti Durup, Salling, i min go`e gamle Kadett C city. Skulle ind på tømmerhandel. Bilen havde gået som en drøm dertil. Da jeg kom ud igen, var den total død. Flinke som de jo er på Salling, spændte de en gaffeltruck til bilen. Vi slæbte den rundt, nok en halv time. Ikke så meget som en lille puh, gav den.
Hjemme fik jeg den ind over graven. Opdagede at den lille flettede flade "strop" var slidt i to stykker. (motor-vibrationer). På med en ny....og alle sorger var slukket.
M.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 28-06-16 20:06 |
|
Det undrer mig bare at bilen over hovedet starter og kører, for mig ser det ud som der ikke er nogen som helst kontakt ´arm´ tilbage, som jo skal føre strømmen videre til tændrør, og jeg havde netop problem med en manglende cylinder der ikke ville som de andre 3 (stadig ikke en Saab).
Samt diverse rester har lagt sig i fordeleren og nærmest har svejset sig på kontakt punkterne.
Der sidder en metalkappe uden på strømfordeleren, hvad gavn gør den?
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 29-06-16 09:04 |
|
Du skal have skiftet den rotor som er vist på billedet.
Hvis du er helt vil med at reparere alt selv kan du lose en lille uisoleret kobbeledninmellem spidsen og basis, henover det ødelagte stykke. Bilen vil køre fint med denne reparation, men radiostøjdæmpningen vil være dårligere, da den normale dæmpemodstand bliver kortsluttet. .
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 29-06-16 17:08 |
|
Citat Dette har genereret kul og messingdråber nok til at opretholde tilstrækkelig forbindelse, |
Du har sikkert ret.
Nye dele koster 130.- så ikke den store udgift
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 30-06-16 10:15 |
|
Dårlig tænding? Det ser da ud som om der er ret meget power i den tænding.
Hvorfor den lige har gjort som den har, er så noget helt andet. Hvis det er startet som en revne i messingdelen har gnisten danset can-can og brændt gabet større tid efter anden.
Dit tændingstidspunkt forrykker sig, ligesom hvis du rykker kablet fra spolen et par millimeter op.
Så vil gnisten skulle springe og tændingen forrykkes
Du vil garanteret opleve en lille ændring i motorgangen, når du får udskiftet de defekte dele.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 18:23 |
|
Citat Du vil garanteret opleve en lille ændring i motorgangen, når du får udskiftet de defekte dele. |
Også i den grad, kører som en mis der knurrer og meget mere rolig motorgang
Citat strøm nok til at sende gnist over revnen, hvorved bakkelitten er brændt væk. |
Ved nærmere efter syn er der messing kant i begge sider af hullet, så kunne sikkert have kørt X antal km med det.
| |
| Godkendelse af svar Fra : mig-selv |
Dato : 30-06-16 21:38 |
| | |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 30-06-16 23:24 |
|
Selv tak, den rotor så ret underholdende ud.
Jeg har den ikke ubetydelige fordel, at min forlængst afdøde far underviste i "fejlfinding i felten" på civilforsvarets køretøjer.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|