|
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 18-06-03 13:17 |
|
Tjaee, min Pug kunne godt lide det der dyre benzin, og kørte næsten hæderligt, selv med defekt dyse. Hvis det er dysen der er træls, hugger den og kører på tre cylindre ved lavere omdrejninger.
Du kan checke det ved at hive tændrørshætterne af en efter en. Hvis der er en hvor der ingen forskel er på tomgangen - om hætten er på eller ej - ved du hvilken cylinder du skal koncentrere dig om. Dysen kan du få ved CA Autodele Claus 75 62 98 96. Der står et nummer på siden af den, som du lige skal fortælle Claus.
Med pas lige på når du hiver hætterne af, der er ret meget strøm på sådan et tændingssystem og det giver nogle slemme lyn. Mekanikeren har en spec. tang han bruger.
| |
| Kommentar Fra : copycatDK |
Dato : 18-06-03 16:38 |
|
Jeg vil da lige komme med min erfaring med lambdasonden..
Min bil begyndte først rigtigt at opføre sig dårligt når motoren var blevet godt varm. Der var især ved lave omdrejninger den hoppede. Og det var som om den blev druknet næsten hver gang jeg havde holdt stille og skulle sætte igang. Desuden så manglede den også en del kræfter. Så fik jeg målt bilen igennem og ganske rigtigt var det Lsonden der var røget.. du kan læse mere om problemet med lambdasonden på www.landberg.dk (Det er dog for citroen) men stort set samme motor
Ellers kan du køre ud til et Pegout værksted og får dem til at tjekke bilen med computer. Det tager højst 15min.
mvh
Michael (Alias copycatDK)
| |
| Kommentar Fra : banzon |
Dato : 18-06-03 18:43 |
|
Tjek også lige forbindelserne nede ved strømfordeleren min havde de samme problemer og det var noget så banalt som fugt og ir på stik og kabler.
Den kørte uroligt i tomgang og ved 2-3000 omdr. nøjagtigt som du skriver, og den pruttede heller ikke (derfor tog det lang tid før jeg kiggede efter) problemet var forresten størst efter vask i vaskehal, for der sprøjtede der vand op på dækslet selv om der er bundplade på bilen.
Det lagde sig på den der plastikagtige firkantede strømfordeler og det skabte alle problemerne, som var løst da jeg rensede kabler, stik, og sprøjtede det med kontaktspray, hvorefter jeg "pakkede" det hele ind for at undgå problemer fremover, og det har jeg heller ikke haft.
Forresten hvis du har mulighed for det så prøv at åbne motorhjelmen når det er godt mørkt og se efter om der springer gnister et eller andet sted i motorummet, så har du løst problemet, hvis det ikke er sonden som andre skriver...
/Banzon
| |
| Kommentar Fra : kpm10 |
Dato : 19-06-03 08:07 |
|
Hej allesammen!
Tak for de gode bud, men nu var jeg hos min mekaniker igår og han konstaterede ret hurtigt at det var tændspolen den var gal med! så nu køre bilen perfekt igen!
| |
| Kommentar Fra : banzon |
Dato : 19-06-03 08:40 |
|
Og så spørger jeg mig selv.....du skrev - så det tyder ikke på at det kan være tændingen ????
Men godt at du/mekken fandt fejlen inden du ofrede milioner på nye strømdimser, sonder m.m. Og det var det den hed den plastikdims jeg skrev om som jeg kaldte en "plastikagtig firkantet strømfordeler"
/Banzon
| |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 20-06-03 09:41 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 20-06-03 10:08 |
| | |
| Kommentar Fra : 3773 |
Dato : 30-09-03 12:36 |
|
Lånt fra Ibasa:
Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
| |
| Godkendelse af svar Fra : kpm10 |
Dato : 10-10-03 08:55 |
|
Jamen værsgo endnu engang.......
Det er en 1,6 XS....lortebil........
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|