|
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 15-03-14 19:00 |
|
Det lyder som om du har en fejl i en eller anden vakumsensor, så det må nok være det første søgeområde.
Hvis du har en manual / reparationsbog over den pågældende model ville det måske give et hint at søge hvilke vakumregulatorer der kan være tale om.
Mit gæt vil være noget føler for vakum i fobindelse med turboen.
| |
|
Vakuumventilen til turboen er magen til den til egr så har idag prøvet at bytte dem rundt. Det gav desværre ingen ændring. De får os vacuum fra samme slange, så da egr virker må der vakuum ud til dem..
| |
|
Har været ude og kigge på wastegaten, den bevæger sig når der gives gas. Har prøvet at koble et multimeter på signalledningen fra map sensoren mens jeg kører. Den viser 1.5 volt i tomgang og maks 3 når der køres på motorvej. Hvis den holder i frigear og der gives fuld gas varierer spændingen næsten ikke., der blir omkring 1,6 volt. Når turboen slår fra falder spændingen bare, der kommer ingen mærkelig værdier inden... Nogle ideer ?
| |
|
Fejl fundet !! det var vakuum delen i EGR ventilen der var utæt og derved ikke åbnede helt, outputtet fra luftmængdemåleren blev derved ikke trukket tilstrækkeligt ned, hvilket lukker for turboen. Fjernede EGR-ventilen og satte en modstand på i stedet for at narre computeren.. Nu spiller det hele ..
| |
|
Tak for svaret alimak. Du kom nærmest :D
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 07-04-14 22:40 |
| | |
|
Har med interesse læst om problemerne . jeg har selv de samme problemer og vil nu prøve fremgangsmåden
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|