Sikker og sikker, et er sikker det er at et 12 Volt batteri bør være lidt over 12 V uden motor tændt.
Og generatoren bør give ca 14,5 V for at lade noget på batteriet.
d.v.s. at du bør måle (Stil voltmeteret på 20 V Dc) ca 13 V når motoren kører lidt over tomgang.
Den nemmeste måde for at se om generatoren lader, er at holde i tomgang med stort strømforbrug, blæser, bagrudevarmer mm. og så gasse lidt op, så skal forlyset lyse mere op (Blive skarpere).
Men jeg vil tro at din generator jo nok virker (Ind imellem) ellers var du jo nok løbet tør for strøm.
Det er en mulighed at generator-kullene har kontakt nogle gange og så lyser alt normalt.
En anden mulighed er en dårlig forbindelse, enten ude ved batteri/generator, eller ledningsnet/hovedsikring.
Det sidste kan være svær at finde.
Visse modeller Peugeot har dårligt ry for deres elsystem.
Ja, noget besværligt at tage generatoren af, ligeledes at skille den ad. En brugt plejer at koste 500 kr ved en ophugger.
VH Palle