|
| Accepteret svar Fra : stilkene | Modtaget 100 point Dato : 14-04-12 08:07 |
| | |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 14-04-12 09:40 |
|
Måske godt nok
Hverken "halvsyntetisk" eller 10 W-40 er kvalitets betegnelser.
Der findes flere forskellige systemer til kvalitetsbetegnelserne. I Europa har vi for benzinmotorer betegnelserne A1 til A5
En A3 og derover er sikkert fin til din gamle bil.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 14-04-12 10:47 |
|
Sikkert helt fint,
det kan bare undre mig, at bil-folket ikke skifter olie efter hver 10,000km
eller hvert år. Nogle kører en evighed = med enkelte efter-påfyldninger.
Så dyrt er det vel heller ikke, samt det giver en bedre økonomi i sidste ende...
| |
|
Er det ikke lidt af en jungle at finde rundt i? Hovedsagen er vel at motoren bliver smurt - og er ikke alle olier gode i dag? I instruktionsbogen står man skifter ved 15.000 km.
| |
| Godkendelse af svar Fra : axelbjarne |
Dato : 14-04-12 14:32 |
| | |
| Kommentar Fra : stilkene |
Dato : 14-04-12 17:37 |
|
En familiebil fra 1996, og lille motor vil som regel være godt tjent med den olie. Ved nyere og også mere højtydende motorer, samt dieseler, skal man være opmærksom på hvad som kunne være anvendelig der. B.la. har jeg en dieselbil med fabriksfødt katalysator og partikelfilter, -den kræver en helsyntetisk olie klassificeret C3, ellers vil partikelfilteret ikke kunne virke særligt længe.
Tak for tilliden.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|