/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
motor sætter ud
Fra : 190e
Vist : 947 gange
30 point
Dato : 01-03-12 12:11

min datter har en golf 3-- 1,8 der ved omkring 4000 omdr. ikke vil mere, karb. er total renset m.m- og da den var blevet mont. igen efter rensning gik den perfekt i 5 min, efter kørertur vaqr det galt igen, håber nogen kan hjælpe hende.

190e

 
 
Kommentar
Fra : stilkene


Dato : 01-03-12 12:24

Benzinfilter-Tændrør - Tændspole(r).
Er det noget du har tænkt på?

Kommentar
Fra : 190e


Dato : 01-03-12 12:26

tændrør er nye og spolen kan trække blå gnist.

190e


Kommentar
Fra : severino


Dato : 01-03-12 13:41

Jo hårdere motoren skal arbejde, jo mere saft skal den så også have. Når motoren arbejder suger den fra karburatoren, hvor der så opstår et undertryk. Det kan være her du har problemet, især efter du har haft splittet den ad. Der kan være en utæthed i en af pakingerne, så den får for meget luft, når den suger hårdest. Så en ny pakningssæt, vil sikkert være på sin plads.

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 01-03-12 15:56

Citat
min datter har en golf 3-- 1,8 der ved omkring 4000 omdr. ikke vil mere, karb. er total renset m.m- og da den var blevet mont. igen efter rensning gik den perfekt i 5 min, efter kørertur vaqr det galt igen, håber nogen kan hjælpe hende.

Ved 4000 omdr. er de 130 km/t da paseret, er der så brug for mere til en ung pige
Er karb. justeret efter at den har været adskildelse ?, er tændingen / vakumregulator kontroleret?

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 01-03-12 17:20


Minder lidt om min gamle Ascona C.Den gik ad H.til. Tænding 100% iorden.Besøg på aut. Opel værksted. Karburator afskilt til atomer,renset efter alle kunstens regler.Bilen gik som en drøm......... de første fire-fem kilometer.
Besøgte (grædefærdig) en "perlegrus mekaniker". Af med luftfilter,så vidste det sig at "kamrene" rundt om karb.var fyldt med kondensvand.Med det resultat at den fik en slurk vand,hvergang man trykkede på spederen.(Den ville jo helst ha`bensin).
Han hev lige vakumslangen af,under karb. stak en lille skruetrækker derind. Studsen var simpelthen proppet med en jordlignende substans.
Da den blev renset (studsen),gik bilen som en drøm.Aldrig siden problemer.Men det så de ikke hos Opel.De ordnede jo kun karburatoren. Studsen her sidder jo på indsugningsmanifolden (halsen).

Så det lange af det korte:Det kan ligge i en lille ting.

M.


Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 01-03-12 19:02

En Golf III har da mig bekendt single point injektion ? Hvis den sætter ud ved et givent omdrejningstal er det første spørgsmål: Er det mangel på brændstof, eller tændingen der sætter ud ?
Ved det førstnævnte er det så en gennemgang af brændstofpumpe, filter / filtre, rør og slangeforbindelser samt ikke mindst vakumslanger.
Er det tændingen vil første punkt være tændingsmodulet. Er det ok, kan det være hall giveren i fordeleren, og dernæst tændrør, rotor, fordelerdæksel og kabler.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 01-03-12 19:34

Hvad har du pillet ved, da du rensede "karburator" . Der er ikke karburator i en indsprøjtningsmotor.
Måske er det luftmassemåleren. Det er noget sart noget, som amatører skal holde fingrene fra.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 01-03-12 19:37

Det næste er at du har haft tændspolen i drift uden forbindelse til tændrør . Så kan du have lavet gennemslag i den.

Kamvinkel kan også være for lille så tændspolen ved højt omdrejningstal ikke kan nå "at lade op" mellem hver udladning.

Kommentar
Fra : 190e


Dato : 01-03-12 19:45

altså det er mono point på den så karb. er der


190e

Kommentar
Fra : transor


Dato : 01-03-12 20:24

Mono point virker med en injection dyse . Det er ikke en karburator.

Kommentar
Fra : 190e


Dato : 01-03-12 20:29

hvad kalder du så det luftfilter sidder på.????

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 30 point
Dato : 01-03-12 20:47

Hvis / når den går godt, lige efter karburatoren er renset,
kunne det tyde på problemer med brændstoftilførslen,

der er mange muligheder,
lige fra utæt / forkert svømmerstand, (karburator is)
(for tæt) benzindæksel som laver undertryk (prøv at afmontere dækslet når den går dårligt)
div, stoppede slanger og filtre,

en meget simpel metode til at afprøve benzintilførslen,..

prøv evt at medbringe noget benzin / start-æter i forstøverbeholder,
hvis det er pgr.a brændstofmangel, vil den køre (bedre / godt) når du sprøjter forstøvet brændstof ind i indsugningen,
samtidig med en hjælper gir 'gas' .... hvis der ingen ændring sker,
ligger problemet højest sandsynligt i tændings systemet

Kommentar
Fra : transor


Dato : 01-03-12 21:04

Svømmerstand ??????

I en indsprøjtningsmotor.
Du må have drukket af --------



Afhængig af modellen sidder luftfilteret på indsprøjtningsblokken. Reve i flanchen er en almindelig fejl.

Kommentar
Fra : EA_HS


Dato : 01-03-12 22:49

Citat
Citat
I en indsprøjtningsmotor.
Du må have drukket af -------


for at blive i spørgerens sprog,...opfat det mere som generel for biler med /U karburator,
de skal begge have brændstof tilført for at kunne køre
det er langt fra sikkert alle forslag kan / skal bruges

Citat
Hvis / når den går godt, lige efter karburatoren er renset,
kunne det tyde på problemer med brændstoftilførslen,

der er mange muligheder,
lige fra utæt / forkert svømmerstand, (karburator is)
(for tæt) benzindæksel som laver undertryk (prøv at afmontere dækslet når den går dårligt)
div, stoppede slanger og filtre,

en meget simpel metode til at afprøve benzintilførslen,..

prøv evt at medbringe noget benzin / start-æter i forstøverbeholder,
hvis det er pgr.a brændstofmangel, vil den køre (bedre / godt) når du sprøjter forstøvet brændstof ind i indsugningen,
samtidig med en hjælper gir 'gas' .... hvis der ingen ændring sker,
ligger problemet højest sandsynligt i tændings systemet


en sjov detalje, at der findes en karburator flange til en bil uden karburator,
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6584702090&n=1041232778&pn=1641372111

Citat
Afhængig af modellen sidder luftfilteret på indsprøjtningsblokken


Det er ikke korrekt,.. biler generelt

især ikke hvis 'indsprøjtningsblokken' er den vi andre kalder spjældhuset / gasspjældhuset,. ??
altså den 'enhed' hvorpå indsugningsslangen er monteret og fortsætter hen til luftfiltret,
og i mange tilfælde luftmængdemåleren,

hvordan justerer du i øvrigt,.. kamvinklen,.. på en motor uden platiner,.. ?
hvis du mener det gøres ved at udskifte tændingsmodulet,
hvorfor så i det hele taget omtale kamvinklen,.... det er enten eller (kan ikke rep.)

uanset hvad,... når den kører fint lige efter en rensning af 'karb,'
så er det størst mulig chance for det er galt med benzintilførslen,..
jeg har anvist en metode til at afgøre om det er manglende brændstof, helt gratis og uden at udskifte unødvendige dele,..
derefter kan man prøve andre muligheder,

dermed ikke sagt fejlen ikke kan findes på anden måde,
mener bare det ville være mest logisk at gå logisk frem.


Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 01-03-12 22:58

Citat
altså det er mono point på den så karb. er der

mono point er ikke en karb. det er EN/mono elektronisk enhed der forsyner alle cylender, hvis det var multi point er der en pr cylender.

Og hvis bilen ellers starter og køre ok op til ca 4000 omdr, er det højdst sandsynlig at den ikke får brændstof nok, så tjek benzinpumben og benzinfilter, også det filter der evt. er inde i tanken.

Kommentar
Fra : Cortina01


Dato : 01-03-12 23:02

Enig med EA_HS. Brug sund fornuft / logik. Nu har vi så selv et eksemplar af samme race årg. 95 og den er med single point injection. Og den er udstyret med det originale luftfilter, så jo: BÅDE karburator og indsprøjtnings modeller har et luftfilter. ( Ellers ville der også komme en gruelig masse skidt ind i de ædlere dele. )
En halt benzinpumpe eller et tilstoppet filter kan sagtens virke som en begrænser på ydelsen. Det samme gælder for defekt tændingsanlæg. Derfor må du finde ud af, om det er gnisten der svigter, eller om den ikke får "mad" nok.

Kommentar
Fra : Hejdu58


Dato : 01-03-12 23:34

Hvis bilen står og går i tomgang og der trædes på spederen og den ledt går over 4000 omdr i et kort stykke tid, er det ikke tændingen/elektronikboks, så er det fordi den ikke får brændstof nok.
Undertryk i tanken kan være en mulighed, det er let at tjekke bare åben benzindækslet og gi gas,
og så tjek benzinpumben og benzinfilter, også det filter der evt. er inde i tanken, og at benzinslangen ikke er blevet klemt et sted.


Kommentar
Fra : transor


Dato : 02-03-12 14:53

Det er også set på den bilmodel, at en dårlig lodning i relæ til forsyning af styringen fior monopoint gjorde, at styringen ikke fik spænding nok under belastning, og derfor ikke kunne sprøjte nok ind.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 02-03-12 15:16


Er der en sammenhæng her???

http://www.kandu.dk/spg160843.aspx

Citat
Hej

Har fundet fejlen,,,var en knækket ledning i stikket til indsprøjtningsdyssen.



M.

Godkendelse af svar
Fra : 190e


Dato : 05-03-12 23:09

Tak for svaret EA_HS.

190e

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408857
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste