|
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 09-01-12 16:57 |
|
Kunne ikke skrive mere i feltet:
Den har fået skiftet diverse remme ( kilerem og ventilatorrem) tror jeg nok de hedder.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 09-01-12 17:22 |
|
Ja Pia, sådan går det med gamle udslidte roepiger!
Har du ikke nogen forvarmer på din diselhakker?
Disel har det bedst, når det er oppe i temperatur!
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 09-01-12 17:27 |
|
Jeg har ikke prøvet dyserens i brændstoffet og jeg ved ikke om det kan være vand i brændstoffet.
Det virker som om den bare ikke rigtig "tager fat", skal køre langt ud i gearerne.
Hvis jeg kører i længere tid i 1'ste og 2'et gear, kører den nogenlunde.
Men det kan jo ikke være sundt
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 09-01-12 17:37 |
|
Jeg mener at der er noget parafin i diselolien, og at det er det som klumper, når det bliver koldt.
Jeg mener også at man kan få noget til at komme i dislen, lige som man har til benzin, så den starter nemmere i vintertiden.
Få lavet en forlængelse af røret fra tanken til motoren, så dislen løber gennem en spiral i sædet, så kan du selv varme den op!
| |
| Kommentar Fra : Hejdu58 |
Dato : 09-01-12 18:54 |
|
Citat Den har fået skiftet diverse remme ( kilerem og ventilatorrem) tror jeg nok de hedder. |
Det hjælper ikke på en ujævn motorgang at skifte remmene.
En forudsætning for at en disel bil køre ordentlig, er at motor temp er ok og der ikke er vand i dieslen, start med at få skiftet termostaten på motoren, for er den defekt tar det længere tid før motortemp. er ok, der næst få skiftet brændsstoffilteret, disse 2 ting er en forudsætning for at diesel bil virker ok. Hvis bilen starter ledt, er det ikke gløderørne.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 09-01-12 19:37 |
|
Citat Hvis bilen starter ledt, er det ikke gløderørne. |
Ok det var rart at høre, det var ellers noget mekanikeren blev ved med at tale om. Men jeg havde jo sat bilen, så han kunne prøve at starte den og køre fra tidlig morgen. Han har prøvet start, men ikke at køre.
Måske har det betydning at jeg i oktober fik sat en ny køler i, der kan måske ha' været noget som også skulle være skiftet i den forbindelse eller ?
Tror måske den der med termostat på motor kunne være en god ide, det lyder sandsynligt. Jeg har aldrig nogensinde haft problemer med hverken start eller kold motor før nu.
| |
| Accepteret svar Fra : Steenk1 | Modtaget 200 point Dato : 16-01-12 23:05 |
|
Jeg hælder til parafinering i dieselen selvom det ikke burde være muligt "in this day and age" da næsten alt diesel bliver frostsikret af benzinselskaberne nu om dage.
Diu kan prøve at blande ca. 10 - 20 % benzin i dieselen og se om det løser problemet. Altså giv den 5 liter benzin når du tanker ca. 30-35 diesel.
Hvis det løser problemet, hey presto, så ved du at det var parafinering.
Vand i tanken kan du løse ved at hælde en liter karburatorsprit oveni når du tanker næste gang. Dert kan købes på de fleste tankstationer og i TH og biltema etc.
Lad dig ikke narre af navnet indeholder ordet "karburator". Det virker til alle slags brændsel. Spritten binder sig, i en kemisk forbindelse, til vandet og hiver med ud igennem systemet.
Hverken karburatorsprit eller de 10 -20 % benzin i dieselen kan skade motoren. Der skal meget mere til.
Sidste forslag fra min side, hvis de to andre ikke virker, er dine brændstoffiltre eller filter (nogen har to og nogen har kun et). Men jeg vil tro dit værksted må have overvejet den mulighed eller...
Held og lykke
M.v.h. Steen
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 19-01-12 19:09 |
|
Nå, men lige lidt status.
Fejlen kommer og går. Muligvis ikke noget med hvor koldt det er, nok nærmere noget med fugtighed og nu lyser ABS lampen periodisk indtil jeg stopper efter at den har været ude og køre den varm- tænder igen- så lyser den ikke.
Jeg ved ikke lige hvem jeg skal give point her.
Der er nok ingen tvivl om at jeg skal have den målt efter.
Har læst om for og imod at tilsætte karburatorvæske/benzin til diesel- så det gør jeg ikke lige først.
Nogle af jeres forslag, kan jeg ikke gøre selv.
| |
| Godkendelse af svar Fra : smuller54 |
Dato : 26-01-12 17:29 |
| | |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 26-01-12 17:46 |
|
Jeg ved ikke lige hvordan med disel, for selv en benzin motor kan godt sætte ud, og danne karburatoris, selv om det ikke er koldt. Det har oget at gøre med den kemiske reaktion i benzinen, når de suges ind og danner undertryk.
Man kan også opleve fænomenet på en gasflaske, hvor der er et konstant forbrug, så dannes der is udvendigt på flasken.
Jeg tænker her på, at det kan være noget der ligner, ved en diselmotor. Her suges brandstoffet også ind, og der sker en underafkøling, som kan få parafinen til at klumpe i dysserne.
| |
| Kommentar Fra : Steenk1 |
Dato : 26-01-12 19:48 |
|
Tak for pointene. Fik du løst problemet ?.
| |
| Kommentar Fra : smuller54 |
Dato : 08-02-12 22:17 |
|
Citat Tak for pointene. Fik du løst problemet ?. |
Næh- det var så ikke det alligevel.
Fik skiftet gløderørerne i dag, 2 var defekte.
Desuden var en defekt sensor på ABS- skyld i at lampen lyste- ja der er vel en grund til de der advarselslamper viser eet eller andet.
Så desværre en omgang værksted igen igen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|