|
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 21-12-11 11:00 |
|
Ikke falde/ikke falde helt?
Den bliver forhåbentlig ikke hængende helt oppe i 3-5000 omdr/m.
Hvad sker der, hvis du tager tændingen og genstarter?
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 21-12-11 12:10 |
|
Det må vre en veteran, når du kan rense karburator.
DSå har den nok også tænding med strømfordeler og avancering med fjederbelastede svingklodser i bunden af strømfordeleren.
En forklaring er så at de ikke har været smurt i umindeligr tider. Det er en almindelig fejl at man ikke gør det ved "serviceeftersyn". Hvis svinklodser går stramt og fjedrene er svage, kan de ved højr omdrejningstal gå ud så de ikke kommer ind igen i tomgang. Tændingen bliver så for høj, hvilket også giver højere tomgangsomdrejningstal. Men også dårligere trækkraft (acceleration) ved lavt omdrejningstal.
| |
|
Rigtig: Det er en veteran? årgang 1999 gået 69,000 - så det er fin bil.
Den topper ved ca 2000 omdr. nej jeg har ikke prøvet at dreje tænding - det er som regel når jeg når rådhuspladsen, så det jeg har ikke tænkt på.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 21-12-11 15:39 |
|
årgang 1999 havde da ikke karburator. Så den har du ikke renset.
Gad vide hvad du så har pillet ved ????
| |
| Kommentar Fra : olarsen |
Dato : 21-12-11 19:11 |
|
Jeg har en Avensis, og så gammel er den trods alt ikke at det er en veteran, Avensis er født med elektronisk motorstyring, så der er ingen svingklodser. Jeg har haft et problem med at gasspjældet hængte, så tomgangen var for lav og nogle gange gik motoren i stå, ved lyskryds f.eks. det skyldes at gasspjældet hængte p.gr.a. 'koks', det er måske ikke helt det samme som dit problem, men min bils problem blev løst ved at komme noget rensehalløj ned i indsugningen (slange fra luftfilter skal af), det var min mekaniker som løste det problem, men en 'gør det selv'er' kan vel udføre det samme. Du kan sikkert købe rensemidlet hos Toyota, eller THansen.
| |
| Kommentar Fra : tyller01 |
Dato : 21-12-11 21:36 |
|
kig efter om spjældet går tilbage til sit stop, i karburatoren som typisk sidder udvendig .
i nogle tilfælde kan det være slidtage, ved spjældaksel, som spøger en vaccum slange vil nok lave andre kunster, jeg har dog set nogle tilfælde, at slanger som føres til bremse forstærker, være defekt umiddelbart ser de ikke ud til at fejle noget, men hvis vi undesøger nærmere viser det sig at de er knækket og derved laver periodiske forstyrrelser, det er også farligt da det også kan gå ud over bremse effekten, det er vigtigt at denne forbindelse er 100 prosent i orden,men jeg ved ikke om det er et fast rør på din vogn.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 22-12-11 19:53 |
|
Utætheder i indsugning kan du afprøve med START HJÆLP
ved utæthed stiger den øjeblikkeligt i omdr.
Men på på > det er særdeles brandfarligt
Ellers vil jeg også mene at der er noget der hænger og ikke er smurt
| |
|
Tak for svaret Cortina01.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|