|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 30-08-11 10:30 |
|
Der er flere muligheder end luft i systemet.
uoriginale og for elastiske bremseslanger.
For stor frigang i bremsebakker, måske fordi selvjustering med håndbremse ikke virker.
Nye og bløde bremsebelægninger.
Den ene bremsekreds uvirksom.
Det kan i princippet også være ok. det afgørende er funktionen på en bremseprøvestand.
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 30-08-11 10:42 |
|
Jeg har udluftet så der ca. kom knap 1/4 l ud ved hver baghjul.
Den er ikke blød, men synker ret hurtigt når motoren bliver startet.
Selvjusteringen af bakkerne er også i orden.
Det virker som om pakningen på stemplet i hovedcylinderen er utæt.
Jes
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 30-08-11 10:59 |
|
Det er fuldstændig normalt, at pedalen synker næsten i bund (eller det føles sådan), når du holder foden på bremsen og starter motoren.
Det er lige præcis på den måde, at man tjekker om vakuumservoen er effektiv.
Jeg tror du skal køre en ganske lille og forsigtig tur og vurdere på bremserne, inden du reparere videre på noget som i bedste fald slet ikke er en fejl.
Husk at nye bremser de første ca. 3-500km ikke er helt effektive, da belægninger skal have tid til slide sig helt præcis ind mod skiverne.
Det er derfor meget vigtigt, at du i begyndelsen undgår at bringe dig i trafiksituationer, hvor du skal bremse hårdt, da den nedsatte bremseeffekt vil kunne overhede bremserne, så skiverne slår sig.
Undgå f.eks. klassikeren at bremse ned fra høj fart mod et trafiklys, hvorefter man holder foden på bremsen.
| |
| Kommentar Fra : pabloj |
Dato : 30-08-11 11:07 |
|
Jeg prøver at skifte hovedcylinderen, den skal bestilles, og vender så tilbage.
Jes
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-08-11 12:55 |
|
Citat Når jeg starter motoren og får vacum på den, kan pedalen trædes
ned i bund, |
Det skal den gøre, ellers virker dit vacum ikke.
Det var værre, hvis den ikke gjorde det.
| |
| Kommentar Fra : nomore |
Dato : 30-08-11 13:04 |
| | |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 30-08-11 15:19 |
|
lige netop med denne slags arbejde bliver du nok nød til at få hjælp af en der ved hvad han har med at gøre , det er for risikabelt at rode med når du ikke ved mere om dette end du giver udtryk for
det er iorden at du gerne selv vil lave det , men få lige en med erfaring til at hjælpe , og vise dig hvordan det skal være , så kan du med god samvitighed selv lave det en anden gang
det er sjældent at hovedcylinderen går , og hvis den er skiftet indenfor de sidste år , er chancen for at det er den meget lille , vil du prøve dig frem på den måde bliver det hurtigt dyrt , og er heller ikke det sted du skal starte
| |
| Kommentar Fra : kogalejy |
Dato : 30-08-11 18:10 |
|
De færreste ved hvordan man lufter korrekt ud, fortæl hvordan du har båret dig ad med det, så kan
vi måske hjælpe dig. At tumle med et fag uden at have lært det giver som regel altid problemer.
Mvh. K.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 30-08-11 18:12 |
|
Hvor gammel er den Passat ? Er den med ABS ? Hvis ja, kan der stå luft i ABS blokken. Så vil pedalen uvægerligt synke næsten i bund. Er bakkerne justeret ud så du lige akkurat kan få tromlen på ?
Lad være med, at stole på det selvjusterende. Sørg for, at bakkerne sidder ude ved montering, så du lige akkurat kan dreje tromlen rundt. Prøv evt. at trække håndbremsen og mærk, om pedalen synker lige så langt ned ?
Det kan godt være hovedcylinderen. Hvis væsken har nogle år på bagen og har optaget fugtighed bliver dette til rust, og selv en lille rustplet kan rive gummistemplerne i hovedcylinderen.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-08-11 18:55 |
|
Som jeg før har givet udtryk for,forstår jeg simpelthen ikke at man har "råd" til IKKE at få bilens bremser ordnet på en ordentlig bil værksted.I stedet for sådan noget klamphuggeri.
De mere eller mindre "kloge hoveder" her på Kandu,kan bringe dig (og andre) i direkte livsfare.
"................... joee.. det kan jo sådan set,cirka være både dit eller dat".
Jeg har en gammel jern anker,til min kasserede jolle.Den kan fås billig,sammen med et stykke kraftig tov.Smid det hele ud af vinduet,når du skal stoppe bilen.
M.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 30-08-11 20:03 |
|
Citat Jern anker er i ettal, det hedder et jern anker. Hilsen fra et af de andre kloge hoveder. |
Når selv du forstod meningen kogalejy,er jeg sådan set tilfreds,med mit "budskab".
M.
| |
| Godkendelse af svar Fra : pabloj |
Dato : 30-08-11 20:40 |
|
Tak for svaret alimak. Det var det.
Til andre, jeg har lavet biler i 40 år, jeg ved hvad jeg laver.
Jes
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 30-08-11 20:42 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|