|
| Accepteret svar Fra : piaskov | Modtaget 260 point Dato : 04-07-11 17:29 |
|
HØHØ.
Vi har samme fejl på vores...det er fugt.
Lige så nsart det har regnet meget vil de ikke rulle ned/op.
Samme problem har vi med den elektriske lås til dørene.
Når det er tørt er der ingen problemer.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 04-07-11 17:54 |
|
Citat Når det er tørt er der ingen problemer. |
Vær klar med branddaskeren. Jeg husker endnu Peugeot`er og Citroèn`er,der blev omdannet til aske,på grund af fugt = kortslutninger.
Køb een gang for alle,en Opel. Den tåler regnvejr,tørvejr,sol,skyer,tåge,dis,kulde og varme.
Og endda,at blive kørt i.
Ich liebe Opel autos...... Venter på et tilbud,som sælger fra dem.
To ting der kan gi`andledning til uvenskab: Kritik af dine børn, og din bil.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 04-07-11 18:21 |
|
Dejligt når Kandu`er kan se,at bemærkningerne var humoristisk ment.
Men helt ærlig,har jeg aldrig hørt om fugtproblemer ved vindues-oprul og centrallåse.
Men i denne tid,er der nok mange biler i Københavns-området,der får fugtproblemer.
(Selv Opel er udsat).
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 04-07-11 21:39 |
| | |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 04-07-11 21:41 |
|
Kan da godt "lade sive ud",at ved sidste bilhandel,var det nærved at blive en Hyundai Getz.
Kun tilfældigheder afgjorde,at det blev en ----.
Hyundai laver gode solide biler.Ingen tvivl om det. Dette bevises jo også af den flotte placering for Maj måned.Hyundai I30,lå simpelthen på en flot 1.plads. http://www.bilimp.dk/statistics/index.asp
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 04-07-11 23:02 |
|
Citat kom med lidt seriøse bud på problemet |
Jeg er ikke sikker på at du vil kunne li`mit bud,til en løsning af problemet.
For det bliver sikkert nødvendig,med en afmontering af inder-beklædning af dørene.
Og så en ordentlig forsegling af diverse stik/forbindelser.
NB.:Er dørene blevet behandlet indv.med rustbeskyttelse????
Isåfald kan dette være medvirkende til problemet.Nutidens biler,må overhovedet ikke rustbeskyttes,indvendig i dørene. Grundet elektronikken.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 04-07-11 23:53 |
|
Kom lige i tanker om, at jeg havde samme problem med en BX. Min mekanikker, der er en ærlig sjæl, gav rådet:
Send en kvart dåse WD 40 ind i hver dør (gennem rustbehandlerpropperne), og se om det hjælper, før du kommer du kommer og får skildt dørene ad.
Dén velfordelte tåge hjalp så godt, at jeg slap for køretur og mekanikkerregning.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 05-07-11 09:36 |
|
En opringning til Hyundai kan sikkert løse problemet hvis det er noget der ofte sker
Hvis ikke de kender fejlen er den åbenbart ikke "generel" - og så kan alle jo blot gætte....
Får du at vide at sådan er det bare i "vådt" vejr - ja så ved du hvilken bil du IKKE skal købe næste gang - er det en generel fejl kan du næppe gøre noget ved den alligevel (så var det gjort ).....
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 05-07-11 13:10 |
|
Du skriver, at der ikke er løse forbindelser, har du med et voltmeter målt at der rent faktisk kommer spænding frem til rudehejsmotoren, når du aktiverer kontakten?
Nogen gange opstår der en næsten usynlig voksagtig belægning i stikkene, så du skal rense dem med en kniv, smergellærred eller kontaktspray.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 05-07-11 15:22 |
|
Min mand siger, at han er mest tilbøjelig til at tro hjkofoed har ret... mål efter og se på stikkene
Køb noget kontaktrens og sprøjt i stikkene, sæt stikkene i flere gange, blæs det rent med trykluft, og mål efter om der kommer spænding på.
Se hovedkontakten efter ved førerdøren -hvis den er dårlig, kommer der ingen strøm igennem og så virker de andre døre heller ikke (det er højst sandsynligt den det er galt med)
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|