Citat En sådan motor er så avanceret i dag, at man ikke selv kan finde fejl. |
-
.. @hawaii7
det var noget af en påstand,.. er det din personlige erfaring,.. ?
det handler vel om om man vil / gider / orker,. sætte sig ind i hvordan tingene virker,
jeg vil vove den påstand af en computer,.. med div.tilbehør,.. er mindst lige så avanceret, !!
og både computere og biler er vanskelige (måske umulige) at reparere,
især hvis man kun har lidt,.. eller slet ingen viden om hvordan tingene virker,
da jeg havde problemer med min første computer, sendte jeg den naturligvis til rep.
der hvor jeg købte den,.. (det var både første og sidste gang) ...
det endte med han overbeviste mig om at det var billigere at købe en ny,
senere fandt jeg ud af at det skyldes at jeg ikke havde noget antivurus program,
(en simpel formatering havde løst problemet)..
siden da,. er jeg begyndt at læse / lære noget mere om computere,.
og har ikke siden sendt nogen computer på værksted,
noget af det samme skete for mange år siden med min første bil,..
et kik i din profil siger at det formentlig drejer sig om en VW Golf 3 1993
den er altså ca 18 år gammel,.. ?
med et normalt kørselsbehov har den sikkert kørt 15 - 20.000 km / år
eller omkring 300.000 km.....med det antal km. på 'bagen'
er det nærmest naturligt at den bruger mere benzin end da den var ny / nyere,
hvis forbruget er unormalt, !
vil det kræve et indgående kendskab til bilen, og dens vedligeholdelse, at reparere den,
det hele er mere eller mindre slidt,.. (også indsprøltningsdysen)
en tilkokset motor kan bevirke at tændingen reguleres efter den cylinder med højeste kompression,
dermed er der tre cylindre der går mindre godt, .. og uøkonomisk,
en udlæsning af bilens computer, fortæller naturligvis en masse om bilens stand,
men der kan stadig gøres meget med gamle metoder, fx. en kompressionstest,
men det afhænger af hvad værktøj du har til rådighed,.. og pengepung,
og ikke mindst lyst / interesse,
her er noget læsestof som er godt at blive 'klog' af,
http://www.aa1car.com/
brændstofsystemet var nok værd at læse om :
http://www.aa1car.com/fuel_related.htm
her specielt om lambdasonde :
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm