|
| Start hjaelp Fra : svendgiversen | Vist : 782 gange 100 point Dato : 11-01-11 11:40 |
|
Min kone, der har sin egen bil og er medlem af Falck, kan ikke starte hendes ældre diesel bil.
Hun vil nu bede Falck om at køre den til Nordjylland, hvor hendes bror er mekaniker.
Er der ikke en, samfundsmæssig, biligere løsning?
Kan jeg, med min nyere, ganske vist, benzin bil, ikke yde hende start hjælp??
Jeg har normale start kabler, måske for tynde til diesel effekt??
Hvad gør jeg/hvad råder jeg hende til???
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 11-01-11 11:49 |
|
Vinteren har været hård ved bilernes batterier. Selv har jeg måtte købe et nyt. Jeg gør dog det, at når der er udsigt til hård frost, så sætter jeg laderen på natten over, og der er så ingen startproblemer.
Problemet kan dog også være at dieselen bliver for tyk i kulden, så den stopper føderørene til motoren.
Man kan forsøge sig med en forvarmning af brandstofrørene med en hårdtørre, men det kan være besværligt, hvis proppen er i rørene under vognen.
| |
|
Ja refi,
men får vi bilen startet, kan hun jo selv køre nordpå, og Falck kan hjælpe andre...
Og det med de tynde kabler, er ikke kun Vrøvl, men et spørgsmål om tab af effekt.
Og Ja, severino, hun har en hårtørrer,
(selv har jeg flere ukrudt s brændere, men det er vist for farligt?)
Vi kan jo godt prøve at varme lidt, før vi starter med mit batteri tilkoblet.
+ til + er vist rigtigt??
Andregode forslag???
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 11-01-11 12:10 |
|
Køb en batterilader til 100 kr.
Den lader batteriet på en dags tid.
| |
|
Hendes mekaniker bror tror at generatoren er gået, og så hjælper en oplader jo ikke (ret længe).
Hvordan ser jeg, om det er generatoren der gået, eller om det er batteriet, der er flad?
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 11-01-11 12:39 |
|
Citat Hvordan ser jeg, om det er generatoren der gået, eller om det er batteriet, der er flad? |
Det er jo ikke let UDEN at starte den....
Selvfølgelig kan du afmontere generator og få den afprøvet, men det er da vist at starte i den forkerte ende
Så start med det "nemme"
Smid dine startkabler på
| |
|
>Smid dine startkabler på
det prøver jeg.
hav en fortsat? god dag...
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-01-11 13:38 |
| | |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 11-01-11 13:49 |
|
Og lad nu være med at lade din egen bil være startet - for så får du måske et problem med din generator senere.
Først + på begge biler
Så minus på din egen
Til sidst sætte minus på den anden bil ............ ikke på batteriet men på et stel lavere end polen.
| |
|
Altså hvis falck kommer ud til den, så ka du være helt sikker på at han smider en gang starthjælp efter den og så køre hun selv....
| |
|
Jeg har nu hentet min kone og har flere oplysninger:
Hun kan godt starte, så det er ikke batteriet,
men der er ikke strøm under kørslen til eksempelvis defroster og varme,
derfor hypotesen fra hendes bror: Generatoren er gået?
Så nok alligevel en tur med Falck...
Selv ville jeg hellere køre de 30 km til Flensborg, med billigere reservedele,
end næsten det tidobbelte til Thy, hvor hendes bror arbejder,
men han vedligeholder nu engang hendes gamle bil...
| |
|
Jeg vil spørge hende,
hun sagde den begyndte at blinke for et par dage siden, måske ladelampen?
Og hun ringer til Falck i dag,
med nyt snefald, mon ikke de har for travlt til 3-4 timers transport kørsel og hjem igen??
| |
|
Min kone og hendes bil er nu i Nordjylland.
Og det var generatoren, Falck checkede det inden de begyndte transporten.
Undskyld at mit spørgsmål drejede sig om start hjælp med fladt batteri,
men man får ikke altid de rigtige oplysninger, slet ikke fra kvinder...
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 12-01-11 22:57 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|