|
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 04-11-10 21:13 |
|
Hvis du ikke ved det, så synes jeg du skal få en der har forstand på at skrue på biler til at gøre det for dig.Så kan du kigge på og lære og gøre det neste gang selv.
alimak
| |
| Kommentar Fra : HansELund |
Dato : 04-11-10 21:29 |
|
Til "Droslerne", så let er det ikke på en 1.2 Ecotec.
Til alimak, du har muligvis ret. Desværre gjorde jeg tingene i forkert rækkefølge. Købte tændrør og åbnede så senere motorhjelmen og konstaterede, at tændrørerne er skjulte bag en hel del.
Derfor er mit spørgsmål, er der en der kan fortælle hvormeget der skal skilles ad, førend topnøglen kan sættes på tændrørerne..
MVH@ns
| |
| Accepteret svar Fra : transor | Modtaget 100 point Dato : 05-11-10 00:13 |
|
Jeg kender ikke din bilmodel. Men det er vel ikke anderledes en på andre biler fra dette årtusinde.
Over hele motortoppen kan sidde et plastdæksel som mest er til at styre luftstrømme og til pynt.
Fjerns det og afmonter de tænspoler som sidder lige over tændrørene. På nole biler sidder de individuelt og på andre er det et arrangement, som dækker flere rør. Når de er løsnet, så trækkes de op og tændrørene er nu blottet. Motoren skal være kold før udskiftningen, det er vigtigt. De nye skal strammes præcis ,som der står på forpakningen, hverken mere eller mindre.
Der er mest sådan at de drejes i med let hånd til modstand med pakningen. Denne klemmes derefter ved at dreje en bestemt vinkel. Mere kan skade rør og gevind. Mindre gør dem ikke tætte.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 05-11-10 00:14 |
|
Som jeg husker det:Du skal selvfølgelig skrue af plastdækslet som er over tændrørene.Og olje påfyldnings låget skal af. Så må du være forsigtig når du tager hætterne af tændrørene, ikke træk i ledningerne,da kan du let ødelægge dem.Jeg plejer at bruge en special tang til og tage hætterne af rørene.Pas på når du skruer rørene ned i toppen,at du ikke skruer rørene skævt i.
alimak
| |
| Godkendelse af svar Fra : HansELund |
Dato : 10-11-10 00:02 |
|
Tak for svaret transor.
Jeg transtor ramte plet, det var ikke spor kompliceret. Mange tak og det lille trick med gummislagen er geninalt, men jeg kan jo ikke give jer alle point.
Den dag jeg stillede spørgsmålet, var jeg helt paf over, at jeg slet ikke kunne finde tændrørerne
Tak for hjælpen til jer allesammen
MVH@ns
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|